יעיל יותר, ירוק יותר: הגלגל האלקטרוני שהופך אופניים לחשמליים

תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית (CES) שתפתח את שעריה בשבוע הבא (5 בינואר 2017) בלאס וגאס, נחשבת לאירוע הגדול בעולם העוסק במוצרי צריכה אלקטרוניים. ממכוניות אלקטרוניות וטכנולוגיות לנהיגה עצמונית ועד לרובוטים, טכנולוגיה לבישה ומכשירים מקושרים אחרים, האירוע יציג את כל מה שעתיד להתרגש בקרוב על עולם הגאדג'טים.

כ-250 חברות טכנולוגיה צרפתיות תיקחנה חלק בתערוכת ה-CES 2017, כשנוסף עליהן, כ-172 סטארט-אפים צרפתיים ייקחו חלק באירוע במסגרת כנס La French Tech. אחת מהחברות הללו היא החברה הצרפתית Rool'in, אשר תציג גלגל אופניים סולארי מקוון, שיכול להפוך אופניים רגילים לאופניים חשמליים סולאריים.

כך פועל הפיתוח הירוק החדש | יוטיוב ואתר החברה

ישנם כבר בשוק אופניים חשמליים-סולאריים, אבל הם מגיעים מורכבים מראש. הקונספט של להפוך את האופניים הרגילים שלנו לאופניים חשמליים גם הוא לא חדש לחלוטין: גם לחברת Geo Orbital יש גלגל נשלף שהופך את האופניים לאלקטרוניים. אלא שההבדל בינו לבין Rool'in נעוץ בגלגל עצמו. הגלגל של Rool'in הוא סולארי, עמוס בתאים פוטו-וולאטיים (תאים שמייצרים אנרגיה חשמלית מקליטת קרינה אלקטרומגנטית) מה שמאפשר לו גם להיטען בזמן שאתם מפדלים. אין צורך בשום סוג של חיבור או חיווט.

הגלגל מתחבר באמצעות בלוטות' לאפליקציה שמאפשרת למשתמשים לכוון את דרגת ההטענה של הגלגל בהתאם למהירות הרכיבה שלהם. הגלגל הסולארי מחובר גם ל-GPS והוא מאפשר למשתמש לבחור את המיקום הטוב ביותר להחנות בו את האופניים כדי למקסם את הטענת הסוללה. הגלגל מגיע בשלושה גדלים, 20, 26 ו-28 אינץ', כולל אחד ייעודי לאופני הרים.

הגלגל הייחודי מתלבש על כל אופניים והופך אותם לאלקטרוניים | צילום: יוטיוב

החברה אומרת שהגלגל מתוכנן כך שיפשט את המסעות האורבניים שלנו ויפחית את ההשפעה הסביבתית שלהם. בניגוד לאופניים חשמליים "רגילים", הפיתוח החדש מאפשר לנו להיפרד לשלום מהסוללה הנשלפת שמאפיינת כל כך את המוצר נכון להיום, מייתר את התלות ברשת החשמל (משום שהגלגל נטען באמצעות אנרגיית השמש ובמהלך הרכיבה), ומונע מאתנו להחליף אופניים בכך שהוא מתלבש על כל אופניים קיימים. כך תוכלו אפילו לעשות באופניים שימוש ספורטיבי אם תרצו.

הגלגל הסולארי החדש יהיה זמין בחנויות ככל הנראה החל ביוני 2017.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן