כץ: "בעבר שיחדו ועדי עובדים במיליארדים כדי שיאשרו רפורמה"

"נלך לבג"צ כדי שיבדוק מחדש את החלטת בית הדין שלא לקדם בחודש הקרוב את המכרזים" – כך אמר היום שר האוצר, יאיר לפיד, במהלך חנוכת קו הרכבת החדש מאשקלון לתל אביב, בהתייחסו לרפורמה המיועדת בנמלים. "כמובן שאנחנו מכבדים את בית הדין ואת ההסתדרות, אבל המדינה צריכה להיות מסוגלת לפתוח את השווקים לתחרות. לא יכול להיות מצב בו יגידו למדינה 'אל תפתחי שווקים לתחרות ואל תוזילי מחירים'. הממשלה תעשה מה שבג"צ יורה. צריך להדגיש שאנחנו נדבר עם ההסתדרות, הם לא האויבים שלנו".

"אנחנו מכבדים את בית הדין לעבודה", הוסיף שר התחבורה ישראל כץ, "אבל גם בית הדין לא התכוון לעכב בצורה מהותית את המכרזים, אי אפשר לעכב או לבטל אותם. הם מתמשכים כבר הרבה זמן ויש מספר לא קטן של חברות ענק שמוכנות להשקיע באשדוד מיליוני שקלים. לא ייתכן שוועדי העובדים שמייצגים שכבה צרה אפילו מתוך עובדי הנמל ימנעו את הדבר הזה. אנחנו נפעל בנחישות אך בצורה חוקית".

"ראינו כיצד הסתיימו מקרים בעבר בהם שיחדו את הוועדים במיליארדים כדי שהם יאשרו את הרפורמה", סיכם כץ. "בסופו של יום, בנו נמל ומסרו אותו לאותם ועדים. אנחנו לא נעשה זאת אלא נייצר תחרות".

צילום: אבי רוקח

שר התחבורה ושר האוצר חנכו היום את שירות קו הרכבת המהיר מאשקלון לתל אביב, אשר יארך כ-45 דקות, כשמאשדוד לתל אביב אמורה הנסיעה לארוך כ-35 דקות.

"זהו יום של חג", אמר שר התחבורה כץ, "זו מהפכה של ממש כיוון שכעת ניתן לגור כאן ולא לגור במרכז. הרכבת תמשיך להתפתח ותגיע לערים רבות בישראל. המשימה שלנו היא לקרב את הפריפריה למרכז והקו החדש הוא ביטוי ישיר לכך".

"אנחנו רוצים לאפשר לאנשים להגיע במהירות בקלות ובנוחות לעבודה", אמר לפיד. "יש לכך חשיבות חברתית וכלכלית עצומה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן