לאחר העליות החדות אתמול, הבורסה ננעלה בירידות שערים

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום במגמה שלילית, על רקע הנעילה היציבה אמש בוול סטריט והמאבק שהולך וצובר תאוצה בין נגידת בנק ישראל ובין שר האוצר על תקציב המדינה המגובש. בעוד פלוג מתנגדת להגדלת היעד הגירעון מעל ל-3%, ותומכת בהעלאת מיסים, לפיד ממשיך להתעקש על יישום תוכנית מע"מ 0%, ומתנגד להעלאת מיסים, גם על חשבון הגדלת יעד הגירעון ל-3.4%.

אתמול, לאור סיום מבצע צוק איתן, הגיבה הבורסה בעליות שערים חדות כשהמדדים המרכזיים התחזקו בלמעלה מ-1%. גם הבוקר המשיכה המגמה החיובית במסחר, אך זו התחלפה על רקע הדיווחים מאוקראינה, לפיהם פלש הצבא הרוסי למדינה. דיווחים אלו הביאו לירידות שערים חדות בבורסות אירופה, וכן משפיעות על המסחר בוול סטריט אשר מתנהל בשעה זו במגמה שלילית. 

עם סיום המסחר, כאמור, גם הבורסה באחד העם ננעלה בירידות כשמדד ת"א 25 ירד ב-0.3%, וכמוהו גם מדד ת"א 100. מדד הבנקים דווקא התחזק והוסיף 0.5% לערכו. מדד התקשורת הוסיף 0.4% לערכו, מדד הנדל"ן ירד ב-0.3% ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.9%.


צילום: אהוד כהנים

בזירת המטח, לאחר העלייה החדה של הימים האחרונים, שער הדולר רשם עלייה קלה גם היום וננעל מעל רמת 3.56. "העצירה של הימים האחרונים היא טבעית ומתבקשת לאחר העלייה המטאורית של הצמד בתקופה האחרונה. נראה כי הפסקת האש בין ישראל לחמאס שיפרה במידה מסוימת את הסנטימנט כלפי השקל", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "ראינו זאת בא לידי ביטוי גם בעליות השערים החדות בשוק המניות. גם בעולם ראינו ביממה האחרונה נסיגה קלה של הדולר, לאחר העליות של הימים האחרים". יחד עם זאת, הדגישו ב-FXCM כי מדובר בבלימה זמנית בלבד – כפי שאכן הסתבר היום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן