שר השיכון: "התנהלות האוצר מגבירה את משבר הדיור"

מחלוקת פנים ממשלתית בנושא הפתרון למשבר הדיור נחשפה היום בוועדת הכספים, בעת ששר השיכון, אורי אוריאל, קרא תיגר על מהלכי האוצר בתחום המיסוי על דירות. השר הודיע כי בכוונתו "להיאבק במס על משפרי דיור" שלדבריו יתרום תרומה שלילית למשבר הדיור וכך גם לגבי הפגיעה במענקים לרכישת דירות בפריפריה.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), יצא אף הוא נגד הממשלה וטען כי "תפקידה למצוא את הדרך להוזיל את מחירי הדירות ולאפשר לכל משפחה, לזוגות צעירים, לרכוש דירה". סלומינסקי הוסיף כי יעקוב אחר פעולות הממשלה בנושא ויסייע ככל שיוכל.

סלומינסקי ביקש מהשר לומר לוועדה, "מדוע לא בונים בירושלים?" וכן "האם ועדת החסמים פועלת ומצליחה לשחרר חסמים, כגון במקום שלא מאשרים בנייה, כי עדיין אין מחלף וכדומה?". אוריאל ענה כי "הבעיה שנעשו מהלכים שדווקא תורמים למצוקה. ההחלטה של הממשלה להטיל מסים חדשים בתחום הנדל"ן מגבירה את המשבר ומונעת שחרור של עוד דירות לשוק. המס על משפרי דיור, זה מה שישחרר דירות לשוק? אני איאבק בכך. זה עוול".


צילום: דוברות הכנסת

עוד אמר אוריאל כי "אנחנו במצב חירום. אם מורידים את המענקים בפריפריה זה גם פוגע ברוכשים. גם העובדה שלא בונים דירות פחות מ-100 מטר זו בעיה, כי זה מונע דיור בר השגה, כפי הנראה בגלל אינטרסים של ראשי רשויות. בראש ובראשונה אנחנו שוקדים על פתרונות מידיים, יש לוותר על חלק מעלויות הקרקע. נשנה את שיטת השיווק של המנהל, יש לבנות בשטחים ריקים במרכזי הערים, בשטחים גדולים שאינם מנוצלים. אם ניתן לשוק החופשי את האפשרות, הוא ידע כיצד לנצל אותם".

נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל, טען בדיון כי "גזירות האוצר עומדות לשנות מגמות טובות שכבר ניתן לראות את הניצנים שלהן. אם המהלכים יצאו אל הפועל, המשבר רק יגבר וב-2014 מחירי הדיור יעלו עוד יותר מאשר עד היום". בובליל קרא לשר "לתת תמריצים לקבלנים. כשנתנו לנו תמריצים בנינו בכמויות גדולות יותר ובמהירות".

השר אריאל השיב כי "יש כסף לתכנון ולבנייה בכל מהגזרים ובכל המקומות, ואם מישהו מכיר בעיה כזו, שייפנה והנושא ייפתר בתוך 24 שעות. אני מתחייב לכך. למה לא בונים בירושלים, את השאלה הזאת יש להפנות לראש הממשלה. מס הדיור איננו צודק פעמיים: איננו צודק במקומותינו נוכח המשבר וגם איננו צודק, מכיוון שיש לקבוע מס דיפרנציאלי בהתאם למחירי הדירות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן