חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המחאה הרגה את העיתונים? מחקר: אתרי המודעות נגסו 5 מיליארד דולר בהכנסותיהם

במשך שנים מאשימים העיתונים הגדולים בארה"ב כי אתר המודעות קרייגסליסט "קיצץ להם את הרגליים", משום שהציע דרך זולה ופשוטה לפרסם מודעות. במשך שנים, התעקש מייסד האתר קרייג ניומרק כי אין לכך תשובה ברורה. "אני עדיין מחכה לראות הוכחות מוצקות", הוא אמר השבוע לניו יורק טיימס. 

אולם מחקר חדש שנערך על ידי שני פרופ' למנהל עסקים העלה כי קרייגסליסט נגס מהכנסות העיתונים כ-5 מיליארד דולר בשנים 2000-2007.  "המחקר מראה בבירור כי לקרייגסליסט הייתה השפעה אדירה על העיתונים", אומר רוברט סימנס, עוזר מחקר בבית הספר לעסקים באוניברסיטת ניו יורק. המסמך, שחובר גם על ידי פנג ז'ו מבית הספר לעסקים בהרווארד, יפורסם ב-journal Management Science.


צילום: רויטרס

לדברי סימנס. "הדבר המרכזי שהתעניינו בו במחקר הוא כיצד הפרעה בצד אחד של עסקי העיתונות משפיעה על כל האסטרטגיה שנוקטים העיתונים". השניים הסיקו כי ההשפעה של קרייגסליסט הורידה את המחיר שעיתונים יכלו לגבות על פרסומות והכריחה אותם להגדיל את המחירים למנויים ולרוכשים בדוכנים.

לדברי סימנס, בניגוד לאמונה הרווחת לפיה העיתונות נמצאת בשלבי גסיסה, כשהחוקרים שמו את העיתונות מתחת לעדשת המיקרוסקופ, הם מצאו תעשייה מתפתחת, בדיוק כפי שעשתה עם המצאת הרדיו והטלוויזיה. אז כשניומרק אומר שאינו אשם בהכחדתם, הוא לא טועה.

"לא הייתי אומר שקרייגסליסט הורג את העיתונים", אומר סימנס. "אנו שומעים הרבה על כך שתעשיית העיתונות מתה או הפכה לדינוזאור. אנו בהחלט לא מאמינים שזה המקרה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן