Forbes Israel Logo

הראל פיננסים: זה הזמן לקנות מניות חברות הגז

חברות הגז חוזרות למוקד העניינים. חברת הראל פיננסים מעדכנת היום את המלצת הקנייה שלה לסקטור הגז בישראל ל"משקל יתר", זאת, לטענת האנליסט אלעד קראוס, בשל העובדה שמחירי המניות אינם מגלמים את הפוטנציאל של המאגרים שונים. 

על פי המלצת הראל, חברת אבנר היא בעלת יחס הסיכון-סיכוי הטוב ביותר בענף. קראוס מעניק לחברה מחיר יעד של 2.45 שקל. קבוצת דלק קיבלה המלצת קנייה במחיר יעד של 880 שקל, המהווה הנחה של 57% על מחיר השוק. לטענת קראוס הסיבה לכך היא כי תמחור הסיכון בשוק לחברות אחזקה ולחברות ממונפות אולם הפער שקיים כיום הינו גבוה במיוחד. עוד טוען קראוס כי חברת ישראמקו היא בעלת רמת הסיכון הנמוכה ביותר בענף והוא מעניק לה המלצת תשואת יתר מחיר יעד 54 אגורות, המהווה הנחה של 14.5% מהמחיר בשוק. 

לטענת קראוס, במהלך השנה הקרובה צפוים להתרחש שני מהלכים שיתמכו בסקטור הגז: האחד הוא כניסת שותף לפרויקט לוויתן, אשר עשויה להציף שווי לשותפויות ולתת קריאת כיוון להמשך חיפושי הגז. האירוע השני שצפוי הוא הגעת הגז ממאגר תמר לישראל. קראוס סבור כי לאחר הגעת הגז, רמת הסיכון עשויה לרדת בצורה משמעותית ובעקבותיה שיעורי ההיוון של תמר. 

זה הזמן להשקיע במניות הגז בישראל | צילום: רויטרס

בנוסף טוען קראוס כי בפני חברות הגז הישראליות עמודים שלושה אתגרים עיקריים. הראשון מביניהם הוא נושא הרגולציה בישראל. "לא מעט רגולטורים מוסיפים אי ודאות לסקטור. העובדה שקיים ביקוש גבוה מאוד לגז ולכל הצדדים יש אינטרס שהגז יגיע במהרה. באופן אירוני, דווקא ועדת ששינסקי שבעבר פגעה בענף גרמה לכך שהממשלה הינה בעלת האינטרס הראשון במעלה בתחום הגז ובכך המדינה צפויה למתן השפעות רגולטוריות שליליות". 

אתגר נוסף הוא המימון לפרויקטים. לטענת קראוס "המימון לתמר יאושר בימים הקרובים לאור האישור הצפוי של חוזה חברת החשמל על ידי רשות החשמל והממשלה. סוגיית המימון אקוטית עבור קידוחי האקספלורציה וקבלת המימון עבור פיתוח המאגרים הבאים תהיה הסוגייה העיקרית. אולם תמר לא צפויהלהיתקל בקושי מימוני".

הנושא השלישי אליו התייחס קראוס הוא המיסוי בענף. על פי תקנון מס הכנסה שיצא השבוע, קרנות נאמנות חייבות, יחידים ושותפויות בענף ישלמו מס שולי. קופות גמל ופנסיה ישלמו מס חברות. להערכת קראוס, קופה המשתתפת ברווחים עשויה לא לשלם את מס החברות. עם זאת הוצאות הפחת והמימון יורידו את המיסוי האפקטיבי לרמה נמוכה יותר, כ-13% בתמר וכ-18% בלוויתן .

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן