Forbes Israel Logo

התוכנית של יזם החלל המיליארדר: מושבה בת 80 אלף איש על מאדים

ב-16 בנובמבר דיבר מנכ"ל חברת חקר החלל SpaceX, אלון מאסק, בפני אגודת האווירונאוטיקה המלכותית בלונדון. בהרצאתו, הודיע על מטרתו הסופית של הפרוייקט שלו: מושבה בת 80 אלף בני אדם על פני המאדים. "ניתן להתחיל על הכוכב ציוויליזציה שתוכל לצמוח ולדאוג לעצמה, ולהצמיח משהו גדול מאוד", אמר לקהל.

המושבה תתחיל, על פי התכנון, כקבוצה אנשים קטנה, אשר תצויד בכלים ובחומרים לבניית כיפה שקופה ומותאמת לחץ אוויר, במטרה להקים חווה. למזלם, הקרינה על גבי מאדים אינה בעייתית: מחקרים של נאס"א גילו ששטח הכוכב מוגן מפני קרינה עד לרמה שבה בני אדם יכולים לחיות בו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אתר space.com פרסם פרטים רבים נוספים על תוכניותיו של מאסק. די לציין כי טיול למאדים רחוק עדיין שנים רבות, אולם מאסק חושב שמושבה – אותה הוא רואה כמיזם משותף בין הסקטור הפרטי לממשלתי – עשויה לעלות כ-36 מיליארד דולר. מאסק מבקש להפחית את העלויות לרמה שבה יוכל אדם לקנות כרטיס ב-500 אלף דולר.

צילום: רויטרס

עם זאת, יש עדיין, נכון לעכשיו, טכנולוגיה רבה לפתח. SpaceX ביצעה עד כה שתי טיסות מוצלחות לתחנות חלל בינלאומית, אולם טרם שלחה אדם לחלל. מבחינת הטכנולוגיה, אנו נמצאים עדיין דור אחד לפני בנייתו של טיל אשר ישוגר למאדים.

ועדיין, אין ספק כי כי מאסק רציני בשאיפתו להגיע למאדים, אפילו אם לא ישיג רווח גבוה עבור השקעתו. כפי שאמר לי מוקדם יותר השנה, "זה לא המסלול הנכון כדי להגדיל את העושר, יש לו רכיב סיכון גדול מאוד, אך זה הולך לקרות. עבורי ועבור הרבה מאוד אנשים, ארה"ב היא אומה של חוקרי ארצות. אני מעוניין לראות כי אנו מרחיבים את האופק ומזיזים דברים קדימה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.