Forbes Israel Logo

חדש בדרום קוריאה – אוטובוסים חשמליים שנטענים מהכביש

אוטובוסים חשמליים הם לא משהו חדש בנוף העירוני, אך דרום קוריאה החליטה לקחת את הטכנולוגיה לרמה אחרת לחלוטין, ומציגה אוטובוסים חשמליים הנטענים תוך כדי נסיעה. האוטובוסים הללו אינם זקוקים לעצירה ב"תחנות תדלוק", ולמעשה אינם דורשים מהנהגים לעצור כלל.

נוסעים ונטענים

אתמול (ג') עלו על כבישי דרום קוריאה שני אוטובוסים חדשים הנקראים OLEV, משמעות השם: Online Electric Vehicles. בניגוד לרכבים החשמליים המוכרים לנו הפועלים על סוללות אותן צריך להטעין לעיתים קרובות, מה שהופך את הנסיעה לארוכה ומורכבת עבור רוב המשתמשים, OLEV מציעים טכנולוגיה חדשה המאפשרת טעינה תוך כדי תנועה.

OLEV מקבלים כוח בצורה אלחוטית בזכות יישומה של טכנולוגיית SMFIR, או Shaped Magnetic Field in Resonance. מדובר בטכנולוגיה חדשה המאפשרת לרכבים לקבל חשמל בצורה אלחוטית משטח הכביש בזמן נסיעה. האנרגיה מגיעה מכבלים חשמליים הנמצאים מתחת לפני השטח, היוצרים שדה מגנטי. בתחתית האוטובוסים מצויים פסים המסוגלים לקלוט את השדה המגנטי ולהמיר אותו לאנרגיה.


צילום מסך

הודות לעובדה שהאוטובוסים נוסעים כ-17 סנטימטרים מעל האדמה, ולאור העובדה שאין צורך ביישום הכבלים החשמליים לאורך כל המסלול אלא רק בנקודות מסויימות – לא היה צורך בבניה מחודשת של הכבישים כולם, אלא רק עדכון של כמה מקטעים קטנים, מה שלקח זמן קצר ולא הפריע לכלל התנועה בעיר.

יישום המערכת גם הוא אינו דורש יותר מידי ממון, הודות למקטעים הקצרים ולעובדה שהכבלים החשמליים נכנסים לפעולה רק כאשר כלי הרכב הייעודיים נוסעים מעליהם – כך שאינם צורכים כמות גבוהה של חשמל. המערכת הינה יעילה גם בתהליך המרת החשמל, שכן מסוגלת להשתמש ב-85 אחוזים מהכוח שמספקים הכבלים, ולאור הטעינה המתמשכת סוחבים האוטובוסים סוללה שהיא שליש מהגודל של הסוללות הקיימות בכלי רכב חשמליים כיום.

נכון לעכשיו מדובר על ניסוי בקנה מידה קטן יחסית, שכן שני האוטובוסים נוסעים במסלול מתחנת הרכבת Gumi ועד מחוז In-Dong, נסיעה של כ-24 קילומטרים. למרות ההצלחה, סביר להניח שהטכנולוגיה לא תגיע לרכבים פרטיים מכיוון שתהליך זה ידרוש בנייה מחדש של כבישים, גדילה משמעותית בצריכת החשמל והוצאות רבות למדינה ולנהגיה השונים.

מצד שני, לחוקרים יש תקוות גדולות עבור הטכנולוגיה החדשה ומעוניינים להציג את OLEV לכל רחבי העולם, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית ליעילה ואפילו מהירה מבעבר. שתי המדינות הראשונות שיטמיעו את OLEV במערך התחבורה שלהן הינן מלזיה ויוטה, בתקווה שהמוצר ימשיך להתפשט למדינות נוספות.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

מורכב אך אפשרי: פריצה למערכות הרכב ושליטה מרחוק

הנחייה בקרב שירותי מודיעין וביטחון בעולם: המנעו משימוש במחשבי לנובו 



הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.