חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

כך הקימה היזמית הסדרתית שלוש חברות מצליחות עד גיל 32

קים לואן דונג בת 32, וכבר מקימה את העסק השלישי שלה. היא אחת הבעלים של Empire Society, אותה הקימה בשנת 1999, ומאז מארגנת אירועים בכל העולם. לאחר מכן היא הקימה ב-2002 את Prestigious Models, סוכנות דוגמנות אסייתית. ב-2012 היא השיקה עסק שלישי, Image Powerhouse, חברת הפקה ובידור שמתמחה באופנה, תעשיית היופי ולייף סטייל.

בנוסף, היא הקימה מחלקות חדשות לפרסטיג'יוס מודלס, המתמחות באופנה, דפוס, פרסומות, טלוויזיה וקולנוע. פגשתי את דונג באירוע שנערך בפאוור האוס, והתאהבתי בסיפור פריצתה ובניפוץ המיתוסים שהכניעו והותירו מאחור יזמים פוטנציאלים אחרים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מיתוס 1: צריך שהכל יהיה מובן לפני שאת מתחילה

שנה אחרי שהשיקה את אמפייר סוסייטי, התחילה דונג להבחין בדפוס חוזר בבקשות הלקוחות. כולם רצו דוגמניות המשמשות כדוברות או פרזנטוריות. פרסטיג'יוס מודלס הוקמה על מנת לספק דרישה לדוגמניות אסיתיות, דרישה אשר לא נענתה קודם לכן.

"עוזר אם יש לך תוכנית מובנית מראש", אומרת לואן דונג, "אבל משתלם גם להיות אופורטוניסטית ולענות לצרכים שאולי לא היית מודעת להם קודם לכן".

מיתוס 2: צריך להתרחב במהירות

דונג ניהלה את אמפייר סוסייטי במשך 3 שנים, לפני שהוסיפה גם את פריסטיג'יוס מודלס. חלפו 10 שנים לפני שהיא פתחה את העסק השלישי שלה. למרות שלדונג תמיד היה עניין באופנה ובמותגים הפונים לצרכן, התעשיות אליהן פנו אמפייר סוסייטי ופריסטיג'יוס מודלס היו תעשיות הפוקר, הגיימינג ויצרני רכב. היא לא השיקה את אימאג' פאוורהאוס עד ששני העסקים הללו היו מספיק מבוססים והתאפשר לה לעבור לניו יורק. 


צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של קים לואן דונג

"את לא חייבת להתרחב במהרה, לפעמים אפשר אפילו לעשות זאת במשך שנים", טוענת לואן דונג. 

מיתוס 3: יזמות מתאימה יותר לסוג מסוים של אנשים

אולי את חושבת שיזמית צריכה להיות יצירתית באופן מיוחד, או אולי להיות מוכנה לקחת סיכונים או לבוא מרקע מסוים. דונג נלחמה באמונה המגבילה הזו: היא ויאטנמית/סינית, והופעלו עליה לחצים תרובתיים חזקים לקחת עבודה מסורתית יותר. "בתרבות האסייתית מחנכים אותנו לרכוש השכלה טובה ולהפוך לרופאים, עורכי דין או בנקאים", היא מסבירה.

דונג אפילו הוציאה תעודת סוכנת נדל"ן בזמן שהקימה את פריסטיג'יוס מודלס, כדי להגשים את השאיפה של הוריה לקריירה יותר קונבנציונלית עבורה, אבל היא לא הצליחה להחזיק בשתי העבודות, ובסוף ערכה פגישה נרגשת עם הוריה ואחיה כדי לקבל את תמיכתם. זאת לא הייתה החלטה שנעשתה בלילה אחד, אבל כעת המשפחה שלה תומכת כל כך, שהם אפילו עוזרים לה בפרויקטים הנוכחיים. "את לא צריכה להיות סוג מסוים של בן אדם כדי להיות יזמית", היא מבטיחה.

קים לואן דונג מגלמת במובנים מסוימים את המודל של היזמים הצעירים עם השקות הבזק – מנהלת שלושה עסקים בתחילת שנות השלושים לחייה. אבל סיפורה יוצא נגד התפיסה הרווחת בנוגע ליזמות, ובמובן הזה, היא מהווה דוגמה לכך שתחום היזמות נגיש יותר לאישה הממוצעת מאשר נהוג לחשוב. 

"צרי אפשרויות, גרמי לדברים לקרות ותראי איך החזון שלך הופך למציאות", היא מנחה. "אל תפחדי לצאת מהאזור המוכר והנוח. השיגי מנטור או מנחה, מישהו שיוכל להדריך אותך. הקיפי את עצמך באנשים שמאמינים בך ורוצים לראות אותך מצליחה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן