Forbes Israel Logo

מיצובישי מציגה בישראל: המכונית ההיברידית המתוחכמת ביותר בעולם

חברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, הודיעה היום (ג') על תחילת השיווק של מיצובישי אאוטלנדר PHEV, כלי הרכב ההיברידי המתוחכם ביותר מבחינה טכנולוגית שמוצע כיום בישראל.

הג'יפון, למעשה אאוטלנדר רגיל עם מערכת היברידית מתוחכמת, מוצע במחיר של 225,000 שקלים ברמת איבזור גבוהה יחסית, אשר כוללת גם מערכות סיוע לנהג. אאוטלנדר PHEV הוא מכונית חשמלית בעלת מאריך טווח. כלומר, מנוע הבעירה הפנימית משמש במצב ראשוני כגנרטור אשר מספק חשמל להנעת שני מנועים חשמליים.

בנוסף, לכלי הרכב הזה יש אפשרות לטעינה מרשת החשמל, בדומה לטויוטה פריוס פלאג-אין, וזו מאפשרת נהיגה של כ-40 ק"מ ללא צורך בהתנעת מנוע הבנזין (נתוני היצרן הם לטווח של כ-50 ק"מ ומעלה).

אאוטלנדר PHEV יסופק ללקוחות עם כבל שמתאים לעמדת טעינה מסוג MODE 3 אשר מתאימה לתקן הישראלי הנוכחי, תקן שנקבע במהלך ניסיונות השיווק של בטר פלייס בישראל ומנע אפשרות לטעינה ביתית משקע חשמל רגיל.

מהיום גם בישראל. מיצובישי אאוטלנדר PHEV | צילום: רויטרס

עלות הרכישה של עמדה כזאת עומדת על 5,000 שקלים, ועלות ההתקנה שלה נעה סביב 2,000 עד 3,000 שקלים נוספים. אפשרות אחרת, כאשר יוקמו תחנות טעינה ציבוריות, תהיה להטעין את המכונית בטעינה מהירה שאורכת כחצי שעה וממלאת עד 80% מתכולת האנרגיה בסוללה.

דוידי פיאמנטה, מנהל חטיבת מכוניות הנוסעים בחברת כלמוביל, אמר שהחברה עושה כל מאמץ אפשרי כדי לשכנע את הרשויות בישראל לאמץ את התקנה המקובלת בעולם כולו, אשר תאפשר לכל לקוח לטעון את מכוניתו גם משקע החשמל הביתי. בעולם משווקת המכונית גם עם ערכת טעינה כזאת, אשר ממלאת את הסוללה בתוך כ-3.5 שעות במחיר של פחות מ-8 ש"ח (ואלה מספיקים לטווח נסיעה של 40-50 ק"מ כאמור).

מיצובישי PHEV נהנית כיום ממדרגת המיסוי של מכוניות היברידיות נטענות, שמטילה עליה מס קניה בשיעור של 20% (30% מהשנה הבאה), וזאת המכונית ההיברידית היחידה בישראל שרמת הזיהום (הנמוכה) שלה מציבה אותה בדרגת זיהום 1.

התחכום של המערכת ההיברידית ב-PHEV מתבטא בין השאר בכך שבמהירויות של מעל 120 קמ"ש מתחבר מנוע הבנזין אל הגלגלים ומניע אותם ישירות, ובמצב כזה הופך האאולטנדר לכלי רכב היברידי רגיל, כמו טויוטה פריוס.

מבחינה חיצונית, ובמידה רבה גם בעיצוב ותכנון תא הנוסעים, אאוטלנדר PHEV כמעט ולא נבדל מגרסאות הבנזין והדיזל הרגילות של הכלי. ההבדלים השימושיים העיקריים הם מושב אחורי ומרחב ראש מצומצמים יותר – בעיקר ליושבים מאחור (והיעדר אפשרות לשורת מושבים שלישית). גם נהיגה באאוטלנדר ההיברידי זהה כמעט לגמרי לנהיגה בכל מכונית נוסעים אוטומטית שבנמצא.

לאאוטלנדר PHEV סוללת ליתיום-איון שממוקמת מתחת לריצפה, בין הסרן הקדמי לאחורי, ועל שני הסרנים ממוקמים מנועים חשמליים – אחד מניע את הגלגלים הקדמיים והאחר את הגלגלים האחוריים. בתא המנוע מותקן מנוע בעירה פנימית רגיל, אשר משמש רוב הזמן כגנרטור מאריך-טווח (כמו בשברולט וולט).

אדם שגר בכפר סבא, ויש לו חניה פרטית עם שקע חשמל, יכול לטעון את המכונית במהלך הלילה, לנסוע בבוקר לעבודתו ברחובות, לחבר שם את המכונית לחשמל, ולנסוע הביתה מבלי שישרוף טיפת דלק אחת.

אאוטלנדר PHEV יספק לו הנעה כפולה חשמלית אבל לא יגביל אותו בטווח הנסיעה מפני שכאשר נותרת בסוללה 30% מתכולת האנרגיה שלה יונע מנוע הבנזין באופן אוטומטי ויזין חשמל לסוללה ולמנועים. טווח הנסיעה המשולב, כאשר יוצאים לדרך עם סוללה טעונה, אפילו ארוך מזה של רוב המכוניות המוכרות לנו ועומד על כמעט 830 ק"מ.

אאוטלנדר PHEV שוקל 1,810 ק"ג, כלומר כ-390 ק"ג מאד משמעותיים יותר מאשר אאוטלנדר בנזין רגיל, וזאת תוספת משמעותית ששקולה לנסיעה עם חמישה נוסעים לא קלים.

בעת נהיגה חשמלית מספקים שני המנועים כ-160 כ"ס (82 כ"ס מכל אחד) וכ-34 קג"מ של מומנט, לעומת 150 כ"ס ו-20 קג"מ ממנוע ה-2.0 ליטר בנזין הרגיל. כלומר, יחס ההספק/משקל טוב יותר בגרסה ההיברידית מאשר בגרסת הבנזין, אולם הוא מוגבל למהירות מירבית של 170 קמ"ש.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.