Forbes Israel Logo

עשיר, לא מיליארדר: מייסד טאמבלר דיוויד קארפ שווה 200 מיליון דולר

דיוויד קארפ לא סיים תיכון. זה לא עצר אותו מלפלס את דרכו אל האחוזון העליון.

ביום שני האחרון, כאשר יאהו הודיעה כי תרכוש את טאמבלר של קארפ, רצו דיווחים ברשת לפיהם עם השלמת העסקה הפך קארפ למיליארדר, והצטרף למייסדי פייסבוק מארק צוקרברג ודסטין מוסקוביץ' כחבר הצעיר ביותר במועדון 10 הספרות. שווה לתקן את העובדות: מייסד טאמבלר אינו מיליארדר. הוא כן, עם זאת, עשיר מאוד.

פורבס מעריך את הונו של קארפ, לאחר מכירת החברה ליאהו תמורת 1.1 מיליארד דולר ואחרי תשלום מסים, ב-200 מיליון דולר, כחמישית המרחק מן המיליארד הראשון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לפני העסקה, החזיק מייסד ומנכ"ל טאמבלר כ-25% ממניות פלטפורמת הבלוגים הממוקמת בניו יורק. במסגרת העסקה, אשר רובה המכריע יבוצע במזומן, יקבל קארפ 250 מיליון דולר, וכמות קטנה של מניות יאהו, אשר מחירן נע כעת סביב 27 דולר.


צילום: רויטרס

בערך שליש מהכסף יילך למדינת ניו יורק. כתושב ניו יורק, המס שיצטרך קארפ לשלם הוא כמעט 33% מהרווח. אם הרכישה תושלם סופית בחודשים הקרובים, צפוי קארפ לשלם כ-90 מיליון דולר במסים עד ה-15 באפריל 2014.

אחרי מסים, שוויו המוערך של קארפ יגיע ל-190 מיליון דולר. לא מיליארד, אך סכום שאמור להיות די והותר עבור מייסד טאמבלר, בעיקר בהתחשב בסגנון החיים המינימליסטי שלו. קארקפ חי בלופט בשווי 1.6 מיליון דולר בשכונת וויליאמסבורג שבברוקלין, המרוהט בצורה דלילה למדי, ונודע כאדם שנוסע לחו"ל עם מזוודת טרולי קטנה בלבד.


לקארפ יש עוד כברת דרך עד שיגיע להון שלו. צוקרברג | צילום: רויטרס

"אין לי הרבה ספרים. אין לי הרבה בגדים", אמר קארפ בראיון לפורבס בפברואר. "אני תמיד מופתע כשאנשים ממלאים את בתיהם בדברים". 

בהשוואה לחברים אחרים במועדון הצעירים והעשירים בתחום הטכנולוגיה, קארפ מפגר בהרבה אחרי צוקרברג ומוסקוביץ'. בהסתמך על מחיר מניית פייסבוק, מוערך צוקרברג ב-12 מיליארד דולר, ועמיתו מוערך ב-3.5 מיליארד דולר.

עם זאת, בגיל 26 נותרו לקארפ עוד מספר שנים כד להשיג אותם.

כתבות נוספות בנושא:

יאהו השלימה את רכישת טאמבלר ב-1.1 מיליארד דולר: "מבטיחים לא לדפוק את זה"

מבחן בגרות: הכירו את הצעיר שרוצה לעשות לפייסבוק בית ספר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.