השבועיים הראשונים של אילון מאסק בטוויטר היו מלאים בסערות. ההשתלטות "העוינת" של מנכ"ל טסלה ו-SpaceX – והאדם העשיר בעולם – עוררה גל של עניין ופעילות באפליקציה, כולל של רבים מחבריו המיליארדרים.
המשקיע והבעלים של קבוצת הכדורסל דאלאס מאבריקס, מארק קובן, שהכריז בתחילה על התרגשותו מ"עידן מאסק", פנה מוקדם יותר החודש לטוויטר כדי לבקר את השינויים במדיניות 'האימות וההתחזות' של האפליקציה, אחד המהלכים הגדולים הראשונים של מאסק כמנכ"ל (או כפי שמכנה זאת מאסק "צ'יף-טוויט"). המעבר לפלטפורמה שבה כל אחד יכול לרכוש אימות רשמי של וי כחול, מה שנשמר בעבר לידוענים וחשבונות רשמיים אחרים, תמורת 8 דולר לחודש "הרג את החלק היוקרתי ביותר בטוויטר". (בשבוע שעבר, נראה היה כי טוויטר מפסיקה למכור וי כחול בעקבות הכאוס שנגרם על ידי חשבונות מתחזים).
"זו החברה של אילון. הוא יעשה עם זה מה שהוא רוצה. אם זה עובד, זה עובד. אם לא, לא", אמר קובן לפורבס לאחרונה. "הוא עושה מה שיזמים עושים. הוא מנסה להבין מה קורה סביבו", אמר שופט Shark Tank, שעם כ-8.8 מיליון עוקבים, הוא אחד המיליארדרים הפופולריים בטוויטר.
אחרים נבהלו קצת יותר מהמהלכים האחרונים של מאסק. המיליארדר והמשקיע המוקדם בטוויטר כריס סאקה פרסם שרשור טוויטר בו גינה את המעגל הפנימי של מאסק על כך שלא התנגדו לו מספיק, והודה שהוא עצמו היסס לדבר כי הוא עדיין מעוניין לעשות עסקים עם טסלה. "המוח של אילון הוא אולי הגדול בהיסטוריה כשזה נוגע לחידושים [סוללות, מנועים וטילים] אבל השיט הזה לא עובד" אמר סאקה.
למרות הביקורת, מאסק ממשיך לצבור עוקבים בפלטפורמה שלו. עם 115.3 מיליון עוקבים (צמיחה מ-99.5 מיליון ביוני), מאסק עקף את הזמרת ומייסדת Fenty Beauty, ריהאנה, בתור המיליארדרית עם הכי הרבה עוקבים בטוויטר (לריהאנה יש 107 מיליון עוקבים). וכרגע הוא האדם השני עם הכי הרבה עוקבים באפליקציה אחרי נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה (113.3 מיליון), לפי Socialtracker.
המיליארדרים עם מספר העוקבים הגדול ביותר ברשתות החברתיות
מארק צוקרברג ואילון מאסק מנצחים שניהם בפלטפורמות שלהם. בינתיים, כוכבת הריאליטי שהפכה למיליארדרית, קים קרדשיאן היא הפופולרית ביותר באינסטגרם וגם בטיקטוק.
בהתחשב ברמת המעורבות שכהונתו של מאסק משכה בקרב הקבוצה הזו (לטענתו השימוש בטוויטר הוא בשיא של כל הזמנים), העובדה היא שלמיליארדרים באמת לא אכפת מטוויטר. סקר פורבס בקרב 65 מהאנשים העשירים בעולם, (שנעשה לפני שמאסק השלים את רכישת האפליקציה בסוף אוקטובר), מצא שרק 12.6% מהקבוצה היוקרתית טענו שיש להם חשבונות בפלטפורמה.
תוצאות הסקר מצביעות על אדישות רחבה יותר כלפי עולם המדיה החברתית בקרב מיליארדרים. כמעט מחצית (46.8%) מהנסקרים העידו שאין להם חשבונות מדיה חברתית כלל. מבין אלו שכן דיווחו שהם פעילים באינטרנט, הרשת הפופולרית ביותר היא לינקדאין, אשר 25.8% מהמיליארדרים שנסקרו אמרו כי השתמשו בה, ואחריה אינסטגרם (22.6%) ופייסבוק (21.6%). בתחתית הרשימה אפשר למצוא את אפליקציית שיתוף התמונות הסינית WeChat עם 4.8%, Whatsapp (3.2%), וטיקטוק (3.2%).
כמובן שיש המון דוגמאות למיליארדרים שפעילים מאוד באינטרנט ומשתמשים במדיה החברתית כדי לחזק את המותגים האישיים והעסקים שלהם. למייסד השותף של מיקרוסופט, ביל גייטס, יש 36 מיליון עוקבים בלינקדאין (יותר מכל מיליארדר אחר), שם חשבונו מפרסם פוסטים תכופים על עבודתו בקרן הצדקה Bill & Melinda Gates Foundation. ליזמית המיליארדר וכוכבת הריאליטי קים קרדשיאן יש 333 מיליון עוקבים באינסטגרם ו-14.2 מיליון בטיקטוק, יותר מכל מיליארדר אחר בכל פלטפורמה.
האם טוויטר בבעלות מאסק יביא עוד מיליארדרים או ירחיק אותם? מייסד ומנכ"ל Epic Games, טים סוויני, שהעיד כי טוויטר היא פלטפורמת המדיה החברתית היחידה שבה הוא משתמש, אמר לפורבס בשבוע שעבר שהוא מחכה לראות אם האפליקציה "תשתפר או תדרדר".