שירותי הסטרימינג של דיסני עומדים להגדיל את פעילותם בקיץ הקרוב עם הרחבה משמעותית שתוכננה ל-42 מדינות נוספות ו-11 טריטוריות מסביב לעולם. הפלטפורמה תושק בישראל בקיץ הקרוב ובכך תהווה תחרות לנטפליקס, שהפכה לאחד מספקיות התוכן המצליחות בישראל.
בין המדינות אליהן דיסני פלוס עתידה להתרחב: מצרים, יוון, הונגריה, עיראק, ישראל, ירדן, לבנון, מרוקו, פולין, קטאר, רומניה, ערב הסעודית, דרום אפריקה, טורקיה, איחוד האמירויות הערביות, ותימן.
ההשקה צפויה להשפיע באופן מסיבי על צמיחת המנויים של דיסני פלוס, במיוחד לאחר התחלה חזקה מנובמבר 2019 של כ-100 מיליון מנויים לאחר פחות מ-18 חודשים, שהחלה לאחרונה להאט באופן דרמטי.
בסוף הרבעון השלישי של 2021, הפלטפורמה דיווחה על גדילה של 2.1 מיליון מנויים בלבד, והחמיצה באופן דרסטי את הציפיות של וול סטריט ל-10 מיליון מנויים נוספים.
בהתייחס להודעה, רזה האשמי, מנכ"ל פלטפורמת הסרטים והטלוויזיה של Bing אמר: "פלטפורמות סטרימינג גדולות הנכנסות למדינות חדשות צריכות לטפח גל חדש של תוכן מקורי מקומי, כפי שראינו בדומה למה שקרה עם נטפליקס".
"ואכן, המשמעות היא מגוון של הזדמנויות ותכנים חדשים, אבל השאלה עם פלטפורמת ענק כמו דיסני, האם בטווח הארוך הם יהפכו למונופול טריטוריאלי שיביא לחיסול הפלטפורמות המקומיות".
בתחרות המתמשכת שלה עם נטפליקס, דיסני פלוס לקחה מיריבתה סדרות גדולות כמו: משפחה מודרנית, איך פגשתי את אמא, ילדי האנרכיה, הבחורה החדשה, ונמלטים. הפסד של תכנים בגודל כזה, לפי חברת המחקר Digital i, עלול לגרום לאובדן של עד 750,000 מנויים בשווי של כ-120 מיליון דולר בשנה, במיוחד בשוק הבריטי.
בשבוע שעבר, נטפליקס פרסמה את כמות המנויים הגלובליים החדשים הנמוכה ביותר מאז 2010.