מיקרוסופט מתכננת להפוך את טכנולוגיית הבינה המלאכותית של OpenAI לזמינה עבור מיליארדי משתמשים על ידי שילובה בכל מוצריה, אמר השבוע מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה. המשמעות היא שהיכולת של ChatGPT לייצר טקסט באמצעות הנחיות פשוטות תיכלל בחבילת המוצרים של Office 365, כולל Microsoft Word, PowerPoint ו-Outlook.
באמצעות המודלים של OpenAI, אפשרויות ההשלמה האוטומטית והתיקון האוטומטי של מיקרוסופט וורד יבצעו משימות מתקדמות יותר מאשר תיקון סגנון ודקדוק, ותהיה אפשרות ליצר טקסט ארוך יותר על סמך כמה מילות מפתח. למרות שהחברה עדיין לא הכריזה על יישומים ספציפיים, כנראה שמשתמשים יהיו מסוגלים להזין הנחיות וליצור מצגות PowerPoint ומיילים באורך מלא.
אפשרויות מסוג זה עשויות לעזור למיקרוסופט למשוך משתמשים צעירים יותר. בעוד ש-Microsoft Office 365 היה תקן דה פקטו עבור מיליוני ארגונים, אנליסטים אומרים שענקית הטכנולוגיה נמצאת בפיגור במשיכת צעירים המעדיפים מוצרים שיתופיים כמו Google Docs ו-Sheets.
"מיקרוסופט איבדה אחיזה משמעותית מול גוגל, במיוחד בתחום החינוך והדמוגרפיה הצעירה יותר באוניברסיטאות, ויש דור שלם שמשתמש בגוגל דוקס כברירת מחדל. מיקרוסופט צריכה לשנות את זה", אמר לפורבס דן איבס, אנליסט טכנולוגי ב-Wedbush Securities. "אני חושב ש-ChatGPT יהיה קלף שעשוי לשנות את הפרדיגמה בין גוגל דוקס למיקרוסופט וורד."
במקביל לשילוב של ChatGPT במוצרים הפונים לצרכן, מיקרוסופט הודיעה השבוע שהיא תטמיע את הטכנולוגיה של OpenAI גם בפלטפורמת מחשוב הענן שלה, Azure OpenAI Service, שתאפשר ללקוחות משלמים גישה לדגמי AI מתקדמים כולל GPT-3.5, מודל חיזוי השפה מהדור השלישי בסדרת GPT ו-Dall E 2, מחולל התמונות שהפך פופולרי במיוחד בחודשים האחרונים.
בשנת 2019, ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט השקיעה מיליארד דולר ב-OpenAI, הפכה לספקית הענן הבלעדית של מעבדת ה-AI והשיגה רישיון בלעדי לשימוש ולמסחר בטכנולוגיית GPT-3 של OpenAI.
ל-Google Workspace, הכוללת כלים שיתופיים כמו Google Drive, Docs, Meet, Slides ועוד – היו שלושה מיליארד משתמשים בשנת 2021 – נתון הכולל מנויים ללא תשלום וגם עסקיים. בשנת 2021, ל-Google Workspace היו שבעה מיליון מנויים בתשלום, נמוך בהרבה מבסיס הלקוחות המשלמים של Office 365. ל-Office 365, המורכב מגרסאות שיתופיות של Word, Excel, Outlook ואפליקציות פרודוקטיביות אחרות, היו ב-2021 54.1 מיליון מנויים בתשלום ויותר מ-300 מיליון מנויים מסחריים בתשלום, המשלמים בין 6 ל-22 דולר למשתמש לחודש.
"נקודת התורפה של מיקרוסופט היא התחרות על הצרכן, ושם גוגל משגשגת", אומר איבס. "הטמעת ChatGPT ובינה מלאכותית צפויה להתניע את מנוע הצמיחה בצד הצרכני."
"במשך שנים רבות, מיקרוסופט בנתה תבניות שניתן להשתמש בהן בתוך Office, במיוחד Word ו-PowerPoint. תחשוב על מה הם יכולים לעשות עכשיו. יבקשו ממך להכניס חמש מילות מפתח – והם יכתבו לך מכתב שלם", אומר דיוויד שטיינברג, מנכ"ל ומייסד שותף של חברת השיווק מבוססת הבינה המלאכותית Zeta Global והוסיף: "זה הולך לעבוד מאוד מאוד חזק".
מאי חביבי, מנכ"לית Writer AI, פלטפורמת כתיבת תוכן מבוססת בינה מלאכותית לעסקים וצוותים, אומרת שסיבה נוספת לכך שחברות טכנולוגיה גדולות כמו גוגל נמנעו מלהפעיל בינה מלאכותית גנרית במוצרים שלהן כמו Docs ו-Slides עשויה להיות בגלל הסיכונים סביב ניהול נתונים, אבטחה וסוגיות משפטיות.
למרות ש-ChatGPT יכול להפיק תשובות בטון סמכותי וקל להבנה, הצ'אטבוט כבר הפך לידוע לשמצה בשל היותו לא מדויק. חברת המדיה הטכנולוגית CNET השתמשה בסתר ב-ChatGPT כדי לכתוב את המאמרים שלה ומאוחר יותר נאלצה לפרסם תיקונים מכיוון שהם הכילו אי דיוקים מרובים במושגים בסיסיים. אם ChatGPT תציג אי דיוקים דומים בתוך Word או PowerPoint, זה עלול להרחיק את הלקוחות, אומרת חביבי.
"אני חושבת שהסיבה שגוגל דוקס וג'ימייל הגבילו את עצמן להשלמה אוטומטית פשוטה היא לא כי [מודל הבינה המלאכותית של גוגל] LaMDa אינו מסוגל ליצור תוכן מורכב יותר", אמרה חביבי לפורבס. "זה באמת בגלל שגוגל נרתעה מלהפיץ את הטכנולוגיה הזאת, מתוך הכרה בחסרונות שלה בכל הנוגע לטעויות והבלאגן שהיא עלולה ליצור".