הקרב של מדבדב נגד הסיגריות: רוסיה תאסור על פרסום טבק

רוסיה הכריזה מלחמה על העישון במדינה. בהודעה שפרסם היום ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב הוא הודיע על תוכנית חדשה במסגרתה יוצאו פרסומות של מוצרי טבק מחוץ לחוק ויעלו את המסים על סיגריות. 

מדבדב הופיע מול המצלמות לבוש במעיל עור וחמוש בהבעה נוקשה ואמר כי כיום כ-44 מיליון בני אדם ברוסיה מכורים לעישון. "כ-400 אלף אנשים מתים מנזקי עישון בשנה ברוסיה. כל שנה עיר קטנה נעלמת לה. לכן הממשלה אימצה מדיניות נגד טבק והיום אנו מתחילים ליישם אותה". 

על פי התוכנית החדשה של ממשלת רוסיה, פרסומים של מוצרי טבק יאסרו על פי חוק ויותרו רק בפלטפומות פרינט מצומצמות לאחר קבלת אישור מיוחד. כמו כן יאסר לחלוטין העישון בבתי קפה ובמקומות ציבוריים אחרים ויועלו המסים על סיגריות. 

44 מיליון מכורים לעישון | צילום: רויטרס

כבר ב-2007 אסרה ממשלת רוסיה את הפרסום של מוצרי טבק על גבי שלטי חוצות. הסנקציות החדשות נגד עישון יוגשו לאישור הממשלה בימים הקרובים. מדבדב הדגיש כי "המלחמה היא לא נגד המעשנים אלא נגד העישון". עוד אמר מדבדב כי כ-80% מהמעשנים ברוסיה תומכים בסנקציות החדשות וקרא לכל האזרחים להצטרף למאבק. "בואו נשחרר את אומתינו מהעישון ביחד". 

רוסיה היא השוק השני בגודלו בעולם למוצרי טבק. השחקניות העיקריות בשוק כבר הקימו לובי נגד הצעת החוק החדשה במטרה לרכך את האיסורים הנוקשים של הממשלה. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן