Forbes Israel Logo

אופטימיות באחד העם: נכסים ובנין זינקה ב-18%, פרטנר ב-7.3%

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב נפתח היום בעליות על רקע הדיווחים מארה"ב על התקרבות במגעים בין הרפובליקאים לנשיא אובמה על פתרון למצוק הפיסקלי. אתמול ננעל יום המסחר בעליות שערים לאחר 3 ימים רצופים של ירידות.

מדד תל אביב 25 התחזק ב-0.8%, מדד תל אביב 100 הוסיף 1.1% לערכו. מדד, מדד הבנקים טיפס ב-0.8% ומדד התקשורת קפץ ב-1.5%

חברת נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי הודיעה היום כי קיבלה פניה לרכישת בניין HSBC בניו יורק, בסכום של 750 מיליון דולר, לאחר ההודעה המניה זינקה וסיימה בעלייה של 18%. 

כמו כן סקיילקס זינקה ב-21% על רקע ההצבעה לאישור ההסכם של מכירת פרטנר לסבן. ההצבעה בסופו של דבר לא התקיימה היום וצפויה להתקיים מחר. בתוך כך גם פרטנר קפצה ב-7%.

הבורסה בתל אביב | צילום: אהוד כהנים

מניית טבע המשיכה לרכז עניין לאחר שאתמול הודיעה אתמול כי חתמה על קו אשראי חדש בסינדיקט, ללא בטחונות, בסכום של 3 מיליארד דולר ולתקופה של חמש שנים. בנוסף, הודיעה טבע כי החברה הבת הפיננסית שלה, Teva Pharmaceutical Finance IV, LLC, קוראת לפדיון 1 מיליארד דולר שטרם נפרע מאגרות החוב הבכירות שלה עם קופון של 1.700%, שאמורות להיפרע בשנת 2014. שלשום הודיעה טבע על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הנדוק למיזם משותף שיאפשר חדירה של טבע לשוק התרופות בדרום קוריאה, שוק שמוערך ב-14 מיליארד דולר בשנה. המנייה עלתה ב-1.9%.

אתמול פרסמה הלמ"ס כי בחודש נובמבר חלה עלייה ביצוא הסחורות מארצות האיחוד האירופי ומארצות הברית, לעומת ירידה מתמשכת בסחר הסחורות עם ארצות אסיה. יבוא הסחורות (למעט יהלומים) הסתכם ב-17 מיליארד שקל. 36% מהיבוא היה מארצות האיחוד האירופי, 13% מארצות הברית, 19% מארצות אסיה ו-32% הנותרים מקבוצת יתר ארצות העולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.