Forbes Israel Logo

אחד העם נסגרה בירידות על רקע הסגירה השלילית אמש בוול סטריט

המסחר בבורסה באחד העם מתנהל היום בירידות שערים על רקע הנעילה השלילית אתמול בוול סטריט בעקבות הודעת הפד על המשך צמצום ההרחבה הכמותית ב-10 מיליארד דולר.
  
מדד ת"א 25 יורד ב-0.2%, וכך גם ת"א 100 ומדד הבנקים. מדד התקשורת עולה ב-0.1%, מדד הנדל"ן יורד ב-0.2 ומדד הנפט והגז נסחר סביב רמת הפתיחה.

אתמול הודיע הבנק הפדרלי על צמצום נוסף, שלישי במספר של תכנית רכישות האג"ח שלו המסתכמת כעת ב-55 מיליארד דולר בחודש. הבנק גם הודיע כי לא יעלה את הריבית מרמתה האפסית בתקופה הקרובה, גם אם שיעור האבטלה בארה"ב ירד מתחת ל-6.5%.

צילום: אהוד כהנים

וול סטריט הגיבה להודעה בירידות חדות שהתמתנו בהמשך. ב-FXCM ישראל אומרים הבוקר כי הצבעת הבנק על התאריך המשוער להתחלת העלאת הריבית – המחצית הראשונה של 2015, הוא הבעת אמון בכלכלת האמריקנית, וזאת למרות החורף הקשה והסיכונים הגלובליים. כמו כן, עבור הדולר זו בשורה בעלת השלכות חיוביות לטווח הארוך. הדולר יוצא ניזוק בשנים האחרונות מריבית האפס, ואולם כעת בשווקים יתחילו לתמחר העלאות ריבית עתידיות, ככל שהתאוששות הכלכלית תתקדם וההרחבה הכמותית תתקרב לסיום, והדבר ייתן רוח גבית ואף עשוי לשנות את המגמה של הדולר, שצנח בשבועות האחרונים לשפל של חודשים".

בארץ, פרסם בוקר בנק הפועלים את דוחותיו השנתיים מהם עולה כי הרווח הנקי ב-2013 עמד על 2.58 מיליארד דולר, בדומה לרווח שנרשם ב-2012. הבנק הודיע כי יחלק דיווידנד בגובה 106 מיליון שקל עבור רווחיו ברבעון האחרון. מניית הבנק נסחרת בשעה זו ללא שינוי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.