Forbes Israel Logo

אלה המכוניות השוות ביותר בשנת 2017

יצרני הרכב בעולם במתח, תרתי משמע. הכניסה של טכנולוגיה חשמלית, הגלובליזציה, טכנולוגיות של נהיגה אוטונומית ומכונית מקושרת, לצד סימן שאלה שמרחף מעל עתיד הבעלות על רכבים – יוצרים דרמה בדיוק בזמן שבו המכוניות, בעיקר אלו של עידן מנועי הבעירה הפנימית (בנזין, דיזל), הגיעו לרמה הגבוהה ביותר שיכלו לחלום עליה.

הכתבה מופיעה בגיליון אוגוסט של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון או מנוי למגזין פורבס ישראל חייגו 077-4304645 או לחצו

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

אנחנו בשיאה של מהפכה שמזמנת היצע מרהיב של מכוניות מעולות, שקשה מאוד לבחור ביניהן את הטובות ביותר. למרות זאת, התאמצנו ובחרנו בשש קטגוריות, חלקן קטגוריות רכב "טבעיות" יותר ואילו אחרות חוצות פלחים, ודירגנו את הבודדות הטובות ביותר, לדעתנו, שאפשר לבחור כיום בשוק הרכב הישראלי.

המשפחתיות־קומפקטיות 

אם הבחנתם סביבכם ביותר ויותר רכבי פנאי גבוהים וזוהרים, אתם לא טועים. למרות זאת, פלח המכוניות המשפחתיות, אלה ששלטו בשוק הישראלי בעשרות השנים האחרונות, ממשיך להוביל אותו, לפחות בינתיים. הסיבה העיקרית? הן עדיין פופולריות עד מאוד בתחום הרכב הצמוד, בליסינג ובשאר וריאציות הציים. ולמרות האפרוריות המסוימת, ישנן בהחלט סיבות להעדיף אותן על פני רכבי הפנאי הגבוהים: הן נוחות יותר לנסיעה, יציבות, שקטות וגם חסכוניות יותר.

1. יונדאי איוניק
במקביל לאלנטרה השגרתית, יונדאי מוכרת בישראל את איוניק ההיברידית. מצד אחד, לא מדובר במכונית חריגה: היא עומדת בסטנדרטים הגבוהים של הקבוצה הזו בשל היותה איכותית, מרווחת, מאובזרת היטב, נעימה לנהיגה ונוחה לנסיעה. מצד שני, היא מעניקה איכויות בולטות בשני תחומים חשובים ביותר: בטיחות (מצוידת במערכות הבטיחות המתקדמות ביותר בתחום, כמו היגוי אקטיבי למניעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט שגם שומרת מרחק) וכמובן – מערכת ההנעה ההיברידית, שמשפרת מאוד את איכות הנסיעה בעיר וחותכת את עלויות התדלוק בעשרות אחוזים, בלי להוסיף סכום משמעותי למחיר הקנייה.

מחיר בסיס: כ־136 אלף שקל

יונדאי איוניק | צילום: יח"צ

2. סקודה אוקטביה
קשה להתרגש מרכבי סקודה, אבל ביעילות ובאיכות – התכונות שהם נועדו להפגין – אין כמותם. סקודה אוקטביה, המכונית החשובה של היצרן לבית פולקסווגן בישראל ובעולם, בנויה לתלפיות, נוחה, ומנוע ה־1.0 ליטר החדש שלה חזק, נעים וחסכוני. כמו כן, לתא המטען העצום והשימושי שלה אין באמת תחרות.

מחיר בסיס: כ־128 אלף שקל

3. מאזדה 3
היא היתה המכונית הנמכרת בישראל במשך כעשור וחצי וכיום היא אפילו לא קרובה לכך. אכן, היא לא מהמכוניות המרווחות או הנוחות ביותר, אבל היא עדיין מצוינת ואפילו בולטת לטובה בתחומה בזכות עיצובה החיצוני המרהיב, הנדסת אנוש חווייתית, מנוע גדול וחזק שדווקא אינו בזבזני יחסית, רמת אבזור נדיבה וגם התנהגות ספורטיבית, מדויקת ומהנה.

מחיר בסיס: כ־130 אלף שקל

שבעה מושבים

אנחנו, הישראלים, אוהבים ילדים, ולהבדיל מאוכלוסיית אירופה, האוכלוסייה בישראל רק גדלה. זו גם אחת הסיבות שרכבים בני שבעה מושבים נחשבים למבוקשים מאוד בארץ. בשנים האחרונות התרחבה הקבוצה הזו עם כלי רכב מצוינים ברמת מחיר שנקבעה סביב 175 אלף שקל.

1. סקודה קודיאק
ה"סקודיאק", כפי שמכונה רכב הפנאי החדש בקטגוריה של סקודה, הצליח לעורר תשומת לב רבה בעולם המשפחות הגדולות. בדיקת ממדיו מראה שהוא היה יכול להתחרות בקבוצת גודל־מחיר גבוהות יותר (כמו קיה סורנטו, או יונדאי סנטה פה), והפלטפורמה־טכנולוגיה שלו, שמבוססת על מערכות מוכרות מדגמים כמו סקודה סופרב, משתלבת עם איכות גבוהה ופתרונות אחסון מקוריים.

מחיר בסיס: כ־175 אלף שקל

סקודה קודיאק | צילום: יח"צ

2. ניסאן X טרייל
הגרסה של רב-המכר ניסאן קשקאי בקטגוריה החליפה שם מ"קשקאי+2" ל-"X טרייל". מדובר בכלי רכב גדול ונוח שמשדר יותר איכות ופרימיום מהאאוטלנדר. הוא מצויד במנוע טורבו-דיזל 1.6 ליטר (שמוכר גם בדגמי מרצדס, רנו ודאצ'יה), ומציע שילוב מצוין בין ביצועים לחיסכון.

מחיר בסיס: כ־175 אלף שקל

3. מיצובישי אאוטלנדר
רב־המכר בשנים האחרונות בקטגוריה הזו הוא האאוטלנדר – רכב פנאי שהשכיל להחליף מיניוואן (גרנדיס) בלי שהמחיר יעלה. האאוטלנדר מרווח, נוח ומאובזר היטב. הוא מוצע במגוון רחב של גרסאות – החל בחמישה מושבים ידני וזול יחסית, דרך בנזין ודיזל יקר אך חסכוני ומאובזר ועד לרכב היברידי־נטען (PHEV), שיודע לנסוע עשרות קילומטרים על חשמל ביתי בלבד וגם מאובזר היטב במערכות בטיחות מתקדמות.

מחיר בסיס: כ־140 אלף שקל

ראוי לציון: דאצ'יה לודג'י
הלודג'י שמיוצר במרוקו לא מתחרה בשאר חברי הקבוצה כאן באיכות ההרכבה, בעיצוב או ברמת הבטיחות. למרות זאת, הוא מציע תמורה מפתיעה למי שיכול להסתדר עם תיבת הילוכים ידנית ומעוניין ברכב מרווח עם שבעה מושבים, בתקציב של מכונית קטנה עם תג מחיר בן חמש ספרות.

מחיר בסיס: כֿ־99,500 שקל

רכבי פרימיום עד 200 אלף שקל

נכון שמדידת הפרימיום תלויה במכונית עצמה: עד כמה היא נוחה, בנויה מחומרים טובים, מבודדת, בטיחותית, טכנולוגית, מאובזרת ועוד, ובכל זאת, ישנה גם ההילה הזו כאשר נוהגים בכלי רכב שבחזיתו מותג המזוהה היטב עם עולם הפרימיום.
אבל זה לא מסתכם רק בהילה. כשחברות כמו מרצדס, ב.מ.וו, אאודי, לקסוס, וולבו, יגואר, אינפיניטי או טסלה מעלות מכונית אחר מכונית על הכביש, הן נושאות במוניטין מוכח של התכונות הראשונות שדיברנו עליהן.

המגמה בשנים האחרונות היא להנגיש את מותגי הפרימיום, עד כדי כך שבמחיר של מכונית משפחתית אפשר כיום לרכוש מכונית פרימיום קטנה מבית רומיאו או DS, למשל. קבלו את מכוניות הפרימיום הכי שוות עד לרף של 200 אלף שקל.

1. אאודי Q2
השנה הגיע לקטגוריות המחיר הנמוכות של הפרימיום רכב פנאי קטן ראשון. למרות ממדים שקטנים מרכבי הפנאי הקומפקטיים (כמו קיה ספורטאז' או יונדאי טוסון), ה־Q2 מרווח יחסית וגם נוח, איכותי ומצויד במנועי 1.0 ו־1.4 ליטר טורבו בנזין מצוינים. המחיר ושם המותג מושכים אליו לא מעט לקוחות, שלא שקלו בעבר לרכוש רכב יוקרה.

מחיר בסיס: כ־165 אלף שקל

אאודי Q2 | צילום: אסף בר-שי

2. וולבו S60 / וולבו V40 קרוס קאנטרי
שני דגמי מכוניות משפחתיות של וולבו מוצעים לציבור הישראלי במחיר של מכונית מנהלים לא־פרימיום. האחת היא ה־V40 הקומפקטית, שנחשבת לאיכותית ביותר, בטיחותית ומאובזרת ומוצעת עם מערך מנועי טורבו מצוינים. בטווח המחיר הזה ניתן לרכוש אותה בתצורת כמו־שטח העונה לכינוי "קרוס קאנטרי".

לא רחוק משם מוצעת גרסת הבסיס של ה־S60 הגדולה יותר. מכונית זו מתחרה במכוניות מנהלים-יוקרה כמו ב.מ.וו סדרה 3, אבל במחיר נמוך יותר משמעותית.
מחיר בסיס ל־V40 קרוס קאנטרי: כ־198 אלף שקל; מחיר בסיס ל־S60: כ־196 אלף שקל

3. אאודי A3
נכון שבמחיר הבסיס שלה אאודי A3 מציעה ממדים של מכונית קומפקטית (כמו פולקסווגן גולף), אבל במחיר של קבוצת המכוניות הגדולה ממנה (כמו פולקסווגן פאסאט), מדובר במכונית איכותית ביותר, מרווחת, נוחה, מבודדת ועם מערך מנועים איכותי ועתיר יכולת. בזכות הממדים הקומפקטיים היא קלה, זריזה וחסכונית באופן יחסי.

מחיר בסיס: כ־175 אלף שקל

המכוניות החכמות

פעם המונח רכב היברידי, כלאיים בעברית, רמז לכלי רכב ירוק שמיועד למחבקי עצים. כיום מכונית היברידית היא לעתים עדות דווקא לעוצמה ולשילוב של שתי מערכות הנעה, יעילות יותר, חסכוניות יותר וגם חזקות יותר. היום אפשר למצוא גם חידושים במערכות שמונעות תאונה ויודעות להתחבר למערכות תקשורת מרוחקות לטובת סיוע בצד הדרך, בטיחות ובידור.

במונחים של מערכות בטיחות אקטיביות, ב.מ.וו i8 דווקא אינה בולטת לטובה, למרות עיצובה הנועז ומחירה הרם. היא נחשבת לאחת המכוניות ההיברידיות המהירות והחזקות שנוצרו, במקביל להיותה בולטת ומושכת תשומת לב רבה. זאת בעיקר בשל הדלתות שלה, שנפתחות כלפי מעלה כמו כנפי ציפור, פרופיל נמוך וארוך ומערכת הנעה היברידית, שמסוגלת מצד אחד להדהיר את המרכב החטוב ל־100 קמ"ש בתוך כ־4 שניות וגם לצרוך שליש או רבע בנזין מכפי שצורכות מכוניות עם ביצועים דומים שאינן מצוידות במערכת היברידית.

טרם פגשנו מכונית היברידית שהצליחה לגרום לכל כך הרבה חשק ולשנות את דעת הקהל לטובת הטכנולוגיה כמו ב.מ.וו i8.

מחיר: כ־780 אלף שקל

1. יונדאי איוניק
מה כל כך מיוחד באיוניק, שזיכה אותה במקום הראשון ברשימת כלי הרכב החכמים הטובים בישראל (נוסף לזכייה בקטגוריית המשפחתיות־קומפקטיות הטובה)? מדובר במכונית סופר חכמה וסופר נגישה (יחסית לשאר המכוניות המשפחתיות בישראל). ראשית, היא מסירה את הדרמה מעולם ההיברידיות והופכת למכונית מצוינת בפני עצמה, שמזכירה מאוד מכונית משפחתית טובה בלי האופי החריג־מדי של לא מעט היברידיות לפניה. שנית, היא מאובזרת בכמה ממערכות הבטיחות האקטיביות הטובות שניתן לרכוש כיום – היגוי אקטיבי ששומר על הרכב בנתיב, בלימה אוטונומית ומערכת בקרת שיוט שגם שומרת מרחק.

האלמנט החכם השלישי הוא מערכת המולטימדיה החלוצית שפותחה אצל היבואן הישראלי כלמוביל, שיודעת להעביר נתונים הלוך ושוב בין הנהג ליבואן. היצרן הקוריאני כל כך התלהב מהמערכת, שצוותים שלו באו ללמוד כיצד להתאים אותה לשווקים נוספים בעולם.

מחיר בסיס: כ־136 אלף שקל

2. טויוטה C-HR ההיברידי
קחו את מערכת ההנעה ההיברידית המוערכת והמשובחת של טויוטה פריוס והלבישו אותה בתלבושת אופנתית של רכב פנאי עתידני. מה קיבלתם? את הג'יפון הקומפקטי של טויוטה, שאמנם הגיע מעט באיחור לעומת כמה מתחרים, אבל מציע שילוב בין מוניטין, עיצוב וביצוע – פיתוי שרבים אינם עומדים בו.
לצד המערכת ההיברידית החכמה מותקנת במכונית גם מערכת מולטימדיה, שמתקשרת עם אפליקציה ייעודית, My Toyota, וגם עם מוקד סיוע של היבואן יוניון. נוסף על כך, המכונית מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות שמסוגלות למנוע תאונה באמצעות חיישנים ומצלמות.

מחיר בסיס לגרסה ההיברידית: כ־144 אלף שקל

3. מרצדס E קלאס ו־S קלאס המעודכנת
אחת הסיבות לאהדה הרבה, שלה זוכה מרצדס מחובבי המכוניות בעולם, היא העובדה שמדובר באחד היצרנים הבודדים שמפתח לעצמו את הטכנולוגיה וההנדסה במקום להשתמש במוצרי מדף של הספקים הגדולים.

מכוניות הסלון – מרצדס E קלאס ואחותה הגדולה והמפוארת יותר S קלאס שעודכנה ממש לאחרונה – הן המחשה של טכנולוגיות חכמות כפי שמרצדס רואה זאת. המערכות הן מהטובות בעולם בשמירה אוטונומית על נתיב, שמירת מרחק והתראות מדויקות. בין הרכיבים שניתן למצוא בדגמים (חלקם רק ב־S קלאס ולא כולם זמינים בישראל): מעבר נתיב אוטונומי בהנפת ידית האיתות, זיהוי מצב הרוח והכנת המכונית לפגמים בכביש לפני שמגיעים אליהם.

הגרסאות הכדאיות ביותר של הסדרות הללו הן גם החכמות שבהן – ההיברידיות הנטענות – אלו שנהנות מתוספת של האות e בקטן.

מחיר בסיס: E קלאס: 450 אלף שקל לגרסה ההיברידית; S קלאס: כ־750 אלף שקל לגרסה ההיברידית

מכוניות פתוחות

מקום להעמיס ארון או קניות שבועיות בסופרמרקט? נוחות עילאית? בידוד משובח? לא כאן, חברים. מי שמגיע למחוזות המכוניות הפתוחות מחפש חוויות וריגושים. מדובר בדגמים מיוחדים לעיניים, שלעתים תכופות גם מציעים חוויות נהיגה ייחודיות באופן שמחבר את הנהג לכביש הרבה יותר מכפי שיודעות מרבית המכוניות לעשות.

1. שברולט קמארו קבריולה
כל כך מעט מכוניות יודעות להעביר כל כך הרבה אמוציות. הקימורים של מכונית השרירים האמריקאית הזו נפלאים בגרסה הסגורה ומרטיטים בפתוחה. איש אינו נותר אדיש אליה, וזה עוד אפילו לפני שמתניעים אותה. כשזה קורה – היא מספקת לעולם סימפוניה ווקאלית של בוכנות ואגזוזים המוכרת יותר מתחום מכוניות-העל האיטלקיות.
העיצוב, הביצועים, היכולת, אפילו הנוחות וכמובן, הגג הפתוח, מעניקים לנהג הקמארו הפתוחה את מה שהולך ונעשה נדיר בעולם הרכב – חוויה.

מחיר בסיס: כ־384 אלף שקל

שברולט קמארו קבריולה | צילום: אסף בר-שי

2. מיני קופר קבריולה
מיני קבריו לא זולה במיוחד, אבל מדובר באחת המכוניות הפתוחות הזולות בישראל וגם – אחת המיוחדות שבהן. מיסודה, מיני היא מכונית מעוצבת למשעי מבחוץ ומבפנים, שנחשבת למהנה מאוד לנהיגה. גרסת הקבריו מוסיפה את האוויר הפתוח לנוסחה והופכת את המיני לרכב שכיף להסתכל עליו וכיף לנהוג בו בעיר הצפופה וגם בכבישים הפתוחים.

מחיר בסיס: 210 אלף שקל

3. מאזדה MX5 מיאטה
אחת המכוניות הפתוחות הטובות בהיסטוריה לא הגיעה אל המקום הראשון בעיקר בשל מחירה הגבוה כל כך, לטעמנו, כי מחיר נגיש צריך להיות אחד הערכים במכונית כזו. זו מכונית פשוטה־פשוטה, ובמובן הטוב של המילה – בלי אביזרים ומערכות טכנולוגיות שעלולים לפגוע במגע הישיר שבין הנהג ובין הכביש. שלדה מעולה, צלילים נפלאים, תיבת הילוכים מהירה, החלקות מבוקרות והמון המון אופי. אגב, אם אתם גבוהים, תהיו חייבים להסיר את הגג כדי לנהוג בה.

מחיר בסיס: 233 אלף שקל

ראויה לציון: ב.מ.וו M235i
מחירה השערורייתי (בכל זאת, זו מכונית קטנה מאוד) מכביד על האפשרות להכניס אותה לפסגת הרשימה, אבל אי־אפשר להתעלם מאחת המכוניות המהנות של ב.מ.וו בשנים האחרונות. הקטנה הזו מצוידת במנוע נפלא – גם בביצועים שלו וגם בצלילים, ובשלדה ספורטיבית במידה קיצונית.

היא חדה, מגיבה במהירות רבה לכל פעולה של הנהג, בדוושה, בידית או בגלגל ההגה. הוסיפו לכך את הגג הפתוח ותקבלו את אחת החבילות המענגות שמוצעות בישראל לחובבי הנהיגה והלייף סטייל. אגב, אם מוותרים על הביצועים וחלק מהאלמנטים של העיצוב, אפשר להוריד ממחירה כ־100 אלף שקל, ועדיין המחיר יקר מאוד.

מחיר: 406,500 שקל

ב.מ.וו M235i | צילום: יח"צ

התמורה הטובה ביותר

כמה באמת שווה מכונית וכמה מבקשים עליה? הפער הזה משחק בקבוצה הזו. הערכת תמורה של מכונית חדשה היא עניין מורכב. אינדיבידואלי מאוד מצד אחד, תלוי שוק ותקופה מצד שני. ובכל זאת, הנה כמה מכוניות טובות שמוצעות כיום בשוק הישראלי במחיר שמציב אותן, לטעמנו, בסביבה החמקמקה הזו שנקראת בעברית "מציאה".

1. פיז'ו 208 GTI/ פיז'ו GTI 308
אנחנו ממשיכים להריע לפיז'ו, המותג הצרפתי שאחרי דורות של תלונות ופשרות, בחר לחזור לייצר מכוניות שמעניקות חוויית נהיגה ספורטיבית יותר במחירים נגישים מאוד יחסית לביצועים וליכולת.

ה־208 GTI הקטנה עולה כמו מכונית משפחתית סטנדרטית, אבל מספקת לא פחות מ־208 כ"ס ומאיצה ל־100 קמ"ש ב־6.5 שניות. ה־308 GTI עולה כמו מכונית מנהלים, מגדילה ל־270 כ"ס ומקצרת ל־6 שניות ל־100 קמ"ש.

מחיר: 208 GTI: כ־135 אלף שקל; 308 GTI: כ־190 אלף שקל.

פיז'ו 308 GTi | צילום: יח"צ

2. דאצ'יה דאסטר
רבות נכתב על רכב הפנאי הקומפקטי של דאצ'יה. מבחינת איכות, קשה לחברה להתחרות עם המיטב של אירופה, יפן או קוריאה, אבל אם מתעלמים מהפן הזה, מדובר בכלי רכב מצוין, מרווח, מאובזר ברמה סבירה בהחלט, שמספק יכולת שטח בולטת לטובה, בעיקר בגרסת ההנעה הכפולה – וכל זאת במחיר נגיש מאוד יחסית.
לאחרונה הצטרפה לקטגוריה גם הגרסה האוטומטית, שתשאיר לכם עודף מ־100 אלף שקל.

מחיר בסיס: כ־90 אלף שקל

3. סוזוקי איגניס
בסביבת מחיר נגישה הרבה יותר נמצא הג'יפון הקטן של סוזוקי. מבין שבעה דגמי מכוניות קטנות וקומפקטיות של היצרן היפני, האיגניס מתבלט בזכות שילוב מצוין בין מרווח שימושי, איכות, נוחות בנסיעת כביש, יכולת נסיעה בשטח וגם עיצוב ייחודי.
הגרסה הידנית, המאובזרת היטב, עולה כ־74 אלף שקל (חדשה, כן?) והאוטומטית גם היא נגישה יחסית, במחיר של כ־85 אלף שקל.

מחיר בסיס: כ־74 אלף שקל

4. קדילאק CT6
האמריקאים ידועים בהגדלת הסנטימטרים וכוחות הסוס בכלי הרכב שלהם. הדבר בולט גם בקבוצות הסאלון והפאר היקרות. אם בוחנים את דפי הנתונים, הממדים ומערכת ההנעה, ה־CT6 שהגיעה השנה לישראל היא מכונית פאר טובה בגודל מלא (למשל, ארוכה ב־5 ס"מ מאאודי A8, והמרחק בין צירי הגלגלים גדול ב־12 ס"מ), וגם ביצועיה הולמים. עם זאת, מחירה מתאים לקבוצת הסאלון הנמוכה יותר.

מחיר בסיס: כ־550 אלף שקל

5. מרצדס S500e
נכון, הכנסנו לסעיף התמורה מכונית ב־750 אלף שקל, אבל מה אם נציין בפניכם, שמדובר במכונית היברידית־נטענת שזוכה להטבת מס של מאות אלפי שקלים ולכן נמכרת במחיר הנמוך בכרבע מיליון שקל ממחירה הריאלי?
ה־S500, ספינת הדגל של מכוניות הפאר לבית מרצדס, עולה 275 אלף שקל פחות מה־500S ה"רגילה", אבל היא מציגה ביצועים דומים וצריכת הדלק הרשמית שלה היא שליש (!) מה־500S.

מחיר בסיס: 750 אלף שקל

הכתבה מופיעה בגיליון אוגוסט של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון או מנוי למגזין פורבס ישראל חייגו 077-4304645 או לחצו

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.