Forbes Israel Logo
צילום מסך מתוך האתר

אפליקציית Lipscanner החדשה של שאנל היא כנראה עתיד ה-AI בביוטי

האפליקציה החדשה מזהה צבע שפתון כלשהו - ולמעשה מאפשרת לכם לנסות אותו - וגם להתאים אותו ללבוש - באמצעות טכנולגיית בינה מלאכותית ייחודית לשאנל

לפעמים הגוון המושלם של השפתון לא נמצא על מדפי האיפור. זו פריחה תוססת שאתן מזהות בגינה, אותו ארגמן כמו עקבי הנעליים האהובות עליכן או צבע בציור יפה. עכשיו, הודות לטכנולוגיה פורצת הדרך של שאנל, אתן יכולות למצוא את הגוונים האלה – וכל גוון אחר שאתן רואות – במגוון של שפתונים. Lipscanner, אפליקציית הסורק הצבעונית הראשונה של שאנל, הזמינה עבור iOS, עושה את זה עבורכן. "היופי של הבינה המלאכותית (AI) הוא שהוא חזק מאוד אם יש לך את ערכת הנתונים הנכונה ואם יש לך את הגישה הנכונה לעיצוב", אומר סדריק ביגון, מנהל מעבדת החוויה המחברת בשאנל. "בכל שלב עבדנו עם סטודיו ליצירה ומומחי איפור. כשתנסו את האפליקציה תראו שהקדשנו תשומת לב רבה למציאת הגוון הכי קרוב שאתן מעוניינות בו כשאתן מציגות השראה או אובייקט. אם אתן אוהבות את האדום הזה, אתן יכולות לצלם. אם אתן מעוניינות בפנים – הפנים האלה יכולות להיות של כוכבת קולנוע, זו יכולה להיות השכנה שלך, זה יכול להיות חבר, זו יכולה להיות תמונה של מישהו או מישהי ברשתות החברתיות – אנו מחלצים את הגוון והגימור באופן אוטומטי, ומיד מאחזרים את המוצר הכי קרוב עם הגוון הזה והגימור הזה מתוך המגוון של שאנל".

שיתוף פעולה משותף בין מעבדת CX (מעבדת החוויה המחוברת, צוות שהוקם בשנת 2018 ליצירת שירותים חדשים עבור מובייל וקמעונאות) והסטודיו ליצירת איפור של שאנל, הביא לפתיוח ליפסקנר כדי למצוא את השפתון המדויק שאתן מחפשות. האפליקציה עובדת באופן אינטואיטיבי ומיידי. כל שעליכן לעשות הוא לצלם תמונה או לבחור תמונה מתוך אלבום התמונות בטלפון. בין אם התמונות הן של אובייקט דומם ובין אם מדובר על אדם, ליפסקנר יזהה את הצבע ואז יציע כמה מוצרים בגוון הקרוב ביותר מבין יותר מ-400 שפתונים. לאחר מכן, תוכלו לנסות זאת באופן מיידי באמצעות האפליקציה ואפילו לצלם סלפי כדי לשמור או לשתף ברשתות החברתיות. יש גם אפשרות לרכוש את מוצר השפתיים על פי בחירתכן ב-chanel.com. "[הרעיון] היה בקשה ישירה מהנשיאה שלנו [של חטיבת הבשמים והביוטי], אן קירבי", אומר ביגון. "בתחילת 2019 קיימנו דיון בנוגע לניסיון וירטואלי של מוצרי איפור. אן הייתה מעוניינת מאוד לדחוף את החוויה כדי להפוך אותה להרבה יותר מהירה, פשוטה ונוחה – להימנע מהצורך לנווט במלאי כדי למצוא את הגוון הנכון".

אפליקציית Lipscanner של שאנל. צילום: chanel
אפליקציית Lipscanner של שאנל. צילום: chanel

אין גבול לתמונות או השראות שתוכלו להזין באפליקציה. אם תזינו תמונה של אדם, ליפסקנר מזהה את הפנים, מתחדדת על השפתיים, ואף תזהה את מרקם השפתון ותגיש הצעות עם אותם מאפיינים. ליפסקנר ממליצה על גוונים בחמש משפחות צבעים – טבעי, ורוד, כתום, אדום ושזיף – וכן בחמש טקסטורות: מבריק, נוצץ, מטאלי, סאטן ומאט. באשר לאובייקטים דוממים, מעולם לא הייתה דרך טובה יותר להתאים את השפתון שלכן ללבוש שלכן. האלגוריתם מנתח את הגוון עד לרמת הפיקסל.

זיהוי מדוייק של הגוון והמרקם להתאמה מדויקת של שפתון מתוך 400 השפתונים של שאנל. צילום: chanel
זיהוי ועיבוד של הגוון והמרקם להתאמה מדויקת של שפתון, מתוך 400 השפתונים של שאנל. צילום: chanel

לקח יותר משנה וחצי להתאים את האפליקציה ואת הטכנולוגיה שעומדת מאחוריה. האלגוריתם בלעדי לשאנל, עם פטנט תלוי ועומד. עשרות אלפי תמונות פנים שימשו ליצירתו, כדי ללמוד כל דבר, החל מגוון העור לצבע השפתיים ועד לצורת השפתיים. האפליקציה גם לוקחת בחשבון את השפתיים שלכן בעת יצירת המלצותיה לגוונים ולגימורי השפתון. "החלק הקשה ביותר היה חילוץ הגוון והעיבוד על הפנים ועל השפתיים", אומר ביגון. "הקמנו מערך נתונים גדול מאוד, הכולל את המגוון הרחב ביותר של שפתיים, גווני עור, גווני שפתיים, הבעות פנים, ואימנו את האלגוריתם להיות מסוגל לעבוד מהגוונים החיוורים לגוונים הכהים ביותר ולחלץ את הגוון. כשתנסו את האפליקציה בעצמכן תראו שזה באמת מיצוי צבע במובן מסוים; הכשרנו את האלגוריתם לעשות זאת. זה לא תפיסה פשטנית של צבע הפיקסלים; [זה] מבין את הגוון ואת הגימור. זו גישה אמיתית של AI".

אפליקציית Lipscanner של שאנל. צילום: chanel
אפליקציית Lipscanner של שאנל. צילום: chanel

זו רק ההתחלה של שימוש בטכנולוגיה מסוג זה עבור שאנל. "יופי דיגיטלי כל כך מרגש כרגע", אומר ביגון. “התחלנו מזמן. חוויית הניסיון הווירטואלית הראשונה שבית האופנה שחרר בחנות הייתה בינואר 2016, אז היינו בין המותגים הראשונים שהביאו חנות ניסיון וירטואלית חיה. למדנו כיצד להשתמש בזה בקנה אחד עם המסר שלנו בנושא יופי. כעת המטרה שלנו היא לדחוף את מה שיכול להיות בידול מעניין וערך מעניין עבור לקוחות עם אוריינטציה טכנולוגית".

צילומים: COURTESY OF CHANEL

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.