Forbes Israel Logo

בהיסח דעת: מה עושים צרכנים בעודם עורכים קניות און ליין?

אתרי קניות רבים נהנים מהיתרון של רכישה און ליין דרך המחשב, כאשר הלקוחות מבצעים דרכם רכישה און ליין, הם ממוקדים ואין להם הסחות דעת. אבל בשנים האחרונות ישנו מעבר חד לרכישות און ליין דרך הסמארטפונים ושם יש הרבה כאלה. 

מחקר חדש שפורסם על ידי חברת הסטרט-אפ הישראלית Namogoo מגלה מה הצרכנים עושים בעת תהליך הקניות און ליין, מה הצרכים שלהם ומה מתסכל אותם.

חיפוש אחר חוויית קניה אידיאלית | צילום: shutterstock

הזמן הפופולארי ביותר בו עושים הצרכנים קניות באינטרנט הוא – כנראה ניחשתם את זה – בזמן העבודה. יותר מ-57% מהקונים באינטרנט קנו בזמן שהיו בעבודה. למעשה, יש סיכוי טוב שאתם עובדים בזמן שאתה קורא מאמר זה. מתי עוד עושים קניות דרך המובייל? בזמן מטלות הבית, במהלך שופינג בחנות פיזית למטרת השוואה, בזמן הבישול או האוכל, ובמהלך סידורים שונים. פחות מ-20% מהקונים באינטרנט ערכו קניות במהלך נסיעה לעבודה. זה כנראה בגלל שרוב האנשים בארה"ב נוסעים לעבודה בתחבורה ציבורית ופחות אנשים משתמשים ברכבים פרטיים.

אבל יותר מ-6% מהנשאלים הקונים באינטרנט ציינו כי עשו קניות בזמן נהיגה וקצת למעלה מ-6% ציינו כי עשו קניות באינטרנט בזמן פעילות גופנית. 

מכל הפעולות היומיומיות ציינו הנשאלים פעילות של הליכה עם הכלב כפעילות שלא רצו לבצע בה קניות און ליין מאשר בכל זמן אחר, פעילות זו דורגה בציון הנמוך ביותר מבין כל הפעילויות עבור הזמן שבו הצרכנים מעדיפים לגלוש בחנות המקוונת.

בהתחשב בעובדה שאנשים עושים כל כך הרבה דברים תוך כדי קניות, המחקר גם בדק מה עושה עבור הגולש את חוויית הקניה אידיאלית. המחקר של Namogoo מצא כמה דברים: החשוב ביותר הוא תמונות מוצר ברורות – יותר מ-87% מהאנשים אומרים שזה חלק מחוויית קניות מקוונת אידיאלית עבורם.

הגורם השני החשוב ביותר עבור חוויית קניות מקוונת מוצלחת היא ביקורות של קונים אחרים, קצת יותר חשוב מאשר תיאור המוצר ולא משהו שכל הקמעונאים יכולים להתמקד בו. הפרמטר הבא שצויין כחשוב לגולשים, הוא קטעי וידאו.

הטעויות הגדולות

מהו החלק הגרוע ביותר בתהליך הקנייה עבור הגולשים? התסכול הגדול ביותר הוא הצורך להזין את אותו מידע פעמיים. עוד ציינו הגולשים שהם מתוסכלים מאתרים שמבצעים Checkout; כפתור חזרה שלא מחזיר לדף הקודם; חוסר היכולת לשנות או לבטל הזמנה; ניווט באתר מסובך מידי ומילוי של שדות רבים.

מה גורם לצרכנים לנטוש את עגלות הקניות בחנות המקוונת? כאן דמי משלוח היו הסיבה הנפוצה ביותר, אחריה אתרי אינטרנט שלא עובדים, סיבה נוספת הייתה הצורך ליצור חשבון וחששות מנושא בטיחות היו הסיבה הבאה אחריה. מסיבות אלה ניתן להבין את הסיבה לכוח הגדול שיש לאמזון מול הצרכנים. צרכנים רבים שנשאלו בסקר הביעו תסכול רב, במיוחד אם הם לקוחות קבועים באמזון.

מה צריך לעשות מותג כאשר הקונה נוטש את עגלת הקניות? הדבר היעיל ביותר הוא לשלוח לצרכן דואר דואר אלקטרוני שכולל הנחה על הפריטים בעגלה.

הדבר השני היעיל ביותר הוא לשלוח דואר אלקטרוני ללא הנחה. זה מעלה את השאלה עד כמה גמישים המותגים רוצים להיות לגבי התמחורים? עד כמה זה חשוב לשמור על המחירים עקביים, וכמה זמן להמתין עד שתשלח הנחה לצרכנים, אם בכלל? אלה שאלות קשות הקשורות לאסטרטגית המותג. לעתים קרובות הרצון לבצע מכירה מפתה כדי להשיג את המכירה הבאה, אבל לעתים קרובות זה מגיע על חשבון הצמיחה בעתיד.

דבר אחד המשותף לכל המותגים הוא כמה מהר הם מתעדכנים. הטכנולוגיה המשתנה צומחת במהירות כה רבה, והתנהגות הצרכן משתנה יחד איתה. אחד הנושאים שכדאי למשווקים לשקול הוא קניות בקול (דרך אודיו). זה אפשרי כי זו תהיה פעילות שתתאים לצרכנים תוך כדי נסיעה לעבודה. אם זה יקרה, זה עלול ליצור שינוי בפרסום שלטי החוצות וברדיו, הפרסום יוכל להתאים את עצמו למצב הקניה של הלקוחות ברכבים שלהם.

כאשר הטכנולוגיה מציעה לצרכנים דרכים חדשות לנצל את זמנם הפנוי, הם ינסו ליצור הזדמנויות נוספות לפרודוקטיביות בו זמנית ולזמן אישי. משווקים צריכים להיות זריזים ולהתאים עצמם לזמנים החדשים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.