Forbes Israel Logo

ביטחון לעומת משמעות: השוני בין דור ה-Z לדור ה-Y בשוק העבודה

בדיוק כשחשבתם שהבנתם את בני דור המילניום, דור ה-Z נכנס לכוח העבודה. לא פחות מ-72.8 מיליון צעירים נכללים בקבוצה הזו, שנולדה בין אמצע שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000.

אמנם למדנו כיצד ליצור תרבות בה מילניאלים יכולים לשגשג, אך מה שדור ה-Z זקוק לו הוא מעט שונה.

בעוד שהמילניאלים לא עובדים רק בעבור המשכורת ורוצים גם מטרה, ביטחון פיננסי ותעסוקתי הם גורמי המוטיבציה העיקריים של בני דור ה-Z. הם רוצים לבצע שינוי אך הישרדות ושגשוג חשובים להם יותר. הם גם רוצים לצבור חוויות מספקות, נוטים להיות חסרי סבלנות ולרוב חווים פחד מהחמצה (FOMO), ולכן פידבק מיידי ושביעות רצון הם המפתח עבורם, לעומת בני דור ה-Y שלא מחפשים סיפוק בעבודה אלא התפתחות אישית.

המילניאלים גם לא רוצים בוסים, אלא מאמנים, והם לא רוצים ביקורת שנתית אלא שיחות מתמשכות. בני דור ה-Z, לעומתם, רוצים לקבל מנטורינג בסביבה בה הם יכולים להתקדם במהירות. הם רוצים להסתכל על המנהיג שלהם בעיניים ולחוות יושר ושקיפות. הם גם לא רוצים הערכה שנתית על העבודה שלהם, אלא רוצים לקבל ייעוץ ופידבקים על בסיס יומי קבוע ומתמשך.

בני דור ה-Z מחפשים סביבה בה יוכלו להתקדם במהירות | צילום: fotolia

בני דור ה-Z גדלו במהלך המשבר הגדול ומאמינים כי ישנם מנצחים ומפסידים – כאשר יותר אנשים נופלים תחת קטגוריית המפסידים. הם רוצים שיהיו להם את הכלים לנצח, בין אם דרך נקודות חוזק בהתפתחות או נקודות חולשה. בניגוד אליהם, המילניאלים לא רוצים לתקן את החולשות שלהם, הם מעוניינים בפיתוח נקודות החוזק שלהם. יש להם גם מנטליות של שיתוף פעולה, בה כל אחד מסייע ועובדים ביחד. בני דור ה-Z תחרותיים – 72% מהם אמרו כי הם תחרותיים כאשר מבצעים את אותה העבודה. הם גם עצמאיים ורוצים להישפט על פי האיכויות שלהם עצמם ולהציג את הכישרונות האינדיבידואלים שלהם. משכורת ויתרונות שיסייעו להם להתקדם הם חיוניים. הם דור "עשה זאת בעצמך" ומרגישים שדורות אחרים סיבכו יותר מדי את שוק העבודה. בני דור ה-Y מתייחסים לעבודה באופן אחר, ומרגישים שלא מדובר רק במשרה, אלא בחיים שלהם כמכלול.

מה זה אומר? המילניאלים משתקוקקים למשמעות ודור ה-Z שואפים לביטחון קודם כל, כאשר המשמעות במקום השני עבורם.

ביטחון, שייכות ומשמעות הם חיוניים לתרבות הארגונית שלכם וליכולת של הצוות שלכם להפגין ביצועים בעבודה. עבור המילניאלים, ככל שהרגשת החשיבות עולה והכישורים הייחודיים שלהם נראים יותר, כך גדלות יותר התחושות של חיבור עם האחרים, שהם נמצאים "באותה סירה" ושל שייכות. לכן, ככל שהם ירגישו שהם חשובים אישית ויבצעו שינוי, כך הם יתרמו לכלל יותר וההצלחה של הארגון והצוות יהיו גדולות יותר. כמנהיגים, משמעות פירושה ליצור סביבה בה אנחנו יכולים להיראות, להיות מוכרים, מוערכים ולקבל הכרה בצרכים הייחודיים שלנו.

עבור דור ה-Z, ביטחון פירושו שהם מחפשים אחר יציבות ושהזדמנויות להתקדם בתוך החברה הן על בסיס ביצועים. הם רוצים לדעת מהם החוקים, ושאלו הוגנים. לקיחת סיכונים כדי להימתח ולצמוח היא בסדר עבורם. האם בטוח לקחת בחברה שלכם סיכונים? הם צריכים סביבה בה הם יכולים להיות עצמאים, תחרותיים ואפילו טריטוריאליים. 35% מבני דור ה-Z יעדיפו לחלוק גרביים מאשר חלל משרדי. הם מאוד יזמיים ורוצים להיות 'בעלים' של הפרויקטים שלהם ושל תחומים בארגון – וכאן נכנסת המשמעות. הם רואים את העמיתים שלהם חווים משמעות בכל יום במדיה החברתית, ולכן הכרה צריכה להתרחש על בסיס קבוע, פעם בשנה לא מספיקה. האם התרבות בחברה שלכם עובדת כך?

גם בני דור ה-Y ובני דור ה-Z יכולים להיות מאושרים, פרודוקטיביים ויעילים יותר כחברי צוות כעת, לאחר שהגדרתם איזה צורך עיקרי – ביטחון או משמעות – מתוכנת בתת המודע שלהם כל כך חזק עד שהם למעשה שואפים אליו. עכשיו רק נותר לכם להיערך לכך באופן מעשי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.