Forbes Israel Logo

בניחוח יווני: המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח היום, כשברקע נעילת המסחר באירופה שהתאפיינה בירידות שערים חדות עקב משבר החוב היווני. על פי הדיווחים, השיחות בין יוון לבין נושות החוב (מדינות גוש היורו וקרן המטבע הבינלאומית) הגיעו למבוי סתום, וכעת נציגי הצדדים מתבצרים איש איש בעמדתו. ראש ממשלת יוון אף התבטא הבוקר בנושא וטען כי הוא כעת "ממתין שנציגי הנושות יתעשתו ויפנו לכיוון הריאליזם".

כזכור, אתמול חל הדד-ליין לקיום השיחות בין הצדדים, ובסוף החודש אמורה יוון לשלם חלק מחובה – תשלום אשר כלל לא בטוח כי היא יכולה לעמוד בו. ביום ה' הקרוב יתכנסו כלל שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופאי בכדי לדון בצעדיהן, ואולי אף לדון בהשלכות עזיבתה האפשרית של יוון את גוש היורו. אך למרות כל זאת, אלדד תמיר מבעלי בית ההשקעות תמיר פישמן העריך היום כי "אני לא רואה את יוון מאפשרת לעצמה להתאבד כאן. זו אולי תהיה התאבדות כלכלית הרואית אבל תביא עמה נזק בלתי נתפס אשר יוביל את יוון לפשיטת רגל קשה. הדרמה בעיצומה, אבל צריך לזכור שיש עד סוף החודש להגיע להסכם".

צילום: thinkstock

בעקבות מאורעות אלו, הבורסה ביוון צנחה – ואיבדה 5% מערכה, לאחר שביום ו' האחרון ירדה ב-6% נוספים. ירידות אלו גררו את כל בורסות אירופה לירידות חדות גם כן בהובלת מדד הדקס הגרמני אשר נחלש ב-1.7%. הבורסה בפריז צנחה גם היא, ואיבדה 1.6% מערכה.

ירידות השערים הגיעו, כאמור, גם לניו יורק, שם ננעל המסחר במגמה שלילית. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.6%, מדד ה-S&P 500 איבד 0.4% מערכו ומדד הנאסד"ק ירד ב-0.4 גם הוא. המשקיעים מצפים כעת ליום ד', אז יפרסם הבנק הפדראלי המרכזי את החלטת הריבית במשק האמריקאי לחודש יולי. המשקיעים יתורו גם הפעם אחר רמזים למועד העלאת הריבית בארה"ב, כשכל אזכור של הנושא עשוי להשפיע על המסחר בימים הקרובים.

מניית רדהיל הישראלית ריכזה היום עניין מיוחד, לאחר שמוקדם יותר הודיעה החברה על הצלחת ניסוי מתקדם לטיפול בסרטן מערכת העיכול. מניית החברה ניסקה בתגובה והוסיפה 16.2% לערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.