Forbes Israel Logo
גירושים יקרים - אילוסטרציה. צילום: Shutterstock
גירושים יקרים - אילוסטרציה. צילום: Shutterstock

ביל גייטס לא לבד: הגירושים היקרים של עשירי העולם ברשימת פורבס

מתוך העשיריה הפותחת ברשימת עשירי העולם, שבעה מיליארדרים חוו פרידות כואבות ויקרות במיוחד. מיהו שיאן הגירושים, ומיהו איל ההון שנפרד מהסכום הגבוה ביותר?

אמש הודיעו בני הזוג ביל ומלינדה גייטס על גירושיהם בחשבונות הטוויטר האישיים שלהם, מה שעורר שיח תקשורתי נרחב סביב גורלם של הנכסים המשותפים הרבים שלהם, לרבות הקרן הפילנתרופית שהם מנהלים יחדיו.

בעוד דובר הקרן טוען כי בני הזוג ימשיכו לעבוד יחד, עולה השאלה כיצד יחולק ביניהם ההון והאם השניים חתמו בכלל על הסכם ממון טרום הנישואים? לפני שהתשובות לשאלות הללו יתבהרו, איגדנו את המתגרשים מהעשירייה הפותחת של רשימת המיליארדרים של פורבס.

ג'ף בזוס

על פי ההערכות, הסכם הגירושים של האדם העשיר בעולם ג'ף בזוס, בעלי אמזון, ואשתו לשעבר מקנזי סקוט, עומד על סכום של לפחות 35 מיליארד דולר. האיש העשיר בעולם חלק עם בת זוגו את קרן הגידור D.E. Shaw בניו יורק.

מקנזי עזרה לבזוס בתהליך הקמת חברת הענק שלו, ממש מראשית הדרך. בשנת 2019 הודיעו השניים על פרידה, מה שהשאיר את מקנזי עם 4% מהמניות המשגשגות של אמזון, שהיו שוות בזמן החתימה לסכום של 35 מיליארד דולר. כיום, ערך המניות שבבעלותה זינק ב-75% מהסכום המקורי.

בזוס נשאר הבעלים היחיד של חברת הטילים Blue Origin, היריבה המרה של SpaceX של אילון מאסק, חבר נוסף ברשימה זו, וגם של עיתון הוושינגטון פוסט. עם כניסת הגירושים לתוקפם, מקנזי הפכה לאישה השלישית העשירה בעולם.

ג'ף בזוס. צילום: Shutterstock
ג'ף בזוס – הגירושים היקרים בהיסטוריה. צילום: Shutterstock
אילון מאסק

האדם השני העשיר בעולם על פי נתוני פורבס, בעלי חברת SpaceX וטסלה – נישא שלוש פעמים, כאשר בפעם הראשונה התחתן עם הכתבת הקנדית ג'סטין וילסון בשנת 2000. השניים התגרשו בשנת 2008, לאחר שהביאו יחד חמישה בנים לעולם, והם חולקים משמורת משותפת על כולם.

בשנת 2010 מאסק נשא לאישה את השחקנית האנגלייה טאלולה ריילי, לאחר שנתיים של זוגיות. הנישואים היו קצרים ושרדו שנתיים נוספות בלבד, אך הפרידה הייתה ידידותית ומאסק אף התייחס אליה בפתיחות בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, בו פנה ישירות לטאלולה וכתב: "אלו היו ארבע שנים מדהימות – אוהב אותך לנצח, את תשמחי מאד מישהו אחר יום אחד".

הפרידה נמשכה עד חודש יולי 2013, אז נישא הזוג פעם נוספת, אך גם הפעם הנישואים היו קצרים ובדצמבר 2014 מילא מאסק את מסמכי הגירושים, שנכנסו לתוקפם רק בשנת 2016.

על פי ההערכות, אשתו הראשונה של מאסק – ג'סטין, קיבלה 6 מיליון דולר בהסכם הגירושים, כולל דמי מזונות חודשיים של 80 אלף דולר. במהלך השנים, התפרסמו דיווחים בכלי התקשורת השונים על ניסיונות מצד ג'סטין לשנות את ההסכם, אך הטענות נהדפו על ידי מקורבים לשניים.

כמו כן, ההערכה היא כי הגירושים השניים והשלישיים של מאסק עלו כ-20 מיליון דולר. כיום מאסק נמצא בזוגיות עם הזמרת הקנדית גריימס, ולשניים ילד משותף שנולד בשנת 2020.

אלון מאסק, מייסד Space X. צילום: shutterstock
אלון מאסק, מייסד טסלה ו-Space X. צילום: Shutterstock
ברנאר ארנו

המיליארדר הצרפתי הוא האדם השלישי ברשימת פורבס. מנכ"ל תאגיד LVMH ואשתו אן דברבין נפרדו בתחילת שנות ה-90, לאחר 17 שנות נישואים ושני ילדים משותפים. שנה בלבד לאחר הגירושים, התחתן ארנו בשנית עם הפסנתרנית הקנדית, הלן מרסייר, והשניים נשואים עד היום ומתגוררים בפריז עם שלושת ילדיהם, שפעילים כולם בתאגיד הענק של האב.

פרטי הסכם הגירושים שח ארנו ודברבין לא נחשפו, אך הונו של ארנו – כיום האדם העשיר באירופה, היה עצום כבר בתקופת הפרידה. בנוסף, חמשת ילדיו של ארנו עובדים כולם בתפקידים בכירים בעסק המשפחתי, וממשיכים להניע את המכונה המשומנת של תאגיד מותגי הפרמיום, הכולל בין היתר את מותג האפנה העילית לואי ויטון וטיפאני.

ברנאר ארנו על שער פורבס צרפת. צילום: Shutterstock
ברנאר ארנו על שער פורבס צרפת. צילום: Shutterstock
ביל גייטס

האדם הרביעי ברשימת המיליארדרים, ביל גייטס, ואשתו מלינדה גייטס הודיעו אמש בחשבונות הטוויטר הרשמיים שלהם על גירושיהם לאחר 27 שנות נישואים. לשניים קרן פילנתרופית משותפת, שהם צפויים להמשיך לנהל יחד.

המייסד השותף של מיקרוסופט צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי למרות “השקעה רבה במערכת היחסים שלנו”, השניים החליטו לסיים את נישואיהם מכיוון שהם “כבר לא מאמינים שנוכל לצמוח יחד כזוג בשלב הבא של חיינו”. עוד נכתב בציוץ כי הזוג לשעבר ימשיך לעבוד יחד בקרן שהקימו ש”פועלת בכל רחבי העולם כדי לאפשר לכל האנשים לנהל חיים בריאים ויצרניים”.

הזוג גייטס הכירו במיקרוסופט בשנת 1987, זמן קצר לאחר שמלינדה החלה לעבוד שם כמנהלת מוצר, והשניים נישאו שבע שנים מאוחר יותר בשנת 1994. ביל הפך למיליארדר הצעיר ביותר בעולם שעשה את הונו בכוחות עצמו לאחר שמיקרוסופט התפרסמה בשנת 1986.

נכון לרגע זה עדיין לא ברור כיצד הזוג יחלק את נכסיהם הרבים והאם הם חתמו על הסכם ממון לפני שנישאו, אך בשל הסכום הכולל של נכסיהם ורכושם, סביר להניח כי הסכם הגירושים ביניהם יהיה בין הגדולים והיקרים בהיסטוריה.

גייטס החל את דרכו בשנת 1975, אז ייסד את חברת מיקרוסופט, ששווה היום כ-130.5 מיליארד דולר, מה שהופך את גייטס לאיש הרביעי העשיר ביותר בעולם, לפי נתוני פורבס. בשנת 1995, הוכתר גייטס לאיש העשיר ביותר בעולם, עם הון של 12.9 מיליארד דולר, שנה אחת בלבד לאחר שהתחתן עם מלינדה.

ביל גייטס. הקרן שהקים עם אשתו מלינדה תורמת 5 מיליארד דולר בשנה. צילום: shutterstock
ביל גייטס – בדרך לגירושים היקרים בעולם? צילום: shutterstock
וורן באפט

איל ההון האמריקאי, שנשחב למשקיע הפרטי הגדול ביותר בעולם, עומד בראש חברת ההחזקות ברקשייר האת'וויי. הונו האישי נאמד ב-42.9 מיליארד דולר, ונכון להיום הוא האדם השישי העשיר ביותר בעולם, אחרי מארק צוקרברג.

באפט התחתן לראשונה בשנת 1952 עם סוזן תומפסון. השניים נפרדו אך לא התגרשו, לאחר 25 שנות נישואים ושלושה ילדים משותפים. הם נותרו נשואים למעשה על למותה של סוזן בשנת 2004.

על פי הערכות שפורסמו בעיתון ה- Los Angeles Times, סוזן, שהייתה בעלת מניות בחברת ההחזקות של בעלה, הייתה בעלת הון אישי של כ-3.1 מיליארד דולר. כמו כן, על אף הפרידה של בני הזוג, סוזן הייתה זו שאמורה לרשת את האימפריה של בעלה לשעבר, שהונו מוערך ב-42.9 מיליארד דולר.

וורן באפט – בחר בפרודה כיורשת. צילום: shutterstock
לארי אליסון

איש העסקים והיזם האמריקאי והמייסד השותף של תאגיד אורקל, מחברות התוכנה הגדולות בעולם, נמצא במקום השביעי ברשימת עשירי העולם של פורבס נכון להיום, עם הון מוערך של 93 מיליארד דולר.

אליסון היה נשוי ארבע פעמים בעבר. את אשתו הראשונה עדה קווין הוא נשא לאישה בשנת 1967, בני הזוג נפרדו לאחר שבע שנות נישואים. שלוש שנים לאחר גירושיו מקווין בשנת 1997, אליסון נשא את ננסי וילר ג'נקינס. הזוג התגרש לאחר שנת נישואים אחת בלבד, וננסי ויתרה על זכויותיה בעסק התוכנה של בעלה עבור 500 דולר בלבד.

אשתו השלישית של אליסון הייתה ברברה בות', לה נישא בשנת 1983 בות' הייתה מזכירה באחת מחברות הוכנה בבעלותו של אליסון. לשניים שני ילדים משותפים, שעובדים כיום באחת מחברות ההפקה בבעלותו של אביהם.

אשתו הרביעית של אליסון הייתה מלאני קראפט, סופרת רומנים, לה היה נשוי משנת 2003 עד הגירושים בשנת 2010. סטיב ג'ובס, חברו הקרוב של אליסון, היה מי שהשיא את הזוג, שהתגרש לאחר שבע שנות נישואים.

למרבה ההפתעה – הגירושים הרבים לא השפיעו על מצבו הכלכלי של אליסון באופן מהותי, ככל הנראה בשל הסכמי ממון חזקים עליהם חתם לפני הנישואים, כך לפי ההערכות בכלי התקשורת.

לארי אליסון. צילום: Shutterstock
לארי אליסון – שיאן הגירושים. צילום: Shutterstock
סרגיי ברין

ברין, מייסד גוגל שנמצא במקום התשיעי ברשימת פורבס, ואן וויג'סקי, מייסדת חברת הביוטכנולוגיה 23andMe – נפרדו לאחר שמונה שנות נישואים בשנת 2015. על פי דיווח של ה-Buisness Insider, בני הזוג הגיעו להסדר סודי לאחר הגירושים, בו חילקו את הונם הכולל, השווה בערך 99 מיליארד דולר. ההערכה היא שהסכם הגירושים הגיע לסכום של כ-30 מיליארד דולר.

הזוג נפרד כבר בשנת 2013, שנתיים לפני שהגירושים נכנסו לתוקפם, לאחר שנחשף כי ברין ניהל רומן עם עובדת אחרת בשם אמנדה רוזנברג, שעבדה במשרדי גוגל, ושמה נקשר גם בחשד לקשרים רומנטיים עם בכירים נוספים בענקית הטכנולוגיה – כמו הוגו בארה.

ווג'יסקי וברין חתמו על הסכם ממון טרם הנישואים, כך שהשפעת הגירושים שלהם על גוגל לא הייתה משמעותית. הקשים המקצועיים בין השניים נמשכו גם לאחר סיום הזוגיות: החברה של ווג'יסקי גייסה סמוך לתקופת הגירושים סכום של 110 מיליון דולר למיזם שלה בתחום מיפוי הגנום האנושי, עם תמיכה מצד משקיעים מתוך גוגל. כמו כן, אחותה של ווג'יסקי המשיכה לעבוד בחברה של גיסה לשעבר, וכיום היא אוחזת בתפקיד בכיר ב-Youtube שבשליטת גוגל.

נשואים באושר:

שלושת הנעדרים מהעשיריה הפותחת הם מארק צוקרברג – שממוקם במקום החמישי ברשימת העשירים, עם הון מוערך של 97 מיליארד דולר, שנשוי באושר לפרסיליה צ'אן, אותה הכיר בשנת 2003. השניים נישאו בשנת 2012 ולהם ילדה משותפת.

מארק צוקרברג. צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג – נשוי בעושר. צילום: Shutterstock

במקום השמיני ברשימה נמצא לארי פייג', מדען המחשבים והיזם האמריקאי שייסד יחד עם סרגיי ברין את חברת גוגל, שנשוי למדענית לוסינדה סאוות'וורת' משנת 2007, ולהם שני ילדים.

במקום העשירי נמצא המיליארדר ההודי מוקש אמבאני, עם הון מוערך של 84.5 מיליארד דולר. אמבאני התחתן עם ניטה אמבאני בשנת 1985, ולשניים שלושה ילדים עמם הם מתגוררים בדירת פאר במומביי.

בשנת 2007, אמבאני העניק לאשתו ניטה מתנה מפנקת במיוחד לכבוד יום הולדתה ה-44, כשרכש לה מטוס פרטי בשווי של 60 מיליון דולר, עם 180 מקומות ישיבה, חדר שינה, טלוויזיה, לוויין פנימי, ג'קוזי, משרד ובר.

תמונות הכתבה: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.