Forbes Israel Logo

הודו .Vs סין: האם תצליח הדמוקרטיה הגדולה בעולם להדביק את הפער מבייג'ין?

במונחים של תשתיות והכנסות הודו אינה מתקרבת לנתונים של סין, אך היא בהחלט לוקחת צעדים משמעותיים בכיוון. הודו עומדת בפני צמיחה, כעת שראש ממשלתה, נרנדרה מודי, ומפלגתו הכשירו את הפרלמנט ההודי לפעולה. לפי ה- OECD האינדיקטורים הכלכליים מצביעים על נקודת מפנה חיובית בהודו וחזרה לצמיחה מהירה.

במהלך שתי שנות הכספים האחרונות לא הצליחה הודו לעבור את רף 5% בצמיחתה. הסיבה המרכזית לכך הייתה ההאטה הגלובלית ומדיניות השיתוק מבית שהותירה את המדינה בקיפאון. אך כעת, נראה שהודו פונה אל עבר עתיד ורוד יותר והבנק המרכזי של הודו צופה כי בשנת הכספים הנוכחית, המסתיימת בהודו במרץ 2015, הכלכלה תצמח ביותר מ-5.5%.

הודו בדרך להיות הסין הבאה? | תמונה: shutterstock

המשקיעים כבר החלו להשקיע כספים רבים בהודו מאז שרגו'ארם רג'אן הופקד כנגיד הבנק המרכזי של הודו בתחילת ספטמבר וכאשר היה ניתן לצפות שמודי עומד להיבחר בבחירות הכלליות שהסתיימו בחודש מאי, והתוצאות נראות היטב בשטח: בורסת בומביי צברה בשלושת החודשים האחרונים 14.17%, והשאירה מאחור את שאר מדינות ה-BRIC, שלא עמדו בקצב. קרן ההשקעות (Wisdom Tree India (EPI עלתה ב-33% ו"מחצה" את אמת המידה של מדד השוק המתעורר, מדד MSCI העולמי וכמובן, מדד ה-S&P 500.

יושבת ראש הבנק הממלכתי ההודי, ארונדהטי באטצ'אריה ציינה כי למרות שרבים אוהבים להשוות את הודו לסין, הודו זקוקה לבנקים גדולים יותר, אם היא רוצה לצמוח ולגדול בסטנדרטים של שכנותיה הצפוניות. "מתוך עשרת הבנקים הגדולים בעולם, שלושה מהם הם סיניים". מה הסיבה לכך לדעתה? "מאחר והכלכלה הסינית גדלה, הבנקים גדלים בהתאם, על מנת שיכלו לספק אשראי. הודו תצטרך בנקים גדולים יותר על מנת לצמוח כלכלית. אך לבנות בנקים גדולים באופן אורגני הוא תהליך קשה ולכן לעשות זאת בדרך אי אורגנית, על ידי קיבוץ מספר בנקים יחד, יהיה המסלול הטוב ביותר".

המשקיעים מקווים כי ממשלתו החדשה של מודי, תעבוד על השגת אור ירוק עבור פרויקטים לשיפור התשתיות בהודו- פרויקטים חשובים אשר יקדמו את המדינה הדמוקרטית הגדולה בעולם אל עבר עתיד טוב יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.