Forbes Israel Logo

"הזעם הוא המפתח להמצאה": מה ממליצים לנו הממציאים שנכנסו השנה להיכל התהילה האמריקאי?

איך הופכים לאחד מהממציאים הגדולים שחיים כיום? אם שואלים את שוז'י נקמורה, ממציא נורת הלד, המפתח הוא "תמיד לכעוס ולשאול למה, למה למה?". נקמורה מספר שהבוס שלו אמר לו שלא יכול להיות דבר כזה "דיודות שפולטות אור כחול". "אני כל כך התעצבנתי עליו עד שאמרתי לו שייתן לי לעשות את זה". נקמורה מצא דרך ואפשר את הופעתם של המסכים השטוחים ונורות הלד. הוא אף זכה על כך בפרס נובל והשבוע הוא נכנס "להיכל התהילה האמריקאי הלאומי", אשר מוקיר את הממציאים הגדולים שמחזיקים בפטנט אמריקאי.

נקמורה. ממציא מתוך כעס | צילום: Glenn Beltz, ויקיפדיה

חבר חדש נוסף ברשימה היוקרתית הוא ג'אפ הארטסן, שפיתח את טכנולוגיית הבלוטות' האלחוטית, בה כולנו משתמשים כדי לחבר את הסמארטפונים לאוזניות, למכוניות ולשעונים החכמים. הוא משווה המצאה לעשיית מוזיקה: "כשאתה בונה משהו, ממציא משהו, הכל מתאים אחד לשני", ויוצר הרמוניה שמעניקה תחושת סיפוק עמוקה. אך כמי שעשה יותר מכל אחד אחר על מנת להשאיר אותנו אונליין כל הזמן, הוא מדבר גם על החשיבות של ההתנתקות. הוא מפציר בקהל בטקס שהתקיים בוושינגטון הבירה, לצאת יותר לטבע בלי שום מכשיר מחובר.

לכריסטינה ג'ונסון ולגרי שארפ היה הרבה מאוד במשותף, עוד לפני שנפגשו – לשניהם היה תחביב מאוד לא שיגרתי: הם היו מכינים הולוגרמות בתור מתבגרים. מאוחר יותר, שארפ הפך לסטודנט של ג'ונסון באוניברסיטת קולורדו (היא מספרת שעשתה דוקטורט כדי להתקדם בתור אישה, שלא אוהבת שאומרים לה מה לעשות). משם המשיכו השניים לעבוד יחד ופיתחו את טכנולוגיית התלת ממד בסרטים.

יואניס יאנאס וג'ון בורק פתחו את "העור המתחדש הראשון", שהציל את חייהם של אלפי אנשים שנכוו ברחבי העולם. ג'ורג' אלקורן הוביל פריצת דרך בטכנולוגיית הרנטגן שהובילה לראיית הרנטגן של נאס"א, כאשר עבד במהלך שנות ה-60 בחברות שונות, בהן היה לעיתים העובד השחור היחיד.

בכל יום אנחנו משתמשים בעשרות מוצרים שהחלו בהמצאה מבריקה | צילום: thinkstock

מרי דל צ'ילטון יצרה את הצמח המהונדס הראשון. כאחת מחלוצות תחום האורגניזמים המהונדסים גנטית, היא הובילה לשיפור דרמטי בפרודוקטיביות החקלאית – מה שהקל על האכלת מיליונים בעולם. על אף ההישג הגדול, היא עדיין מייחלת ש"תזכה לראות את הקבלה של הטכנולוגיה הזו עוד בחייה".

השנה גם נפטרו כמה מחברי היכל התהילה, ביניהם אדית' קלרק, שפיתחה מחשבון גרפי פורץ דרך, מריו דונובן, שפיתח ציפוי מבודד מים לחיתולים, שפתח את עידן החיתולים המתכלים וצ'ארלס דרו, אבי טכנולוגית שימור הפלזמה.

אז איך הופכים לממציא גדול? כנראה שאין נוסחה אחת מנצחת, אבל אין ספק שהעולם מלא בבעיות שרק מחכות שימצאו להן פתרונות יוצאי דופן. אתם מוזמנים לנסות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.