Forbes Israel Logo

החלל החיצון מגיע לארץ: הטכניון יארח קורס קיץ של האוניברסיטה הבינלאומית לחקר החלל

אם רציתם להרחיב את השכלתכם ןלהפוך, גם אם לזמן קצר, לסטודנטים מן המניין של אוניברסיטת החלל הבינלאומית (ISU), הקיץ הקרוב יביא עמו הזדמנות פז עבורכם. הנהלת האוניברסיטה, אשר נחשבת למוסד המוביל בעולם להוראת ולימודי החלל, הודיעה כי תקיים את הקורס השנתי של שנת 2016 בטכניון שבחיפה.

סטודנט ישראלי מספר: איך זה להיות סטודנט ללימודי החלל?

"נודע בתשתיות ברמה הגבוהה ביותר ובקמפוס יפהפה". הטכניון | מתוך ויקיפדיה

זו צפויה להיות הפעם הראשונה בה הקורס היוקרתי יתקיים בישראל – ובמזרח התיכון בפרט. מדובר בקורס בן 9 שבועות, בו מתאפשר למשתתפים להתנסות בתחומים שונים ומגוונים של התוכניות והיוזמות הקיימות בתחום החלל כיום. בין היתר, ילמדו המשתתפים קורסים בתחום ניהול עסקים וחלל, יישומי חלל, ביצועים אנושיים בחלל – ואפילו קורס בחלל ומדעי הרוח. התוכנית מכוונת בעיקר לאנשי מקצוע מתחומים שונים, לרבות סטודנטים, אנשי תעשייה ואנשי אקדמיה.

"האוניברסיטה מקיימת קשר רב שנים עם ישראל בכלל, ועם הטכניון בפרט" אמר נשיא ה-ISU, פרופסור וולטר פיטרס. "רבים מהמשתתפים הישראלים יכלו, בין השאר הודות לקרן אילן רמון, להשתתף בקורסים קודמים שלנו, ולכן זוהי שמחה גדולה להדק את הקשר הזה ולקיים את קורס 2016 בחיפה. ברור כשמש כי מדינות רבות יגלו עניין רב בהישגי ההיי-טק המרשימים ובמגוון התרבותי בטכניון ובישראל".

אוניברסיטת החלל הבינלאומית נוסדה כבר בשנת 1987 במסצ'וסטס, אך עם השנים הועתקה פעילותה לשטרסבורג שבצרפת. היא מקיימת מספר מסלולי לימוד, לרבות לימודי תואר שני בחקר החלל – וקוראת לקידום שיתוף פעולה בין לאומי וחוצה ענפי מחקר שונים בחקר החלל. קורס הקיץ של האוניברסיטה נערך בכל שנה במקום אחר בעולם, במטרה להגיע לאוכלוסיות נוספות של חוקרים ואנשי מקצוע, אשר לא יוכלו לעזוב את עבודותיהם ומדינתם בכדי להגיע למתחם האוניברסיטה בצרפת לצורך לימודים. חיפה תצטרף בקיץ לערים דוגמת ונקובר, בייג'ינג, גראץ (אוסטריה) ומרכז איימס (מרכז הפעילות של נאס"א), אשר אירחו את הקורס בשנים האחרונות.

צילום: shutterstock

"אנו גאים לארח בחיפה את הקורס השנתי של התוכנית" אמר נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא. "הטכניון הוא אחת האוניברסיטאות הראשונות בעולם אשר שיגרו לווין לחלל, ופועלת אצלנו תוכנית חלל פעילה. נדאג להפוך את הקורס לארוע מלהיב, שיאפשר למשתפים לחוות באופן בלתי אמצעי את הישגיו המדעיים של הטכניון ואת יופיה ותרבותה של מדינת ישראל."

גם ד"ר אנג'י באקלי, דיקנית האוניברסיטה לחקר החלל, נשמעה נלהבת לקראת קיום הקורס בישראל: "הטכניון נודע בתשתיות ברמה הגבוהה ביותר ובקמפוס יפהפה. חיפה היא מקום מצוין להעביר בו את התוכנית הייחודית, הבין-תחומית, הבינלאומית והבין-תרבותית שלנו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.