Forbes Israel Logo

הכירו את הסטארט-אפ הישראלי שיהפוך את חווית הקניות שלכם ברשת לחכמה יותר

טוויגל (Twiggle), החברה שהפכה את השימוש באינטליגנציה מלאכותית במסחר ברשת למכרה זהב, הודיעה כי גייסה 15 מיליון ובכך הביאה את המימון הכולל של החברה ל-33 מיליון דולר.

תחשבו על הרגלי הקנייה שלכם ברשת. כשאתם רוצים לקנות משהו הצעד הראשון הוא ללכת לאתר קמעונאי, להתעלם מכל הבאנרים שלהם ולהשתמש בכפתור החיפוש כדי למצוא את מה שאתם רוצים לקנות. הבעיה היא ששיטת החיפוש המסורתית מבוססת על שפה, ואם החיפוש של האתר אינו חכם מספיק ולא מבין את הכוונה שלכם דרך הטקסט שכתבם, אתם לא תקבלו את התוצאות הרלוונטיות לכם וכתוצאה מכך תקבלו מבחר נמוך שיפגע בסופו של דבר בחוויית הקנייה כולה.

הטכנולוגיה של טוויגל באה לפתור את הדילמה הזו. היא מבוססת בעיקרה על עיבוד שפה טבעית (NLP) שעוזרת לאתרים להבין את כוונת המחפש טוב יותר ולהציג לו את הפריטים שהוא באמת רוצה לראות.

מייסד החברה, ד"ר אמיר קוניגסברג, מספר כי "החיפוש הוא הנקודה הכי אישית בתהליך הקנייה. זה המקום בו הצרכן מספר מה הוא בעצם רוצה, ואם הוא יחווה זאת בצורה רעה הוא עלול לא להיכנס לאתר הזה יותר". קוניגסברג מוסיף שטוויגל היא החברה היחידה שמציעה חיפוש סמנטי שישאיר את מנועי החיפוש של לקוחותיו ללא פגע.

הדרישה לחיפוש טוב יותר

לי קלנסי, חבר דירקטריון בטוויגל וראש מחלקת מוצר ואסטרטגיית מובייל ב-Naspers Ventures, בטוח במקומה של טוויגל בשוק. "קמעונאים גדולים כקטנים מבינים את הצורך בשיפור משמעותי של אופציית החיפוש באתרים שלהם, ומתעדפים טכנולוגיות חדשות שישפרו את חווית הקנייה", אומר קלנסי ומוסיף כי "טוויגל נמצאת במקום מספיק טוב כדי שיהיה לה יתרון בתחום".

קתרין לאנג, מייסדת MizMaa Ventures, מציינת את הדרישה הצרכנית החדשה. "אנחנו עדים לשינוי משמעותי במסחר אלקטרוני, עם הרבה חברות שמשקיעות בחיפוש אפקטיבי כמרכיב חשוב באסטרטגיה דיגיטלית מוצלחת".
המספרים תומכים בהצהרותיהם של לאנג וקלנסי. CB Insights הכתירו את טוויגל כחברה שיש לעקוב אחרי בתחום האינטליגנציה המלאכותית והמסחר. בחודש מרץ האחרון שחררה טוויגל ממשק תכנות יישומים סמנטי וטכנולוגיה שמאפשרת למוכרים ברשת להוסיף שכבות סמנטיות למנועי חיפוש קיימים. הדבר העלה את רלוונטיות החיפוש ב-23.5%, ושיעור ההמרות הממוצע השתפר ב-18%. בין תומכי החברה ניתן למצוא את נספרס, עליבאבא ויאהו יפן.

מנתבים את הכסף

קוניגסברג בטוח שהגיבוי החדש שטוויגל קיבלה יאפשר להם להרחיב את הבסיס באסיה, שהמסחר האלקטרוני בה גדל במהירות, אבל גם יאפשר להרחיב את הפעולות בארה"ב. יותר מכל, הכספים יאפשרו לחברה להמשיך בפיתוח המוצר, שיווק ומכירות.

אתרי מסחר הבינו את המסר לפיו לצרכנים יש ציפייה גבוהה מחווית השימוש והרלוונטיות – הם רוצים תוצאות שיש להן חשיבות. בסופו של דבר, שיפור מנוע החיפוש נותן תוקף למתחרים, חדשים וקיימים, שיש ביקוש גבוה לאפשרות הזאת, ואפילו בעידן של אמזון, כל חיפוש נחשב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.