Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בירידות חדות

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים חדות על רקע החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית על רמתה הנוכחית של 0.1%.

מדד ת"א 25 איבד 1.5% מערכו, מדד ת"א 100 צנח ב-1.7% ומדד הבנקים התחזק ב-0.2%. מדד התקשורת צנח ב-1.5%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.9% ומדד הנפט והגז צלל ואיבד 2.9% מערכו. 

טבע ופריגו רשמו ירידות על רקע פער שלילי איתו הגיעו מניו יורק, לאחר שהתברר כי אף אחת מהעסקאות עם חברת מיילן לא תצא לפועל ככל הנראה. טבע איבדה היום 4.5% ופריגו מאבדת 4% מערכה.



אתמול כאמור החליט בנק ישראל שלא לבצע הורדת ריבית נוספת, על אף הערכות שונות כי הוא עשוי לעשות זאת ואף לנקוט בצעדים מרחיבים נוספים במהלך החודשים הקרובים. בינתיים, אתמול, מיד לאחר הודעת הבנק נחלש השקל בכ-1% וירד מתחת ל-3.9 שקלים. כעת נסחר על רמה של 3.902 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM אומרים הבוקר כי השבירה מתחת לרף 3.90 היא פריצה טכנית משמעותית שעשויה לאותת על תיקון עמוק יותר כלפי מטה, כאשר רמות היעד הקרובות הן 3.87 ו-3.85. "אם גם מכיוון הפד נשמע מחר (יום ד') בערב נימה "יונית" והיסוסים לגבי העלאת ריבית, הדבר רק יאיץ את הירידה של הדולר-שקל".

"ההערכה שלנו היא שבחודשיים הקרובים, לבנק ישראל לא תהיה ברירה והוא יהיה חייב להוריד את הריבית ואף לנקוט בצעדים משלימים", מציין אייל כהן, מנכ"ל שיא קפיטל. "זאת כדי להתוות מסלול איתן של פיחות בשער השקל. גם הבנקים הזרים הפעילים בשוק הדולר- שקל בארץ סבורים כי בנק ישראל יוריד את הריבית – נתון זה מתקבל בבירור על פי עסקאות החלף (סוואפ) רבות ובנפחים גדולים, המתבצעות בחודשיים האחרונים בכיוון של פיחות השקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.