Forbes Israel Logo

הפד: לא פוסלים העלאת הריבית כבר בחודש יוני; המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים

המסחר בוול סטריט ננעל היום בירידות שערים, על רקע הודעת המדיניות המוניטרית שפרסם הפד ופרסום נתוני התמ"ג המאכזבים אודות המשק האמריקאי. על פי הנתונים אשר פורסמו היום, הכלכלה בארה"ב צמחה ברבעון הראשון בקצב שנתי של 0.2% בלבד – נתון נמוך בהרבה מההערכות והציפיות המוקדמות בשוק, אשר עמדו לכל הפחות על גידול של 1% בשיעור שנתי.

את הנתון המאכזב מסבירים האנליסטים בארה"ב באמצעות מזג האוויר הקשה אשר שרר במהלך החורף בחלקים נרחבים של המדינה, כמו גם בהמשך התחזקות הדולר ביחס למטבעות רבים בעולם. לנתון הנמוך תהיה השפעה הן על המשקיעים והן על הבנק הפדרלי המרכזי, אשר יקח את מצב המשק בחשבון לקראת המועד בו יבחר הבנק להחל ולהעלות את הריבית במדינה.

צילום: thinkstock

הערב, כאמור, פרסם הפד את החלטת הריבית לחודש מאי. גם החודש הקרוב תיוותר הריבית על רמתה האפסית, כמצופה, אך את עיקר תשומת הלב ריכזה דווקא האימרה כי הנהלת הבנק אינה פוסל את האפשרות של העלאת הריבית במשק האמריקאי כבר בחודש יוני הקרוב. על פי מרבית ההערכות בשוק, הפד ימתין עם העלאת הריבית עד סוף הקיץ, כשמרבית ההערכות מסמנות את חודש ספטמבר כ"תאריך היעד" למהלך המדובר.

כל אלו, כאמור, עמדו ברקע למסחר בבורסה בניו יורק, אשר ננעל היום במגמה שלילית. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.4%, מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.4% גם כן ומדד הנאסד"ק השיל 0.6% מערכו. בבורסות אירופה ננעל היום המסחר בירידות שערים חדות, כשמדד הדאקס הגרמני צנח ב-3.6% בפריז נחלשה הבורסה ב-2.6% ובלונדון נרשמו ירידות של 1.2% "בלבד".

בגזרת המניות, את עיקר תשומת הלב ריכזה גם היום מניית ענקית המיקרו-בלוגים טוויטר, אשר אמש פרסמה דו"חות סיכום מאכזבים במיוחד לרבעון הראשון – והמנייה צנחה בתגובה. היום הוסיפה המניה להיחלש, ואיבדה 8.9% נוספים מערכה. מנגד, מניית חברת מצלמות האקסטרים "גו-פרו" מזנקת לשיא כל הזמנים לאחר שהכתה את התחזיות המוקדמות ופרסמה דו"חות חיוביים במיוחד. היום מניית החברה התחזקה ב-12.6%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.