Forbes Israel Logo

ה-NBA כפי שלא הכרתם: אפליקציה שהיא שלט רחוק לאצטדיון

זה יום של משחק.

אתה מתעורר מצליל של התרעה שבוקע מהטלפון הנייד שלך. זו הודעה מהקבוצה שאתה אוהד.

תזכורת: ה[תוסיפו את שם הקבוצה שלכם כאן] משחקים היום ב-20:00.

שכחת לקנות כרטיסים ולכן אתה מקיש על האפליקציה של הקבוצה ובודק אם נותרו עוד כרטיסים פנויים. למזלך נשארו עוד כמה מושבים פנויים. אתה ממשיך להקיש, הפעם אל התמונות ב-360 מעלות, כדי לבדוק באיזה מהמושבים אתה רוצה לשבת. אתה מחזיק את הטלפון שלך, מנענע ומפנה אותו לכל כיוון כדי לראות את המקום בגוף ראשון.

נסו את חוויית ה-360 מעלות בעצמכם

כמה מחשבות חוצות את מוחך:

המממ… זה רחוק מדי…

במושב הזה אני אצטרך להידחף דרך הקהל בכל פעם כדי להגיע למעבר וללכת לשירותים…

אה, זהו זה! ממש ליד המנהרה של הקבוצה האורחת, ככה שאני אוכל להתגרות בשחקנים שלה בין הרבעים, ובוודאי אחרי הניצחון הביתי שלנו – בעזרת השם.

אתה ממשיך לרכישת הכרטיסים, אחד בשבילך ואחד בשביל חבר. קליק קליק קליק.

אוקיי, עכשיו הכרטיסים נרכשו. עדיין מוקדם, אז יש לך עוד זמן להרוג.

אתה רוצה ללמוד קצת על נקודות המפתח לניצחון, אז אתה יוצר לך רשימת צפייה של סרטוני ראיונות עם השחקנים, וניתוח של מומחים לקראת המשחק הערב. הסרטונים היוטובים אבל לא ענו לגמרי על כל השאלות שלך. בשביל לטפל בזה, אתה מפעיל את ה- chatbot שבאפליקציה.

התוכנה עונה על כל השאלות שעוד נותרו לך ומעניקה לך ניתוח מעמיק עוד יותר לגבי המשחק.

עכשיו אתה מכיר את כל המפתחות לניצחון. אתה מרגיש שאתה יכול לאמן את הקבוצה בעצמך, אם רק יתנו לך את ההזדמנות.

בשביל להתכונן מנטאלית למשחק, אתה צופה ברגעי השיא של העונה עד כה – כל המהלכים הכי טובים של השחקנים הכי טובים בקבוצה.

אתה כל כך שקוע באפליקציה, עד שאתה לא שם לב כמה זמן כבר עבר. עכשיו כבר נשארה רק שעה עד לפתיחת המשחק. עדיין לא אכלת אפילו, אבל בגלל השעה אתה מחליט לדאוג לזה מאוחר יותר – וחוץ מזה, אתה עוד צריך לחכות לחבר שלך שיאסוף אותך.

אתה מכיר את החבר הזה הרבה יותר מדי טוב: הוא מסוג האנשים של "אני שם תוך 10 דקות" למרות שהוא אפילו לא יצא עדיין מהבית. אז אתה משריין מראש מקום חנייה במגרש של האצטדיון, דרך האפליקציה, כדי למנוע מההרגלים שלו לעכב אתכם.

בסופו של דבר הוא צץ אצלך בבית ואתם סוף סוף עושים את דרכם אל המשחק.

אתם מאתרים את מקום החנייה השמור שלכם ואז ממהרים להיכנס לאצטדיון. ברגע שאתם נכנסים, אתם מבינים שאתם בדיוק בצד ההפוך לצד שבו המושבים שלכם נמצאים. אין בעיה – אתה פותח שוב את האפליקציה ומשתמש בכלי הניווט הפנים-אצטדיוני שלה כדי למצוא את הדרך הנוחה ביותר אל המושבים.

היכל ה-Golden 1 Center, סקרמנטו | צילום: יוטיוב

אתם מגיעים למושבים שלכם בול בזמן לשריקת הפתיחה. אבל רגע, עדיין לא אכלת.. שוב, אתה חוזר אל האפליקציה ומציץ בתפריט. אתה מוצא את מה שבא לך לאכול ומזמין מזון ומשקאות עבור שניכם. אחד מעובדי המזנון מביא את ההזמנה ישר אליכם.

הטלפון שלך רוטט. זו התרעה נוספת. "קיבלת פרס".

בתור אוהד נאמן בדיוק השגת את כמות "נקודות הנאמנות" הנדרשת על מנת לקבל שדרוג במושבים. אתה מקיש על הלחצן "פדה את הפרס", ואיש צוות מגיע אליכם ומלווה אתכם אל המושבים החדשים.

אפילו טוב יותר… עכשיו אתה נמצא במיקום נוח אפילו יותר כדי להקניט את הקבוצה האורחת – ממש מאחורי הספסל שלהם!

אתה מוודא שגם הם יודעים את זה.

זה משחק צמוד. אתה רוצה לבחון את הידע שלך, ולראות אם הניתוח שעשית לפני המשחק השתלם. אתה מפעיל את כלי ההימורים הפנימי שיש באפליקציה, שמאפשר לך להמר על התוצאות של המהלכים השונים בזמן אמת, ומחליט לנסות אותו.

טעות. טעות. צדקת. טעות. צדקת. טעות. טעות. טעות.

מסתבר שאתה לא ממש עשוי מחומר של מאמנים אחרי הכל.

אתה חוזר אל המשחק, לועג לאלה ומעודד את אלה – כשכל הזמן אתה גם מקליט ומעלה את הסרטונים לרשתות החברתיות.

המשחק מסתיים והקבוצה הביתית – הקבוצה שלך – מנצחת!

אתה והחבר שלך עוזבים את האצטדיון. הטלפון שלך כמעט מתפוצץ מרוב התרעות. פתאום אתה שם לב שהקבוצה שלך שיתפה מחדש סרטון שלך מקניט את הכוכב של הקבוצה האורחת בעמוד הרשמי שלה ברשת החברתית, והוא הפך לוויראלי.

סוף כל סוף חזרת הביתה. אתה מכניס את הטלפון להטענה והולך לישון. מחר יום חדש, ומשחק חדש, ואתה מוכן לעשות את כל זה פעם נוספת.

***

זאת החוויה של יום-משחק בימינו. זאת המציאות שהסקרמנטו קינגס יוצרת עבור האוהדים שלה – היא מאפשרת לאירועים להתרחש ישירות מתוך כף היד שלהם, דרך הטלפון הנייד.

זה החזון של הקינגס למעורבות פעילה של האוהדים. הם כל כך מחויבים לחזון הזה, עד שכשהם בנו את ההיכל החדש שלהם, Golden 1 Center, שהוא המילה האחרונה בתחום, הם בנו אותו מאפס כך שיוכל לתמוך במדיניות של מובייל-תחילה. והתוצאה: אפליקציית מובייל שמתפקדת בתור שלט רחוק לאצטדיון.

האוהדים יכולים לגשת אל הכרטיסים שלהם באופן דיגיטלי דרך הטלפון, להזמין אוכל למושבים שלהם, לצפות בסרטונים ובסטטיסטיקות מתקדמות, לרכוש כרטיסים לאירועים, משחקים ועוד. זה לא נעצר כאן. הקבוצה מציגה כל הזמן דרכים חדשות ומרגשות ליצירת קשר עם האוהדים ולשפר את חוויית האוהד. למשל, כשהקבוצה הציגה לראשונה את מדי ה-Nike החדשים שלה, היא עשתה זאת באפליקציה, באמצעות מציאות רבודה.

השקת מדי ה-Nike באפליקציה

הנכונות של הקינגס להטמיע טכנולוגיות חדשות הביאה ליצירת תדמית של מועדון שחושב קדימה. התרבות הזו של הסתכלות קדימה גרמה לו להוביל את הענף, במקום להיגרר מאחור בשוליים של הטרנדים.

ככל שיותר ויותר שימוש באינטרנט נעשה באמצעות טלפונים ניידים, בניגוד למחשבי שולחן למשל, המעבר לאסטרטגיה של "מובייל-תחילה" הלך והפך להגיוני. הקינגס זיהו את השינוי שחל בהתנהגות הצרכנים והתאימו את האסטרטגיה שלהם בהתאם.

"המובייל נמצא במרכז האסטרטגיה שלנו להגברת מעורבות האוהדים, היות שזהו המסך הראשון של חיי היום-יום שלהם. פלטפורמות סלולריות שינו את הדרך שאנשים מסביב לעולם מקבלים מידע ומתקשרים עם האנשים והמותגים שחשובים להם, ובמיוחד בכל הנוגע לקבוצות ספורט. האוהדים מבלים יותר זמן בצריכת תוכן במכשירים הניידים שלהם – לרבות וידאו, רשתות חברתיות, תקצירי משחקים וחדשות – ככל שהוא מועבר ישירות אל כף היד שלהם. אנחנו רוצים לספק לאוהדים תוכן רלוונטי ומבדר דרך הערוצים שהם רוצים לתקשר באמצעותם עם הקבוצה", אמר ראיין מונטויה, סמנכ"ל הטכנולוגיה של הסקרמנטו קינגס.

על מנת להעצים את חווית המובייל, הקינגס נשענו על חברת Urban Airship. הפתרונות שלה שהקינגס עושים בהם שימוש על מנת ליצור קשר עם המשתמשים הם: Engage & location, Connect ו-Insight.

הפתרונות הטכנולוגיים הללו מאפשרים לקינגס להאזין לכל מכשיר שמתקרב אל האנטנה הראשית בהיכל ה-Golden 1 Center. מרגע שמכשיר מזוהה, Urban Airship שואבת מידע לגבי המשתמש הזה משחקן שלישי, ספק הנתונים של הקינגס – SKIDATA – ויוצרת הודעה מותאמת אישית עבורו. בהמשך, הכלי "Engage" ישלח אליו מיד, ובצורה אוטומטית, את ההודעה המותאמת אישית שמתחשבת גם במיקום של המשתמש.

האפליקציה, יחד עם ה-Golden 1 Center, הופכים את המצב: במקום שתבדקו אתם מה קורה בתוך האצטדיון, האצטדיון בודק מה קורה אתכם. זוהי חוויית יום המשחק כפי שדמיינו אותה מחדש בקינגס. וכדי ליצור חוויה כזו, הקבוצה חייבת להיות נכונה להזיז גבולות ולנסות לעשות דברים שלא נעשו מעולם – וזה בדיוק מה שהקינגס עשו.

היכל ה-Golden 1 Center, סקרמנטו | צילום: יוטיוב

"אנחנו היינו החלוצים בקונספט של שניים-במחיר-אחד: קבוצה-ומקום-מפגש, וכעת קבוצות אחרות מתחילות לאמץ אותו גם. יש לנו גם כלי ראשון מסוגו בתעשייה באפליקציה, שבו האוהדים יכולים לספק משוב לגבי הטמפרטורה במושבים שלהם. בשנה שעברה היינו הקבוצה הראשונה שהשיקה צ'טבוט, וממש לאחרונה היינו גם הראשונים להשיק את מדי ה-Nike שלנו באמצעות חוויה של מציאות רבודה", אומר מונטויה.

התרבות החדשנית הזו יצרה חוויית אוהדים שאין דומה לה בתעשיית הספורט. אין לדעת אילו פיצ'רים הסקרמנטו קינגס יטמיעו באפליקציה שלהם בהמשך. אולם, אנחנו יכולים לצפות מהם להמשיך בהעצמת האוהדים באמצעות אסטרטגיית המובייל-תחילה שלהם.

"אנחנו מחפשים כל הזמן דרכים להמשיך ולדחוף את הגבולות של המובייל מתוך מאמץ להעביר את חוויית האוהד תהליך של היפר-פרסונליזציה, ולהבטיח שהיא תהיה חלקה, ללא תקלות ואינטואיטיבית", מוסיף מונטויה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.