Forbes Israel Logo

כבר הולכים? 3 כלים שיגרמו לגולשים להישאר באתר שלכם יותר זמן

להצליח להניע גולשים להיכנס לאתר שלנו כבר מזמן לא נחשב אתגר גדול. לגרום להם להישאר, לעומת זאת , זה סיפור אחר – זו נקודת השבירה של רוב האתרים.

ככל שהגולשים יישארו זמן רב יותר בדף האינטרנט שלכם, כך ייווצרו קשרים אסוציאטיביים חיוביים יותר למותג שלכם. אסוציאציות חיוביות אלה יעזרו לטפח יחסים מבטיחים, ולהגדיל את הסבירות שהלקוח אכן ילך איתכם לאורך כל הדרך עד שתניעו אותו לפעולה.

הזמן הממוצע שבו הגולשים מבלים באתר טיפוסי הוא כ-25 שניות, במקרה הטוב. זה לא מספיק זמן כדי על מנת להיחשף לכל המסרים שלכם, ובטח שלא מספיק זמן כדי לבצע המרה – כלומר לגרום לגולש להשאיר פרטים או לרכוש משהו באתר. כדי להחזיק את הגולשים דקות ארוכות יותר באתר, אתם צריכים להציע להם בדף עצמו משהו בעל ערך.
יואב וילנר, מנכ"ל חברת ראנקי, מציע שלושה כלים שיעזרו לכם לעשות זאת:


Zemanta

כשאנשים גולשים באינטרנט ונכנסים לאתר שלכם, הם עושים זאת רק מסיבה אחת – הם רוצים להשיג מידע. הם רוצים לדעת מה קורה, רוצים להתבדר או מחפשים קשרים. לכן חשוב לספק להם תוכן אינפורמטיבי ותוכן בידורי שיתפוס אותם כך שלא ירצו למהר ולצאת. Zemanta מספק פתרון מעשי לבעיה זו, בעזרת פלאגין קליל שעושה בשבילכם את העבודה.

כלי זה מאפשר לגולשים למצוא תוכן רלוונטי שמשלים את תוכן הדף שלכם, ולקשר אותם לתכנים דומים שעשויים לעניין אותם, בהתבסס על היסטוריית הגלישה הקודמת שלהם. כך תוכלו ללכוד את הגולשים – ואם הם יקבלו עוד ועוד תכנים מעניינים ורלוונטיים, יש סיכוי שהם יישארו באתר שלכם.

הצלחתם להביא את הגולשים לאתר? זו רק חצי הדרך. עכשיו דאגו שהם לא יעזבו כל כך מהר | תמונה: thinkstock 

Spot.IM

במקום ליצא את התכנים שלכם לאתר של מדיה חברתית חיצונית, כמו פייסבוק או טוויטר, תוכלו להשאיר את כל התנועה בדף שלכם, כך שכל הקליקים והמדדים ישרתו ויעשירו את האתר שלכם ולא את הפייסבוק.

Spot.IM, הוא כלי שמאפשר להפוך קוראים אקראיים של האתר לרשת חברתית המתנהלת על גבי הדף עצמו. בדרך זו חברי הקהילה מעורבים בתכנים שמקורם באתר שלכם.
כשאתר נותן לאנשים הזדמנות ליצור קשרים אחד עם השני, בתחומי התעניינות דומים, הם ישייכו את הקשרים האלה אליכם, ואם הם ירצו לתקשר שוב עם אנשים אלה, הם בטח יחזרו לאתר שלכם. כך לדוגמה, משתמשים בכלי הזה אתרים גדולים כמו רד-בול או Ynet.

Disqus

אתרים או בלוגים רציניים לא משתמשים בברירת המחדל שמציעה מערכת ניהול התוכן שלכם בכל הנוגע לתגובות גולשים.

על ידי הוספת Disqus לאתרכם, אתם הופכים דף הערות סתמי, לחוויית קהילה אקטיבית. ל-Disqus יש כלים ויכולת לכוון את האנשים המתאימים לאתר שלכם, ולעורר אותם לדיונים ולמעורבות ברמה כזו, שתשאיר אותם באתר.

מערכת התגובה של Disqus קלה לשימוש ומתאימה לרוב הבלוגים והאתרים באינטרנט. למעשה, מערכת זו מקלה על המשתמשים ומעודדת אותם לקחת חלק פעיל בדיון המקוון. זה מספק חוויה כללית טובה יותר באתר, ומוביל לשהייה ממושכת ולשיתופים רבים יותר בדף התוכן שלכם.

אל תתעצלו, נסו אחד מהכלים ותבדקו את ההשפעה הישירה על משך שהיית הגולשים באתר שלכם. בעבר ניהלתי אתר של 100,000 קוראים בחודש, ושלב הניסוי והטעייה שלי עם הכלים השונים היה החלק הכי מהנה.

– יואב וילנר הוא מנכ"ל חברת ראנקי וכן בלוגר במגזינים המובילים בעולם:
Forbes, Inc, Entrepreneur, VentureBeat, TheNextWeb.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.