Forbes Israel Logo

כך הביא המשחק דרו סאמת'ינג לקריסתה של זינגה

זינגה בצרות. ענקית המשחקים האמריקאית פרסמה אתמול אזהרת רווח, מיד אחרי שדיווחה על קיטון של 40% בהכנסותיה. בדוח שפרסמה החברה היא הזהירה כי ההכנסות השנתיות ב-2012 צפויות לרדת ב-200 מיליון דולר ל-1.225 מיליארד דולר. הסיבות העיקריות לצניחה המהירה של החברה הן סביבת הפעילות המאתגרת שלה אצל השותפה, פייסבוק וכן הנמכת ציפיות משמעותית מהמשחק "דרו סאמת'ינג" של חברת OMGPOP שנרכשה על ידי זינגה בפברואר השנה. 

בנוסף להעדפת הטאבלטים והסמארטפונים על ידי המשתמשים כפלטפורמת המשחקים החדשה שלהם, גם קנייתה המהירה של OMGPOP מהווה מכשול להצלחתה של זינגה. החברה קנתה את דרו סאמת'ינג שישה שבועות בלבד לאחר שיצא לשוק בשיא הפופלריות שלו. ב-21 שילמה זינגה 210 מיליון דולר עבור המשחק שהגיע באותו היום ממש למקום ה-6 ברשימת המשחקים המבוקשים ביותר באייפד. אלא שכבר למחרת, החל המשחק לאבד את תהילתו במהירות והדרדר למקום ה-57 בדירוג, אשר ידוע ביכולתו לנבא באופן מדוייק למדי את עתיד האפליקציות המופיעות בו, בייחוד בנוגע לגירסה שלהם באייפון.

הצלחה מיידית וצניחה מהירה – הלוגו של דרו סאמת'ינג

צניחתו של המשחק הייתה מפתיעה. נדיר לראות משחק שמופיע במקום גבוה ברשימה בתחילת החודש נופל למקום כל כך נמוך בסופו. לכן, נשאלת השאלה: אם אכן מדובר במשחק שאמור היה לשנות את עולם האפליקציות הקיים, מדוע הוא לא החזיק מעמד יותר בפסגה? 

ברשימת משחקי האייפון, הצליח דרו סאמת'ינג לשרוד מעט יותר. בשיא הפופולריות שלו, הוא דורג במקום ה-3 ברשימת האפליקציות המבוקשות בתשלום גם בחודש אפריל, אך הוצא לחלוטין ממנה בחודש מאי. יתרה מכך, היום נמצא המשחק במקום ה-78 בתוך רשימה בה משחקים שיצאו לשוק בשנת 2010 עוד שומרים היטב על מעמדם בין 20 הראשונים.

לסיום, להלן מספר לקחים חשובים ולא כל כך מפתיעים שנפילתה של זינגה יכולה ללמד אותנו:

1. לעולם אל תשלמו מאות מיליוני דולרים על מוצר שיצא לשוק לפני פחות מחודשיים. סנסציות שנוצרו בין לילה יכולות לאבד מכוחן מהר מאוד.

2. הערך האמיתי של משחק מובייל טמון ביכולות שלו לשדרג את עצמו. משחקים קלאסיים רבים, כמו אנגרי בירד לא זכו להצליח בין לילה, אלא עלו בתודעה רק אחרי שחרור הגירסה השניה או השלישית שלהם. רק בגירסאות המשודרגות ניתן לראות האם יכול המשחק להמציא את עצמו מחדש עם פיצ'רים חדשים וייחודיים או לא.

3. משחקים בעלי אלמנט חברתי עלולים לדעוך מהר יותר ממשחקים יחדניים. הרבה יותר קשה למשוך את עניינה של קבוצת אנשים מאשר לעניין אדם אחד.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.