Forbes Israel Logo

לא כדאי להפיל: האייפד אייר מרשים, אך כמעט ובלתי ניתן לתיקון

אתר iFixit פירק את מכשיר האייפד החדש, iPad Air, ולצד כל החידושים והרכיבים שמצא מתחת למכסה המנוע, הבהיר כי גם עבור המשתמשים המנוסים ביותר מצפה תהליך תיקון ארוך ומייגע. למעשה, ייתכן ותהליך זה יכלול החלפתם של רכיבים שעובדים כרגיל, הודות להעדפתה של אפל על עיצוב דק במיוחד על פני נוחות התיקון.

פירוק לצורך הרכבה

אחת מהבעיות הגדולות ביותר הקיימות כיום עם מגוון מכשירי הסמארטפון והטאבלט בשוק, היא העובדה שמדובר במכשירים רגישים במיוחד שעלולים, בעקבות שימוש לא נכון או נפילה בלתי צפויה, להפסיק לעבוד ואפילו להתנפץ לחלוטין. בעקבות כך, יצרניות, חברות ומשתמשים פרטיים מציעים את שירותי התיקון שלהם, המיועדים להחזיר את המכשיר לשימושיות מלאה, תמורת סכום נאה כמובן.

לצד השירותים מטעם החברות עצמן, הודות ליוטיוב, איביי ושאר אתרים דומים, חלק גדול מהמשתמשים בוחר לבצע את התיקונים, השינויים וההתאמות השונות בעצמו ואף לפתוח מעבדת תיקונים פרטית, שכן באמצעות סרטון הדרכה כזה או אחר וסט כלים וחלפים שניתן לרכוש במחיר שליש מהעלות בחנות, ניתן לבצע תהליך מסובך ככל שיהיה, גם בבית.

אך עבור המשתמשים שרכשו (או מתכננים לרכוש) את ה-iPad Air מצפה בעיה משמעותית בעת נסיון לתקן או לתחזק את המכשיר, הודות לעיצוב החדש והדק שלו. אתר iFixit, ששם לעצמו למטרה לתמוך במשתמשים הללו ולפרסם מדריך תיקונים לכל מכשיר שנמצא בשוק, הצליח לשים את ידיו על המכשיר החדש ויש לו בשורות רעות למשתמשים: מסתמן כי אפל התפשרה על יכולות התיקון בדגם הנוכחי.

צילום: רויטרס

למעשה, על פי מערכת הציונים הפנימית באתר, iPad Air קיבל ציון של 2 מתוך 10 בכל הנוגע לתיקון המכשיר. כלומר, עלות התיקון עתידה להיות יקרה משמעותית מהדגמים הקודמים, בעקבות השימוש המאסיבי של אפל בדבק, הצורך "להרוס" רכיבים שונים בתהליך התיקון והקושי הכרוך בתהליך זה.

באתרה מציגה הקבוצה את התהליך המלא שעברה על מנת לפתוח ולפרק את דגם ה-Air, כאשר במהלכו מבהירה שוב ושוב כי מדובר בתהליך קשה, ארוך, מייגע ואכזרי במיוחד עבור המכשיר – למרות כל הכלים, הידע והנסיון שצברה עם דגמים קודמים ועם שאר מכשירים בשוק.

מכשיר האייפד החדש דק במיוחד ובעל עובי של 7.5 מילימטרים לעומת 9.4 מילימטרים של הדור הרביעי של הטאבלטים הללו. אך העיצוב החדש הגיע על חשבון תהליך התיקון, כאשר בעת פירוקו מציגה הקבוצה כי כמו בדגמי האייפד הקודמים גם הפעם הודבק הפאנל הקדמי למכשיר, מה שמעלה משמעותית את סיכויה של הזכוכית להשבר בעת תיקונים שונים או פתיחת המכשיר, לצד הצמדתה של הסוללה באמצעות דבק מגע. המשמעות היא שבעת נסיון לתקן רכיב אחד ספציפי במכשיר, המשתמשים עלולים למצוא את עצמם נאלצים להחליף את הפאנל הקדמי, למרות שלא היה סדוק או בעייתי.

בעוד שהקבוצה מקווה כי לא מדובר בטרנד אותו עומדות לאמץ היצרניות השונות, המשמעות האמיתית כאן היא שעל המשתמשים להזהר במיוחד בעת השימוש במכשיר החדש, ולהבין שעל כל רכיב שיתקלקל, קטן ככל שיהיה, הם עלולים לשלם מחיר גבוה במיוחד, רק מכיוון שאפל רוצה שמכשיריה יהיו מעוצבים ומרשימים כלפי חוץ.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

דירוג אפליקציות המובייל הישראליות
מצעד הגאדג'טים השבועי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.