Forbes Israel Logo

להתבגר ולהתגבר: אימפריית התכשיטים של היזמית בת ה-14

כל מה שאיזבלה "בלה" ווימס רצתה זו מכונית משומשת. זה מה שהוביל להשתלשלות אירועים שהציבה את המתבגרת מאריזונה בראש מיזם המגלגל מיליונים רבים של דולרים ושיום אחד, כאשר היא תסיים תיכון, יהיה בבעלותה.

ווימס בת ה-17 היא המקימה של "ינשוף אוריגמי", חברת תכשיטים, המוכרת את מוצריה בצורה ישירה ומציעה ליזמים פוטנציאלים להפוך לסוכני מכירות או לסוג של מפיצי בשורה.
החברה שהקימה ב-2010, כשהייתה בת 14, הכניסה במהלך 2012, 24 מיליון דולר והשנה צפויה להגיע לרווח של 250 מיליון דולר.

בלה ווימס. יזמית מגיל 14 | צילום: מתוך אתר העסק

ינשוף האוריגמי מוכרת את התכשיטים לסוכנים עצמאיים, המכונים "מעצבים" במחיר מוזל, והם מוכרים את הסחורה ללקוחות במחיר השוק. אחת מצורות המכירה הנפוצות היא ארגון של מפגשים או מסיבות במהלכן נמכרים המוצרים (לעיתים המארח מקבל הנחה וכמה מוצרים בחינם). לחברה יש 55,887 סוכני מכירות כאלה.

למעשה, מה שמציעה החברה הוא מיזם מוכן על המדף שיזמים פוטנציאלים שרוצים להרוויח כמה דולרים, ימצאו כמפתה. זו בדיוק המוטיבציה שגרמה לווימס עצמה להתחיל במייזם שלה.

בגיל 14, החליטה ווימס שמכונית משלה תהיה מתנה הולמת ליום הולדתה ה-16. הוריה לעומת זאת, השיבו לה שהיא תצטרך להרוויח את המכונית מכספה שלה במקום להישען על כספי מתנות, והציעו שתפתח עסק.

אימפריה של 250 מיליון דולר.פריטים למכירה בינשוף האוריגמי | תמונה: מאתר העסק

"התחלתי לחקור ולחפש רעיונות", מספרת ווימס לפורבס. "התחלתי לחשוב- מה אם אוכל לייצר תליונים עם קמעות?" היא בקשה מהוריה לתרום לה סכום שווה לזה שהרוויחה מבייביסיטינג, 350 דולר, והשקיעה את הכסף בקניית חומרים בסיטונאות לייצור הקמעות. במהרה, היא ניצלה את רשת חבריה כדי למצוא קונים. "התחלנו למכור את המוצרים שלנו במסיבות בית, בבוטיקים ובכל תצוגת תכשיטים שיכולנו למצוא". המוצר התחיל למכור את עצמו וב-2010 ווימס פתחה קיוסק בקניון באריזונה, בדיוק בזמן לקראת למכירות חג המולד.

מאז אימצה החברה את מודל הסוכנים המוכרים, זינקו ההכנסות פי 86. הצמיחה של החברה היא דרמטית, אך המספרים הגדולים דורשים גם ניהול משמעותי על מנת שהמערכת תמשיך לתפקד. החברה מעסיקה 373 עובדים, רובם במרכזי אחסנה (החברה הקימה רק לאחרונה מחסן בשטח של כ-7 דונם עבור חומרי גלם המגיעים מסין).

מצד המוכרים, "המעצבים" מגלים מהר מאוד שלא כל כך פשוט להמשיך ומכור לאחר מיצוי מאגר הלקוחות שלך והבוטיקים המקומיים. הדבר דורש עבודה מתמדת של דחיפת המוצר.

ווימס אינה מתמודדת לבד עם העסק ויש לה קבוצה קרובה של בני משפחה ומוחות עסקיים שתומכים בה. אמה של בלה היא שותפה בחברה ועוזרת בעיצוב המוצרים. דודה של בלה, ג'ון משמש כסגן נשיא ה-IT, ודודתה ג'סיקה עוזרת בשיווק. דוד נוסף של בלה, ג'ף, היה מנהל התפעול הראשי.

ווימס עצמה נוקטת בגישה פרקטית כלפי העסק שבו היא תשלוט. כל כך חשוב שהיא תלמד על העסק שלה מהמבוגרים, שהיא משחקת את תפקיד המתמחה בעסק שלה עצמה. אחרי הלימודים, היא מבקרת במשרדי הנהלת החברה ובקיץ, היא מקדישה זמן לכל אחת מהמחלקות.

ואיך מתקדם החלום של בלה להשיג מכונית? היזמית הצעירה היא הבעלים הגאים של ג'יפ לבן החל מ-2012, לו היא קוראת אליס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.