Forbes Israel Logo

מכתשים אגן במו"מ לרכישת מניות סנונדה הסינית

מכתשים-אגן בוחנת רכישה של נכסים אשר נמצאים בשליטת החברה הסינית כמצ'יינה, המחזיקה בחברה הישראלית בשיעור של 60%. המשא ומתן בין החברות נמצא בשלבים ראשוניים.

מכתשים-אגן הודיעה היום כי במסגרת עסקת המיזוג בינה לבין כמצ'יינה, היא ממשיכה לבחון רכישת מניות ונכסים של מספר חברות וחברות בנות שלהן, המצויות בשליטת כמצ'יינה וביניהן מניות A של סנונדה, המהוות 20% בחברה. לאחר השלמת התהליך ובכפוף לביצועו המלא תהיה מכתשים-אגן בעלת כל או חלק מן הנכסים הנבחנים.

הוסמך צוות המורכב מחברי הנהלת מכתשים-אגן הוסמך לפעול מול הרשויות המוסמכות בסין לאישור מתווה לביצוע הצעת רכש חלקית, לפיה תציע מכתשים-אגן לרכוש את כל או חלק ממניות B של סנונדה המוחזקות בידי הציבור.

מנכ"ל מכתשים אגן, ארז ויגודמן | צילום: סיון פרג'

סנונדה פועלת בתחום האגרוכימיה ומניותיה נסחרות בבורסת שנזן בסין. מניות B מהוות 39% בסנונדה. שווי השוק הכולל של מניות B של סנונדה עומד על כ-552 מיליון שקל. בשנת 2012 עמדו הכנסותיה של סנונדה על כ-1.365 מיליארד שקל והרווח הנקי שלה עמד על כ-61 מיליון שקל, וברבעון הראשון של שנת 2013, עמדו הכנסותיה על סך של כ-366 מיליון שקל והרווח הנקי שלה עמד על כ-22 מיליון שקל.

להערכת מכתשים-אגן, יצירת תשתית תפעולית ומסחרית בסין באופן המשתלב בתכנית האסטרטגית שלה, תאפשר לה ליצור מודל עסקי ייחודי בענף, לחזק את היכולת התחרותית הגלובלית שלה, להוסיף ערך לענף האגרוכימיה ולחקלאים בסין ולממש הזדמנויות צמיחה משמעותיות בסין ובשווקים צומחים אחרים.

מכתשים-אגן היא חברה כלולה של כור המוחזקת על ידיה בשיעור של 40%. כור הינה חברה בת (בשיעור של כ-67%) של דסק"ש. דסק"ש הינה חברה בת (בשיעור של כ-74%) של אי.די.בי פתוח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.