Forbes Israel Logo

מנהל תערוכת CES מסביר: לאן צועדת הטכנולוגיה האסייתית?

ישנם אירועים מעטים מאוד בעולם הטכנולוגיה שגדולים כמו תערוכת האלקטרוניקה לצרכנים השנתית (CES). האירוע, שמתקיים כל ינואר בלאס וגאס, מכנס יחד יצרני טכנולוגיה קטנים ורב לאומיים, כדי להציג את החידושים האחרונים שלהם. למעשה, לרבות מהטכנולוגיות האהובות ביותר שלנו יש שורשים ב-CES.

יחד עם זאת, מאז 1967 אנשים שרצו לטעום מהקסם של CES היו צריכים לנסוע עד לארה"ב. אך לא עוד – בשנתיים האחרונות שנגחאי מארחת את CES אסיה, תערוכה שמתמקדת יותר במוצרים עבור השוק האסייתי ומתקיימת בימים אלו. 

לפי מנהל התערוכה ג'ון קלי, "שני האירועים הנפרדים לא מתחרים, אלא מעוצבים כדי להשלים אחד את השני. רבים מהמוצרים שהושקו ב-CES בלאס וגאס מכוונים לארה"ב או לשווקים מערביים אחרים. CES אסיה נועדה למוצרים שעושים את הצעד הראשון שלהם בעולם, ומכוונים לשוק האסייתי. התזמון של האירוע בסוף האביב מתאים בצורה נהדרת עם מעגל הייצור הטבעי של כניסה לשוק.

לדברי קלי, למנהגי הצריכה של שווקים ענקיים כמו סין והודו יש השפעה ישירה על סוג מוצרי הטכנולוגיה שחברות משיקות ולכן אפשר להעריך דרכם לאן פני השוק מועדות.

"במידה רבה, סמארטפונים וטכנולוגיה לבישה הניעו את צמיחת השוק באיזור", מסביר קלי. סין לדוגמא, היא שוק הסמארטפונים הגדול בעולם כאשר 30% מהמכירות הגלובליות מתקיימות בה. הודו, כעת שוק הסמארטפונים השלישי בגודלו בעולם, בוודאי תעקוף את ארה"ב (במקום השני) כבר ב-2017.

במובנים רבים, זה מסביר דברים כמו רכישת מוטורולה על ידי לנובו ואת הדחיפה הגדולה של יצרניות מכשירים ניידים סיניות כמו שיאומי (Xiaomi) ו-וואווי (Huawei) אל תוך שווקים מתפתחים אחרים.

מעבר לכך, קלי מאמין כי כמה סוגי טכנולוגיות אחרים ייראו עלייה בפופולריות באסיה, כולל הדפסת תלת ממד, טכנולוגיות ירוקות, טכנולוגיות ספורט וכושר, רובוטיקה ואוטומציה של כלי רכב.

מבקרים בתערוכת CES אסיה. מקווה לגשר בין האקוסיסטמין השונים ביבשת | צילום: יח"צ

יחד עם זאת, הייחוד של אסיה הוא הגיוון שלה בתוך המדינות בה. זה מוביל לעיתים קרובות לבעיות עבור חברות מערביות, שרגילות לשווקים הומוגניים יותר בהם אפשר ליישם אסטרטגיות שיווק והפצה דומות.

דרום מזרח אסיה לדוגמא, המורכבת ממדינות כמו סינגפור, וייטנאם ותאילנד, נמצאת בתוך רנסנס טכנולוגי עם מיני עמק סיליקון שפורח בערים באיזור.

"בעוד שסין והודו ביססו את עצמן כבר ממזמן כתחנות כוח באסיה עם אוכלוסייה גדולה שנלהבת לצרוך, יש לנו מספר הולך ועולה של מציגים ששואלים אותנו על נוכחות CES אסיה בדרום מזרח אסיה. האיזור הזה מציג הזדמנות אטרקטיבית, בעלות נמוכה, עבור משקיעי טכנולוגיה. אם הממשלות יכולות להמשיך לשפר את תהליכי החקיקה כדי ליצור את הסביבה העסקית ואת מסגרת העבודה המתאימות לצמיחת סטארט-אפים וטכנולוגיה, האיזור ימשיך לצמוח", מאמין קלי.

כאן נכנסת תערוכה כמו CES אסיה, אשר מקווה להיות הגשר בין האקוסיסטמים הנפרדים האלה בתוך אסיה.

באשר למה שהולך להיות הדבר הגדול הבא – מציאות מדומה, מציאות רבודה (AR) והדפסת תלת ממד הן אולי מילות הבאז עבור כולם, אך קלי מאמין שיש לפנינו עוד כמה שנים טובות עד שצרכנים יאמצו מוצרים כאלה באופן גורף.

נכון לעכשיו, עולם המובייל עדיין שולט ללא עוררין, כאשר קלי מציין כי "מכירות מכשירי מובייל יהוו 58% מהוצאות הטכנולוגיה של צרכנים ברחבי העולם, מה שיוביל למכירות המוערכות ב-551 מיליארד דולר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.