Forbes Israel Logo

משחקים בקאש: האנשים הכי עשירים בתעשיית משחקי הווידאו

בראשית ימיהם של משחקי הווידיאו, בנתה את עצמה התעשייה על 25 סנט בכל פעם. אבל עשירי הענף של היום כבר לא סופרים מטבעות קטנים, אלא עושים מיליונים. כמה מהם אף מדורגים בין האנשים העשירים ביותר בעולם.
עד כה התברגו בדירוג המיליארדרים השנתי של מגזין פורבס – רשימה המונה 1,826 יחידים המציגים לראווה שווי נטו של מיליארד דולר או יותר – רק שני אנשים מתעשיית משחקי הווידיאו. אולם שוק משחקי הווידיאו העולמי צפוי להגיע להיקף של 90 מיליארד דולר ב־2016, ואנו יודעים על כמה דמויות מפתח נוספות ששוויין צפוי להאמיר לגבהים המסחררים של 10 ספרות.
החלטנו לצלול מעט יותר לעומק, אל תוך השורות הדלילות עדיין של מיליונרים בשווי מאות מיליונים, כדי למצוא את אילי משחקי הווידיאו העשירים ביותר. לפניכם שבעת בני המזל שממוקמים בראש הרשימה הזו. אלה הם המתכננים, המהנדסים והיזמים שיוצרים את המשחקים שבהם אנחנו אוהבים לשחק – ותוך כדי כך גם עושים הרבה כסף.

גייב ניואל | צילום: ויקיפדיה

גייב ניואל, Valve
1.3 מיליארד דולר

ניואל, אחת הדמויות שזוכות להערכה הרבה ביותר בעסקי משחקי הווידיאו, מחזיק ביותר מ-50% מחברת התוכנה Valve, הממוקמת בוושינגטון. פלטפורמת ההפצה הדיגיטלית שלה Steam היא ערוץ המכירות הדיגיטליות החשוב ביותר של התעשייה, והמשחקים המקוריים שלה (כולל הזיכיונות "Half Life", "פורטל" ו-"Left 4 Dead") אהובים על מבקרים ועל חובבים כאחד. הדבר הבא: תחרות מול Xbox, פלייסטיישן ו-Wii, בשאיפה להכניס את Steam machines לתוך חדרי הסלון בבתים ופיתוח Vive, מערכת חבישה (הד-סט) למציאות מדומה.

מרקוס פרסון | צילום: ויקיפדיה

מרקוס פרסון, Mojang
1.3 מיליארד דולר

מעצב משחקי הווידיאו שיצר את משחק הבנייה "מיינקרפט" שהפך ללהיט, החזיק ב-71% מסטודיו המשחקים שלו Mojang, בטרם מכר אותו למיקרוסופט תמורת 2.5 מיליארד דולר במזומן.

מלווין מוריס, קינג דיגיטל
627 מיליון דולר

מוריס עשה את הונו תחילה מהקמת אתר הדייטינג יודייט.קום ולאחר מכן כיו"ר ומייסד סטודיו משחקי הקז'ואל (משחקי אונליין המיועדים למסה של שחקנים מזדמנים), האחראי ללהיטים היסטריים כמו "קנדי קראש סאגה". הוא התפטר מתפקידו כיו"ר קינג דיגיטל בנובמבר.

מארק פינקוס | צילום: ויקיפדיה

מארק פינקוס, זינגה
990 מיליון דולר

שוויו של המייסד המשותף והמנכ"ל לשעבר של זינגה כיום אינו מתקרב אפילו לשוויו במהלך התקופה הנלהבת של "פארמוויל", כשהמניה הגיעה לשיא של 14.5 דולר. היום היא מתחת ל-3 דולרים, אולם השקעות מוקדמות בנאפסטר, בטוויטר ובפייסבוק דואגות לכך שפינקוס יישאר מסודר.

ריקרדו זאקוני | צילום: יח"צ

ריקרדו זאקוני, קינג דיגיטל
548 מיליון דולר

המנכ"ל האיטלקי של קינג – מיליונר "קנדי קראש" נוסף – הוביל את החברה מאז שהוקמה, אבל הוא ושותפיו לייסודה ראו כיצד הונם מצטמק מאז ההנפקה במארס 2014.

פאלמר לאקי | צילום: ויקיפדיה

פאלמר לאקי, Oculus VR
500 מיליון דולר

ממציא ההד-סט (אביזר חבישה לראש) Oculus Rift למציאות מדומה מכר את החברה שלו לפייסבוק תמורת 2 מיליארד דולר כשהיה בן 21. אין אף אדם בהיסטוריה שעשה הון כה גדול בגיל כה צעיר. כיום הוא עובד על הגרסה הצרכנית הראשונה של המוצר, שצפויה לצאת מאוחר יותר השנה.

אילקה פאנאנן | צילום: חשבון הטוויטר

אילקה פאנאנן, סופרסל
400 מיליון דולר

מנכ"ל ומייסד בסטודיו הגיימינג הפיני הלוהט סופרסל. אין הרבה חברות שמסוגלות לייצר להיט ענק כמו כותר הדגל "קלאש אוף דה קלאנס" – וכמעט אף אחת לא הצליחה לשחזר הצלחה כזו, כפי שפאנאנן עשה עם "בום ביץ'".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.