Forbes Israel Logo

משחקי הכס: בזוס שוב עקף את גייטס בדירוג עשירי העולם

מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, הוא כעת האיש העשיר ביותר בעולם, בפעם השנייה. בזוס אמנם אינו היחיד שהצליח לתפוס את המקום הראשון בדירוג, (לפני כחודשיים, פירסמנו כתבה על האנשים שהצליחו לרגע לכבוש את המקום הראשון ברשימה הנחשקת), אך הוא כנראה כרגע היחיד בעל סיכוי להמשיך להחזיק בו.

ביום שישי האחרון, מניית אמזון נסחרה ב-8% יותר ממה שנסחרה בערב הקודם, כשנסגר יום המסחר, וכך נוספו 7 מיליארד דולר להונו של בזוס. אך הודות לעליה של 7% במנייתה של מיקרוסופט במהלך אותו הלילה, זה לא היה מספיק כדי לשבץ את בזוס במקום הראשון במקומו של גייטס.

בזוס. שווה 93.1 מיליארד דולר | צילום: flickr

בתחילתו של יום המסחר בשישי, הונו של בזוס עמד על 89.7 מיליארד דולר, בעוד זה של גייטס עמד על 90.1 מיליארד דולר (שהיו 550 מיליון דולר יותר מהיום הקודם). באותו הבוקר, מנייתה של אמזון עלתה בתחילה ב-2%, וכך הוסיפה לרשת ההון של בזוס 900 מיליון דולר, והפכה אותו לאדם העשיר בעולם עם הון העומד על 90.6 מיליארד דולר.

מניית אמזון זינקה ביום המסחר בחמישי, לאחר שהחברה דיווחה על רווחים גבוהים ברבעון השלישי. רווחיה של אמזון עמדו על 43.7 מיליארד דולר (יותר מהתחזיות שעמדו על 42.1 מיליארד דולר). חברת Whole Foods Market, אותה אמזון רכשה באוגוסט האחרון, הכניסה 1.3 מיליארד דולר באותו הרבעון.

בזוס הפך לאיש העשיר בעולם בפעם הראשונה לפי שלושה חודשים, כאשר מנייתה של אמזון הגיעה לשיא של כל הזמנים, קצת לפני שאמזון הודיעה על הכנסותיה מאותו הרבעון. אבל אותה קפיצה למקום הראשון נמשכה רק מספר שעות.

באותו היום, אמזון דיווחה על הפסד גדול בהכנסותיה ברבעון השני, מה שהוביל לצניחת ערך המנייה באותו יום המסחר. רק בשישי האחרון אמזון חזרה לערך המנייה המתקרב לזה שהיה לה לפני מספר חודשים, ובהתאם, תוצאות הרבעון השלישי של החברה הראו עליה גם הם.

כשפורבס פירסם את רשימת 400 העשירים בארה"ב, בזוס דורג במקום השני, עם 7.5 מיליארד דולר פחות ממה שהיה לגייטס שהחזיק במקום הראשון. בזוס הצטרף לראשונה לרשימת העשירים של פורבס ב-1998, שנה לאחר הנפקתה של אמזון, עם הון שעמד על 1.6 מיליארד דולר.

בזוס סיים את יום שישי כאיש העשיר בעולם עם הון שעומד על 93.1 מיליארד דולר, המהווים 10.3 מיליארד דולר יותר ממה שהיה לו ביום הקודם. כעת הוא שווה 3.1 מיליארד דולר יותר מגייטס, שסיים את אותו היום עם הון של 90 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.