Forbes Israel Logo

מ-240 איש ביציע למעל 40 מיליון צופים ברחבי העולם כולו: המספרים מאחורי טקס האוסקר

טקס פרסי האקדמיה האמריקאית לקולנוע, או בשמו המקובל יותר – טקס האוסקר,שנערך הלילה מעורר כבכל שנה עניין ציבורי עצום בארה"ב ומחוצה לה. הטקס ה-86 במספר שודר בשידור חי בעולם כולו, כשמיליוני צופים עקבו בנשימה עצורה אחר בגדי המעצבים אשר הציגו כוכבי הוליווד על השטיח האדום בהגיעם לטקס, אחר קטעי המעבר שהציגה המנחה – הבדרנית אלן דג'נרס, וכמובן – אחר הזוכים והזוכות בפרסים הנחשבים.

אך מעבר לתחרות בין הסרטים, השחקנים והבמאים השונים על הפרס היוקרתי, מאחורי טקס האוסקר מסתתרות לא מעט עובדות ומספרים מרתקים. כך, למשל, מעניין להיזכר כי טקס האוסקר הראשון אשר נערך בשנת 1929 התקיים במלון "רוזוולט הוליווד" לעיניהם של 240 איש בלבד. הלילה, לעומת זאת, יערך הטקס באולם המפואר של תיאטרון דולבי בלוס אנג'לס, לעיניהם של 3,330 איש ביציעים.

כל המספרים מאחרוי טקס האוסקר: צפו בסרטון | מתוך יוטיוב

אך לא רק הצופים באולם יזכו לראות את נאומי הזכייה בזמן אמת. בשנה שעברה עקבו אחר הטקס 40.3 מיליון צופים בשידור חי – נתון אשר מסביר את מחירן של הפרסומות במהלך הטקס. השנה נמכרו רצועות הפרסומות המרכזיות בטקס במחיר של 1.85 מיליון דולר עבור 30 פרסומת בת 30 שניות.

לא רק שחקנים ובמאים ידועים יגיעו הלילה לאולם התיאטרון בציפייה לחזור הביתה עם הפסלון המוזהב – אלא גם עשרות מפיקים, מלבישים, מוסיקאים ומעצבי פסקול, אנשי אפקטים ועוד רבים אחרים, כשבסך הכל יחולקו השנה 24 פרסים. בסך הכל מאז טקס האוסקר הראשון, חולקו כבר 2,809 פסלונים מוזהבים.

ואם כבר הזכרנו את הפסלון הנחשק, מעניין לגלות כי ערכו הגולמי (מבלי להתחשב בערכו הסימבולי המוסף) עומד על 400 דולר. הפסלון אמנם מוזהב, אך אינו עשוי מזהב טהור – שכן אם אכן היה עשוי כולו מזהב טהור, מומחים מעריכים כי מכירו הגולמי היה עומד על 168,000 דולר.

לסיום, מעניין לגלות כי רק אחד מ-9 הסרטים המועמדים לפרס "הסרט הטוב ביותר" נכנס גם לרשימת עשרת הסרטים המרוויחים ביותר בשנה החולפת. מדובר בסרט "כוח המשיכה" בכיכובם של סנדרה בולוק וג'ורג' קלוני, אשר גרף כבר 256.4 מיליון דולר. הסרט "נברסקה", לעומתו, אשר מועמד גם הוא לפרס הסרט הטוב של השנה, הכניס בסך הכל 8.6 מיליון דולר. 

הכנות אחרונות בלוס אנג'לס לקראת הטקס | צילום: רויטרס

על רקע הנתון הזה ובין שלל המספרים, הפסלונים, הנאומים והשמלות אשר ימלאו את המסכים בימים הקרובים, כדאי לזכור כי בסופו של דבר זהו טקס החוגג את תעשיית הקולנוע, ובמרכזו עומדת יצירתם של כותבים, במאים, צלמים ושחקנים מעולים. להם, מגיע להתענג על המעמד אליו הגיעו – רגע לפני שיהפכו לשורה נוספת בסטטיסטיקה (המרשימה) של טקס האוסקר האמריקאי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.