Forbes Israel Logo

נחתמה עסקת אל על; ישי דוידי: "האתגרים דורשים שינויים רבים"

לאחר שתי דחיות בלוח הזמנים זה קרה: חברת אל על וקרן פימי חתמו על הסכם לפיו תשקיע קרן ההשקעות עד 75 מיליון דולר ותחזיק כ- 47% ממניות החברה. לאחר שבשבוע שעבר הגיעו להבנות סופיות ולאחר בדיקת נאותות שנערכה על ידי פימי בחודשים האחרונים חתמו הבוקר הצדדים על ההסכם כאשר מועד הסגירה יהיה עד חודש יולי.

"החתימה על ההשקעה באל על היא שלב חשוב מאד בדרך ארוכה עד להשלמת העסקה", אמר ישי דוידי, בעליה של קרן פימי. ללא כל קשר לרכישת השליטה על ידי פימי, החברה ועובדיה נמצאים בשלב של משא ומתן להסכם קיבוצי חדש שצריך לאפשר לחברה להתמודד בשוק תחרותי מאד בו היא פועלת.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"האתגרים העומדים כיום בפני החברה דורשים שינויים רבים. ללא יצירת השינוי יקשה מאד על החברה להתמודד בסביבה המורכבת עמה אל על מתמודדת", הוסיף ישי. "במידה והעיסקה תושלם, אני מאמין כי הידע הרב והמוכח של פימי בהשבחת חברות, בשילוב עם הניסיון המצטבר והידע המצוי בידי עובדי החברה, מנהליה ונציגי כנפיים, יובילו את החברה לצמיחה ורווחיות שתיצור ערך מוסף לעובדיה, לקוחותיה ובעלי מניותיה".

ההסכם שפורסם לראשונה בסוף ינואר והיה אמור להיחתם במקור עוד בחודש שעבר נדחה זו הפעם השנייה לאחר התאריך הסופי נדחה לאתמול והיום כאמור נדחה שוב. מתווה העסקה המעודכן יהיה מעט שונה מזה המקורי. קרן ההשקעות פימי המנוהלת על ידי ישי דוידי תשקיע סך כולל של 50 מיליון דולר כאשר לחברה יש שתי אופציות נוספות לרכישת מניות.

ישי דוידי | צילום: יונתן בלום

ההחלטה על ההרחבה של המתווה התקבלה בעקבות סיום בדיקת הנאותות של החברה. שלבי ההשקעה ישונו: פימי צפויה להשקיע בחברה סך של 35 מיליון דולר תמורת הקצאת מניות של החברה במחיר של 0.625 ש"ח למניה, כאשר פימי תהא רשאית להגדיל את סכום ההשקעה עד לסך של 45 מיליון דולר בתמורה למניות נוספות באותו מחיר.

כמו כן לפימי תוענק אופציה להגדיל את סכום ההשקעה ב- 5 מיליון דולר נוספים תמורת מניות של החברה באותו מחיר למניה, זאת במקרה שלא תידרש לממש את מחויבותה לרכוש במועד השלמת העסקה מניות בסך של כ- 5 מיליון דולר מכנפיים.

בפני קרן פימי תעמודנה גם 2 אופציות כאשר הראשונה מדברת על הרחבת המניות שבידי החברה ב-72 מיליון מניות ואילו האופציה השניה מדברת על רכישה של 47 מיליון מניות, מימוש כל אופציה תגדיל את השקעתה של פימי ב-12.5 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.