Forbes Israel Logo

סקר של UBS חושף את העדפותיהם הכלכליות של בני דור ה-Y

סקר של UBS Wealth Management שפורסם לקראת השקת רשימת הצעירים המובילים – Forbes Under 30 – של מגזין פורבס ישראל, מעלה כי הכלכלות החדשות מעניקות לדור הבא ביטחון רב יותר מאשר הכלכלות המסורתיות.

הסקר שנערך בקרב למעלה מ-2,000 בני דור המילניום (בגילאי 18-34) בעלי הכנסה גבוה ופורסם בפלטפורמת המחקר UNLIMITED של החברה, מגלה כי בני דור המילניום ממדינות צומחות כגון סין, הודו, רוסיה ומקסיקו, בטוחים יותר שיממשו את שאיפות ההון שלהם, מאשר בני דורם המקבילים ממדינות מפותחות כגון ארה"ב, בריטניה, גרמניה וסינגפור.

מנכ"ל UBS Wealth Management ישראל, ד"ר אודי דהאן, פתח את אירוע השקת Forbes Under 30 ונשא דברים. עוד השתתף באירוע שהתקיים ביום א' האחרון, רנדל ליין, העורך הראשי של פורבס ארה"ב.

ד"ר אודי דהאן נואם בהשקת רשימת Under30 | צילום: שלומי יוסף

לאור גורמים כגון חוסר יציבות פוליטית וכלכלית, שהשפעתם גוברת בעקבות אירועים כגון משאל הברקזיט, בני דור המילניום ממדינות מפותחות נרתעים מסיכון ומפגינים פחות נטיות יזמיות מאשר בני דורם במדינות מתפתחות. כך לדוגמה, 99% מהנשאלים בהודו ענו כי הם מצפים להקים עסק משלהם, לעומת 59% בלבד בגרמניה. בנוסף, 40% מהנשאלים בבריטניה חשבו שמצבם יהיה טוב יותר משל הוריהם בגיל 65, זאת לעומת 71% במקסיקו למשל.

השקת רשימת Forbes Under 30 במוזיאון תל אביב | צילום: שלומי יוסף

עוד העלה המחקר כי גבולות גיאוגרפיים אינם מהווים מכשול לבני דור המילניום: 72% מהם מוכנים לעבור למדינה אחרת כדי להשיג את מטרותיהם; הם שואפים לעתיד גמיש – 80% מעריכים כי יקימו עסק משלהם; ואינם נלהבים מצורות ההעסקה המסורתיות – 70% אינם מעוניינים בחוזי העסקה קבועים.

המחקר שופך אור על היבט מעניין וחשוב: 9 מתוך 10 מהמשיבים לסקר אמרו כי מבחינתם "עושר" הוא יותר מאשר 'להחזיק בהרבה נכסים או כסף", וכי חיים תוססים ומלאים בחוויות מרגשות, גורמים להם להרגיש עשירים יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.