Forbes Israel Logo
ברק דרכסלר ובן שנפר. צילום: ניר סלקמן
ברק דרכסלר ובן שנפר. צילום: ניר סלקמן

מדור לדור: שני חברים החליטו להפוך את מיגור הבדידות לפרויקט חיים

בן שנפר וברק דרכסלר גילו את הכוח שמעניק חיבור בין דורי ויצרו את אפליקציית "עזרה בדרך" שמפגישה בין אזרחים ותיקים הזקוקים לסיוע וצעירים שגרים בסביבתם

לפני עשר שנים, כשבן שנפר היה בן 19, תלמיד במכינה קדם צבאית, הוא הכיר את רוזה. היא הייתה אז בת 75. "זה התחיל כשסייעתי לה לעשות דברים שהיא לא יכלה לעשות לבד, אבל מהר מאוד הבנתי שגם רוזה מסייעת לי. שהקשר הדדי. הפכנו לחברים של ממש. נהניתי לשמוע ממנה טיפים לחיים ולראות איך היא תופסת את העולם". רוזה נפטרה לפני כשנה וחצי. "הפינה שיש לה אצלי בלב עדיין קיימת", הוא אומר.

החיבור הבין דורי שיצר עם רוזה במסגרת ארגון "דור לדור" שהוקם לזכרו של בן ציון שי חדד ז״ל, לא היה הקשר המשמעותי היחיד שיצר שנפר. הוא הכיר שם את ברק דרכסלר, שהפך לחברו הקרוב ולשותפו לעשייה החברתית.

הכתבה המלאה מופיעה באתר הפרויקט

ריזל ופרצ’יק מככבים ברשימת הצעירים המבטיחים 2021 של פורבס ישראל. לרשימה המלאה

"בשלוש השנים האחרונות ברק ואני רתמנו את היכולות הטכנולוגיות שלנו מעולם ההייטק ליצירת חיבורים בין דוריים, שנועדו להפגיש בין הדור הוותיק לדור הצעיר בעולם האמיתי", אומר שנפר.

בפרק זמן של כשישה חודשים הובילו השניים את פיתוח אפליקציית עזרה בדרך, שלראשונה אפשרה לאזרחים ותיקים לבקש סיוע נקודתי מצעירים שגרים בסביבתם בפעולות יומיומיות שהם מתקשים לבצע. להחליף נורה למשל, ללוות לקופת חולים או לשבת בבית קפה ופשוט לדבר. עבור הצעירים מדובר בהתנדבות ללא מחויבות. בכל פעם שהם פנויים ויכולים לעזור, הם מוזמנים להיכנס לאפליקציה ולראות אם יש מישהו בסביבתם שזקוק לעזרה. 

"נלחמים במגפת הבדידות"

"מהר מאוד הבנו שיש לאפליקציה ביקוש משני הצדדים, גם מהצעירים וגם מהוותיקים", אומר שנפר. "ראינו שיש לה ערך במלחמה במגפה המרכזית שיש כיום וזו לא הקורונה, אלא מגפת הבדידות, והבנו שאנחנו יכולים לרתום את היכולות שלנו לטובת הפרויקט".  

על האפליקציה הם עובדים בהתנדבות יחד עם עשרות מתנדבים נוספים, בהם מפתחים ומנהלי מוצר. תוך זמן קצר נוצרו דרכה אלפי חיבורים בין דוריים, הם מתגאים. "גם זכינו איתה בתחרות סטארט-אפים בתל אביב, ונסענו להציג אותה בכנס הבינלאומי לערים חכמות" הם מוסיפים. 

"העולם המערבי נהיה יותר ויותר מנוכר", אומר דרכסלר. "הטכנולוגיה שיצרה בין הדורות חיץ יכולה לחבר ביניהם. היא יכולה להוות גורם מאחד ולא מפריד, היא המפתח ליצירת חברה פחות בודדה. שני הצדדים, הצעירים והמבוגרים, צריכים את הקשרים האמיתיים. החיבור הבין דורי מעצים, מחבר אותך לשורשים ולאנשים שאפשר ללמוד מהם ומניסיון החיים שלהם".

צילומים: ניר סלקמן

לרכישת גיליון הצעירים המבטיחים 2021 לחצו כאן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.