Forbes Israel Logo

צפו בתמונות: כ-10,000 מפגינים יצאו לרחובות; "אין עתיד בדרך של לפיד"

המחאה חוזרת לרחובות: על פי הערכות ראשוניות, כ-10,000 איש יצאו לרחובות למחות נגד התוכנית הכלכלית של שר האוצר, יאיר לפיד. הפגנות נערכות במספר מוקדים ברחבי הארץ והבולטת בינהן נערכת בשעה זו בכיכר הבימה, שם החלה המחאה החברתית ב-2011. משם, בדומה לאותו קיץ, יצעדו המפגינים עד לשדרות רוטשילד.

בשעה זו המפגינים ממשיכים להתאסף בכיכר הבימה וצועדים על שדירות רוטשילד, התנועה בחלק הצפוני של הרחוב נחסמה. המפגינים צועקים "אין עתיד בדרך של לפיד" או "שהטייקונים ישלמו על המשבר שהם יצרו". כמו כן, במהלך הצעדה המפגינים נעצרו מול מצודת זאב וצעקו "ביבי הביתה"

באירוע שנפתח בפייסבוק בשם "יאללה לרחובות, במוצ"ש צעד ענק – קחו מהטייקונים, לא מאתנו!" נרשמו נכון להיום בערב כ-12 אלף אנשים. ברחבי הארץ מתוכננות הפגנות נוספות – בחיפה, בירושלים, באשדוד, במודיעין ועוד.

"אני מגיעה היום לכיכר הבימה" כתבה הפעילה דפני ליף בדפה האישי בפייסבוק. "אני מגיעה לשם בשביל לצעוד יחד אתכם. אני מגיעה לשם מלאה בזעם על העושק של האנשים במדינה הזו, אלו ששומרי חוק, אלו שמשלמים מס, אלו שרק רוצים לחיות בכבוד, ביושר, שעובדים קשה, שמאמינים עדיין שלערכים יש חשיבות עליונה בעשייה שלנו". 


ההפגנה מחוץ לביתו של לפיד בחמישי האחרון | צילום: עדי אבישי

"אני מגיעה היום לכיכר הבימה למרות שבטח ינסו קבוצות פוליטיות להשתלט שוב על השיח. אני מגיעה הפעם בידיעה שכוחות אלו קיימים ורוצים לקחת את השיח האזרחי הזה, ששיך לכולנו, ולהפוך אותו לשלהם. אנחנו, האנשים שמגיעים עם שלט שכתבתנו בבית, אנחנו המסה הגדולה שצריכה להיות ברחובות היום. מקווה שנתראה שם. שנצעד ביחד. ונדע הפעם לא לתת לשטויות לפלג בינינו", סיימה ליף.

ביום חמישי בערב, הפגינו כ-300 אנשים מחוץ לביתו של שר האוצר יאיר לפיד ברמת אביב. חלק מהמפגינים נשארו ליד ביתו ואף עשו אתמול קבלת שבת במקום.

"מעמד הביניים לא יכול להרשות לעצמו שהכלכלה תתמוטט. הוא יפסיד את מקום העבודה שלו. בחרתי בחירה אחראית", אמר אמש לפיד בראיון לערוצי הטלוויזיה. "לא הלכנו רק לכיס של מעמד הביניים. מס החברות עולה, נקדם תחרותיות, שמים פתוחים ועוד. לא אהרוס את הכלכלה הישראלית, אנשים כועסים בצדק. הם צריכים לכעוס אולי על מישהו אחר, אבל אני זה שיושב עכשיו בתפקיד. אני שר אוצר במשך חודש וחצי. אני הבטחתי ואקיים. יכולתי לא לפגוע בבוחרים שלי, אבל החלטתי שאף אחד לא חסין".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.