Forbes Israel Logo

זוג נעלי ה-Yeezy הראשון של קניה ווסט נמכר תמורת 1.8 מיליון דולר

דגם האב טיפוס שלבש הזמר בטקס הגראמי ב-2008 ונמכר, שבר את השיא של נייקי משנה שעברה והפך את נעלי הסניקרס לפריט אספנות יוקרתי

שבר שיא: זוג נעלי הייזי (Yeezy) המקורי (דגם האב טיפוס) אותו נעל קניה ווסט בטקס הגראמי בשנת 2008 – נמכר תמורת 1.8 מיליון דולר ביום שני האחרון. המכירה קבעה שיא עולמי בתחום ההנעלה, והיא תורמת למיצובן של נעלי סניקרס כפריט אספנות יוקרתי, ולא רק כפריט חובה בכל ארון בגדים.

בית המכירות סותבי'ס הודיע ביום שני כי הנעליים הנדירות הועברו במכירה פרטית ל-Rares, פלטפורמה שמאפשרת למשתמשים לרכוש ולסחור במניות בזוגות נעלי ספורט. מניות הנעליים יונפקו לציבור ויוצעו למכירה החל מחודש יוני.

את נעלי האב טיפוס שנמכרו נעל ווסט במהלך הופעתו בטקס הגראמי של שנת 2008, אז העניק לעולם הצצה ראשונה למה שלימים יהפוך לאימפרית הנעליים שבהובלתו, ששוויה מוערך בכמיליארד דולר, כך לפי נתוני סותבי'ס.

נעלי העור השחורות הגבוהות היוו השראה גם לדגם הנעליים הראשון והרשמי של מותג Yeezy, שיצאו בשנה שלאחר מכן ונקראו Nike air Yeezy 1 . ווסט הספיק להשיק עיצוב נעליים נוסף בשיתוף פעולה עם ענקית הספורט האמריקאית לפני שעבר לחברה המתחרה אדידס בשנת 2013, בטענה שנייקי סירבו לשלם לו תמלוגים.

מכירת הנעליים שברה כאמור שיא חדש בתחום הסניקרס, לאחר שרק בשנה שעברה זוג נעלי נייקי שהיו בבעלותו של שחקן ה-NBA מייקל ג'ורדן נמכרו במכירה פומבית תמורת 615 אלף דולר.

על פי נתוני פורבס מהשנה שעברה, ווסט שווה 1.3 מיליארד דולר, בין היתר בזכות ההצלחה המסחרית של Yeezy. על אף הרווחיות, עולה מהנתונים שהחברה היא נכס מורכב משום שווסט אמנם הבעלים של 100% ממנה, אך הוא קשור פונקציונלית – לפחות למשך חמש שנים, לחברת אדידס, המייצרת, המשווקת והמפיצה של הנעליים.

כמו כן, ההסכם של ווסט מול אדידס מאפשר לו לקבל תמלוגים בסך 15% מההכנסות, אך בבדיקה מדוקדקת יותר נראה כי כמה הוצאות מגולמות מאותה פרוסה, ומקרבות את התמלוגים בפועל ל-11%.

צילומים: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.