Forbes Israel Logo

שובר קופות: עוד כמה מספרים מעניינים על האדם העשיר בעולם

זו הייתה שנה גדולה עבור מייסד אמזון, ג'ף בזוס. בזמן שהמנייה של אמזון ממשיכה לצמוח, הוא הצליח להתברג למקום הראשון ברשימת העשירים העולמית של פורבס, בפעם הראשונה. עם הון שעומד על 112 מיליארד דולר, הוא עשיר יותר ב-22 מיליארד דולר מביל גייטס, שנמצא במקום השני, והוא הראשון שעבר את סף המאה מיליארד בכל 32 השנים בהן התפרסמה הרשימה.

בזוס. ממשיך לשבור שיאים | צילום: אמזון

מה שמרשים עוד יותר, היא העובדה שבזוס הגדיל את הונו ב-39.2 מיליארד רק בשנה האחרונה. זוהי גם העלייה הכי גדולה שהייתה ברשימת העשירים במאה האחרונה. נחמד לציין כי כל הסכום שהכניס בזוס השנה יכול להתחלק שווה ושווה בין כל אוכלוסיית העולם, כך שכל אדם יקבל 5.2 דולר – סכום המספיק לקניית ארנק קטן באמזון, וגם ישמש מקום לכסף הקטן שישאר מהעודף.

העלייה בהונו של בזוס שוברת את השיא משנת 2000 שהציב מייסד שותף של אורקל, לארי אליסון, שהגדיל את הונו ב-37.5 מיליארד דולר בתקופת בועת הדוט קום. בזוס אף שובר את השיא שלו עצמו, כשלפני שנה הוא הגדיל את הונו ב-27.6 מיליארד דולר.

והוא לא מראה שום סימן להאטה. פורבס החלו במעקב אחר רשימת העשירים החל מה-9 בפברואר השנה. מאז, שווי המנייה של אמזון המשיך לנסוק, ונכון לתאריך ה-7 במרץ 2018, הונו של בזוס נאמד בכ-127.8 מיליארד דולר. זה אומר שהוא כבר עשיר יותר ב-15.8 מיליארד דולר ממה שהיה לפני כחודש. בקצב כזה, הונו עשוי לצמוח יותר מכל מיליארדר אחר גם בשנה הבאה (שתביא אותו לרצף שיא של שלוש שנים ברציפות).

פורבס לקח מבט לאחור לעבר 18 שנים של רשימות מיליארדרים, במטרה למצוא את קפיצות ההון הגדולות ביותר שנעשו במשך שנה. מתוך עשר העליות הגדולות ביותר מאז שנת 2000, ארבעה התרחשו ברשימות 2017 ו-2018 – וייתכן כי זה לא מפתיע בהתחשב בשוקי המניות הגואים של 2017 בפרט.

מבין הקפיצות הגדולות (מלבד בזוס ואליסון), ניתן למצוא את איל האופנה ברנרד ארנולט, שהגדיל השנה את הונו ב-30.5 מיליארד דולר (וכעת הונו עומד על 72.8 מיליארד). ב-2008 הגדיל המיליארדר ההודי אניל אמבאני את הונו ב-23.8 מיליארד דולר – סכום קצת יותר גבוה מזה שכבר היה לו – וכך הגיע לסכום כולל של 42 מיליארד דולר. מיליארדר הודי נוסף, קושאל פאל סינג, הצליח באותה השנה אף לשלש את הונו מעשרה מיליארד ל-30 מיליארד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.