hitandrun creative studio/Début Art for Forbes
hitandrun creative studio/Début Art for Forbes

הכירו את הישראליות שהגיעו לעשיריה הפותחת של חברות הענן החמות בעולם

זו השנה התשיעית שפורבס מפרסם את רשימת 100 Cloud - חברות הענן המבטיחות בעולם: מי תקעה יתד חזק בצמרת הרשימה, מי זינקה ומזנבת בה, אלו ישראליות קרובות לצמרת, מי אכזבו ומי התברגו לראשונה ברשימה היוקרתית?

במהלך השנים השתנה התחום המוביל את רשימת חברות הענן המבטיחות של פורבס – רשימה המתפרסמת מדי שנה בשיתוף סיילספורס ונצ'רס ובסמר ונצ'ר פרטנרס. השנה – התשיעית במספר – אלה הן החברות הרוכבות על גל הבינה המלאכותית (generative AI) ושולטות בצמרת הרשימה.

OpenAI במקום הראשון, Databricks במקום השני והמזנקות הגדולות Anthropic במקום החמישי ו-ScaleAI במקום השביעי.

חברות אלה הן רק חלק מ-17 חברות ממוקדות בינה מלאכותית ברשימה של השנה. פי שניים ממספרן ברשימה של 2023. מגוון רחב של עסקי בינה מלאכותית מצטרף אליהן, ממומחים ביצירת תמונות (Midjourney, מקום 64), וידיאו (Runway, מקום 94) ועד ספקי תשתית (CoreWeave, מקום 29) וחלופה למנוע חיפוש (Perplexity, מקום 85).

אבל הבינה המלאכותית עדיין לא השתלטה על הרשימה. עדיין יש מגוון של חברות בענן שעיקר עיסוקיהן הוא אחר. המובילה הוותיקה Stripe, במקום השלישי, מצטרפת לשתי פורצות דרך נוספות בתחום הפינטק, Ramp (מקום 37) ו-Brex (מקום 42). בתחום האבטחה Wiz הישראלית – שהמנכ"ל שלה טען כי דחה הצעת רכישה מגוגל – ממוקמת במקום התשיעי, ומצפה לסיים בקרוב בהנפקה. בוגרת נוספת של הרשימה, יצרנית תוכנת העיצוב Figma, חוזרת למקום ה-12 לאחר שעסקת הענק שלה עם Adobe בוטלה.

המנכ"לים של רוב החברות ברשימה – 86 – הם המייסדים של החברות עצמן, ומספר הנשים המשמשות כמנכ"ליות הוא נמוך – רק שש – בדיוק כמו בשנה שעברה.

חברות Cloud 100 של פורבס יכולות להגיע מכל מקום – מבוואריה ועד קולומביה הבריטית, ומסידני ועד סינגפור. אבל כמעט מחצית מהחברות ברשימה ממוקמות בחוף המערבי של ארה"ב, אחריהן ניו יורק וגם לונדון, פריז, סן דייגו ותל אביב.

מה שמוביל אותנו באופן טבעי לחברות הישראליות ברשימה. מבין 100 חברות הענן המובילות בעולם אפשר למצוא ברשימה היוקרתית  14 ישראליות, לעומת 16 חברות שהופיעו בדירוג אשתקד.  Outreach, Yotpo, Cloudinary ו-Ocra Security, הן הישראליות שנשרו מרשימת 100 המובילות בשנה הנוכחית. כניסות חדשות ל-Melio ול-Cato Networks של שלמה קרמר בהופעת בכורה.  

״לבנות את הפתרון האידאלי לחברות". אלכס בואזיז | צילום: ניר סלקמן
הכי גבוה ברשימה. אלכס בואזיז | צילום: ניר סלקמן

8. Deel (זינוק מהמקום ה-38)

Deel היא למעשה ישראלית למחצה… היא נוסדה בשנת 2019 על ידי בוגר פורבס Under 30 הישראלי אלכס בואזיז, ושו וואנג. צמד היזמים נפגשו על ספסל הלימודים של MIT, שם חשבו על הרעיון ליצירת פלטפורמה גלובלית לעבודה מרחוק, שתחבר בין עובדים ומעסיקים ותאפשר לכישרונות מרחבי העולם לעבוד בחברות מובילות. Deel מעניקה כיום שרות ליותר מ-25 אלף לקוחות בלמעלה מ-100 מדינות, עם הכנסות שנתיות  חוזרות של 500 מיליון דולר, מה שמעניק לה מקום של כבוד בעשיריה הראשונה של דירוג חברות הענן של Forbes.

9. Wiz (עלייה מהמקום ה-15)

Wiz, שהוקמה ב-2020 על ידי המנכ"ל אסף רפפורט ושלושה שותפים נוספים – עמי לוטבאק (סמנכ"ל טכנולוגיות), ינון קוסטיקה (סמנכ"ל מחקר ופיתוח) ורועי רזניק (סמנכ"ל מוצרים) – מספקת תוכנות אבטחת סייבר לשירותי מחשוב ענן.

חברת הסייבר הישראלית, אשר מופיעה לראשונה בין 10 חברות הענן המובילות בעולם, כבר הוכתרה בעבר  One of software's fastest-growing startups"״. Wiz חשפה בתחילת השנה הנוכחית את הכנסותיה לשנת 2023 שזינקו להיקף מכירות חוזרות (ARR) של 350 מיליון דולר – עלייה של 75% לעומת היקף המכירות אשתקד. במקביל לכך פרסמה יעד מכירות חדש, שלהערכת מנהליה יזנק למיליארד דולר בהכנסות – וזאת ״כחלק מהכנות החברה להנפקה בוול-סטריט״.

מייסדי וויז: רועי רזניק (מימין), עמי לוטבק, אסף רפפורט וינון קוסטיקה | צילום: אבישג שאר ישוב
מייסדי וויז: רועי רזניק (מימין), עמי לוטבק, אסף רפפורט וינון קוסטיקה | צילום: אבישג שאר ישוב

לאחרונה הניחה ענקית הטכנולוגיה אלפבית, החברה האם של גוגל, הצעת ענק לרכישת החברה הפרטית תמורת 23 מיליארד דולר – עסקה שלבסוף לא יצאה אל הפועל. פלטפורמת אבטחת הענן Wiz גייסה מיליארד דולר מוקדם יותר השנה לפי שווי של 12 מיליארד דולר, והיא אחד הסטארט-אפים הבודדים מחוץ לתעשיית הבינה המלאכותית שהצליחו לגייס כסף לפי הערכת שווי גבוהה יותר ב-2024. השווי בעסקה עם גוגל, שנדחתה על ידי מייסדיה, שיקף שווי כמעט כפול משוויה הקודם השנה.

10. Navan (עלייה מהמקום ה-11)

Navan (המוכרת בשמה הקודם TripActions) האמריקנית הוקמה על שני מייסדים ישראלים, אריאל כהן ואילן טוויג. החברה, בה השקיע מתחילת דרכה משקיע ההון סיכון אורן זאב, המשיכה להתרחב בשנה האחרונה, תוך מינוי סמנכ"ל כספים חדש, מנכ"לים אזוריים חדשים לאירופה ולמזרח התיכון ואפריקה (EMEA), ומנכ"ל לחברת הנסיעות שלה, Navan Travel. החברה עלתה מקום אחד השנה ומופיעה לראשונה בעשירייה הראשונה, חמש שנים לאחר הופעת הבכורה שלה ב-Cloud 100 בשנת 2019.

מייסדי Navan. אריאל כהן (משמאל) ואילן טוויג |צילום: Navan
מייסדי Navan. אריאל כהן (משמאל) ואילן טוויג |צילום: Navan

17. Gusto (עלייה מהמקום ה-26)

המייסדים המשותפים, ג'וש ריבס, אדוארד קים ותומר לונדון, הקימו ב-2012 את תוכנת משאבי האנוש ZenPayroll כדי להתמודד עם התסכול שלהם שנבע מניהול שירותי משאבי אנוש ושכר בעסקים קטנים. Gusto, כפי שהיא נקראת כעת, עושה אוטומציה ומפשטת שכר, הטבות, ותהליכי משאבי אנוש אחרים עבור יותר מ-200 אלף עסקים קטנים.

בשנים האחרונות הפכה החברה הפרטית למעצמה בתחום השכר, ומשרתת יותר מ-5% מהמעסיקים בארה"ב, כולל גוגל, Salesforce ו-Upwork. בשנת 2023, החברה הניבה יותר מ-500 מיליון דולר בהכנסות ושוויה הוערך ב-9.5 מיליארד דולר. בספטמבר 2023, גוסטו השתלבה עם Chase Payment Solutions כדי לאפשר ללקוחות לשלב את התשלומים, הבנקאות והשכר בפלטפורמה אחת. החברה גם השיקה את Gusto Global, פלטפורמה המאפשרת לעסקים לגייס ולנהל עובדים מכל רחבי העולם, והשיקה כלי עזר מונע בינה מלאכותית המסייע למנהלי גיוס לכתוב תיאורי משרות.

27. Snyk (ירידה מהמקום ה-19)

מייסד Snyk, גיא פודג'רני, צירף את חבר הדירקטוריון פיטר מקיי כמנכ"ל בשנת 2019 במטרה להפוך את כלי האבטחה למפתחים של Snyk לזמינים עבור 30 מיליון מפתחים ברחבי העולם. כיום בין 3,000 לקוחותיה ניתן למצוא את Salesforce ו-Comcast. בינואר השנה רכשה את הסטארטאפ הישראלי Helios כאשר לפי הדיווחים החברה החלה לבחון אפשרות להנפקה ציבורית.

40. AppsFlyer (ירידה מהמקום ה-27)

לאורן קניאל לא היה רקע בשיווק או בטכנולוגיה כשהקים את AppsFlyer ב-2011. אולם מאז הפכה החברה תחת ניהולו למובילה בשוק האנליטיקה, והיא עובדת כיום עם יותר מ-100,000 אפליקציות ו-15,000 מותגים. החברה, המוערכת בשווי של 2 מיליארד דולר, מספקת מדידות מתקדמות, אנליטיקה נתונים ומדדי שיווק ללקוחות כמו Western Union, Circle K ו-Michaels. בשנה שעברה השיקה AppsFlyer את "Creative Optimization Solution" – פלטפורמת בינה מלאכותית המזהה דפוסי קהל וטרנדים במטרה להניע מעורבות קהל אופטימלית ולייעל הוצאות פרסום. מאז 2023 ביצעה החברה שתי רכישות: devtodev, ספקית אנליטיקה למפתחי אפליקציות ומשחקים, ו-oolo, פלטפורמת רכישת משתמשים ומוניטיזציה מבוססת בינה מלאכותית.

58. Hibob (ירידה מהמקום ה-55)

רוני זהבי וישראל דוד הקימו יחד את פלטפורמת משאבי האנוש Hibob בשנת 2015 כדי להפוך למה שזהבי מכנה "האינסטגרם של טכנולוגיית משאבי אנוש". הסטארטאפ, שממוקם בתל אביב ובלונדון, מוכר תוכנת HR המסייעת במשימות כמו קליטת עובדים, שכר וניהול ביצועים באמצעות ממשק ידידותי ונגיש בשם "Bob". לחברה כבר מעל 4,100 לקוחות, ובספטמבר 2023 סיימה סבב גיוס של 150 מיליון דולר, מה שהעלה את תג השווי שלה ל-2.7 מיליארד דולר. מוקדם יותר השנה רכשה את מערכת האוטומציה לשכר Pento שבסיסה בבריטניה תמורת 40 מיליון דולר. החברה צמחה ב-23% במהלך 2023 וכיום יש לה מעל 1,000 עובדים בשבעה משרדים ברחבי העולם.

59. GONG (ירידה מהמקום ה-23)

חברת הבינה המלאכותית גונג, שנוסדה על ידי עמית בן דוב, יצרה פתרון בינה מלאכותית המיועד למערכות ניהול של לקוחות עבור אנשי מכירות. זוהי השנה החמישית ברציפות ש-Gong נבחרת לרשימה.

Gong, אותה ייסד בשנת 2015 יחד עם אילון רשף, מקליטה אוטומטית שיחות מכירה, מתמללת אותן ומנתחת את תוכנן. מאז, Gong גדלה לחברה בעלת שווי של 7.25 מיליארד דולר, עם יותר מ-4,000 חברות שמשתמשות בפלטפורמה, כולל Nasdaq, Dropbox ו-ADP. מוקדם יותר השנה, השיקה Gong את Ask Anything, פתרון מבוסס בינה מלאכותית לשאילתות על פני שיחות ודוא"ל, שאומן על יותר מ-3 מיליארד אינטראקציות עם לקוחות. בשנת 2023 פיטרה 80 עובדים (7% מכוח העבודה שלה).

״גונג עושה למערכות ניהול הלקוחות מה שמובילאיי עשתה לתעשיית המכוניות״, סיפר בעבר מייסד החברה, עמית בן דב, בראיון מיוחד לפורבס ישראל. ״הציפיות שלנו הן להגיע לשווי של עשרות מיליארדים בעתיד, למרות שאני לא חסיד של הערכות שווי״, הדגיש.

מייסדי Forter: מיכאל רייטבלט ולירון דמרי | צילום: אבי ראול
מייסדי Forter: מיכאל רייטבלט ולירון דמרי | צילום: אבי ראול

68. Forter (עלייה מהמקום ה-76)

הסטארט-אפ הישראלי פורטר פיתח מערכת למניעת הונאות מקוונות והגנה של אתרי סחר מקוונים החברה הוקמה על ידי מיכאל רייטבלט, לירון דמרי ואלון שמש.

כישראלים העובדים בארה"ב, המייסדים של Forter, מיכאל רייטבלט ולירון דמרי, התמודדו עם תסכול רב לאחר שעסקאות האשראי שלהם נדחו לעיתים ללא סיבה ברורה. הם הבינו במהרה כי תשלומים מקוונים נדחו לעיתים קרובות שלא בצדק, כמו כתובת במדינה עם מספר גבוה של עסקאות הונאה. תוך שימוש ברקע שלהם במודיעין הצבאי הישראלי, רייטבלט ודמרי בנו את Forter, מערכת זיהוי הונאות מדויקת למסחר אלקטרוני המשמשת כיום על ידי eBay, Brooklinen ו-ASICS Japan. מאז הקמתה, Forter, שמוערכת בשווי של 3 מיליארד דולר, עיבדה עסקאות מסחר אלקטרוני בשווי של מעל 1.5 טריליון דולר.

79. Papaya Global (ירידה מהמקום ה-69)

הסטארט-אפ שהוקם על ידי ראובן דרונגר, עופר הרמן והיזמית עינת גז, שנבחרה בעבר לרשימת 50 הנשים המשפיעות של פורבס ישראל, פיתח פלטפורמה גלובלית לניהול כוח אדם ושכר. המערכת מאפשרת לחברות לנהל עובדים שמועסקים בתצורות שונות, כמו עובדי חברות מסביב לעולם, דרך עובדי חברות צד שלישי ועד עצמאים שמספקים שירותים לחברה.

82. Axonius (עלייה מהמקום ה-89)

חברת אבטחת המידע הישראלית אקסוניוס פיתחה פלטפורמה לניהול נכסי סייבר המאפשרת לצוותי IT לאבטח את כלל מכשירי הארגון. החברה עובדת עם ארגונים גדולים לרבות עיתון הניו יורק טיימס ו-Schrier Electric. שלושת מייסדי החברה הם אבידור ברטוב, דין זיסמן ועופרי שור, ששירתו ב-8200 והיו אחראים לאיסוף מודיעין ופיענוח. זיסמן וברטוב שניהם בוגרי רשימת Under30 של פורבס ישראל.

86. Cato Networks (הופעה ראשונה בדירוג)

את קייטו נטוורקס (Cato Networks), ספקית פלטפורמת ה-Single-vendor SASE הקים מי שמכונה ״הסנדק של הסייבר הישראלי״, שלמה קרמר, בשנת 2015 יחד עם גור שץ.

בספטמבר אשתקד הודיעה החברה על גיוס של 238 מיליון דולר תחת שווי של יותר מ-3 מיליארד דולר. זה היה סבב הגיוס הגדול ביותר של החברה מאז הקמתה אשר השלימה גיוסים בהיקף כולל של כ-773 מיליון דולר.

שלמה קרמר | צילום: Eclipse Media and Leonid Yakobov
שלמה קרמר | צילום: Eclipse Media and Leonid Yakobov

באותה שנה הצהירה קייטו נטוורקס על חציית רף ה-100 מיליון דולר בהכנסות שנתיות חוזרות (ARR) וגידול שנתי בהכנסות של יותר מ-60% עם יותר מ-1,800 לקוחות ארגוניים. ב-2024 דיווחה כי חצתה את רף ה-200 מיליון דולר בהכנסות שנתיות חוזרות עם יותר מ- 2,500 לקוחות אנטרפרייז המסתמכים על הפלטפורמת ה-SASE של החברה עבור תשתית האבטחה והתקשורת שלהם.

95. Claroty (ירידה מהמקום ה-79)

Claroty מייצרת אבטחת סייבר המיועדת לשימוש תעשייתי, לרוב עם רכיבים פיזיים. מוצריה שימשו את פייזר לאבטחת אתרי החיסון שלה ל-Covid-19, חברת הנפט והגז BW Offshore לאבטחת כלי אחסון מרחוק. החברה הוקמה על ידי גלינה אנטובה, בני פורת ואמיר זילברטשטיין בשנת 2015.

98. Melio (הופעה ראשונה בדירוג)

מליו, חברת הפינטק הישראלית פיתחה פלטפורמה לתשלומים דיגיטליים בין עסקים (B2B) במטרה לבדל את עצמם מהמתחרה הגדול יותר, Bill.com, על ידי התמקדות בעסקים קטנים ובינוניים, שנהגו עד לא מזמן לבצע את עיקר התשלומים העסקיים באמצעות העברות בנקאיות וצ׳קים. הפלטפורמה שפיתחו מיסדי החברה, מתן בר, זיו פז ואילן אטיאס, מתמקדת בהטמעת טכנולוגיית התשלומים שלה בפלטפורמות כמו Shopify, מה שמאפשר ללקוחות לבצע תשלומים ישירות מאתרים אלו. היא גובה מהלקוחות עמלה של 1% כדי להאיץ תשלום ביום העסקה עצמו ו-2.9% עבור תשלום בכרטיס אשראי.

מתן בר (מימין) ואילן אטיאס | צילום: Dana Tamari
מתן בר (מימין) ואילן אטיאס | צילום: Dana Tamari

חברת הסטארט־אפ שהוקמה לפני פחות משבע שנים השלימה בינואר 2021 גיוס ענק של 110 מיליון דולר – אשר הפך אותה ליוניקורן עם תג שווי 1.3 מיליארד דולר. באותה שנה הודיעה על סבב גיוס נוסף – בהיקף של 250 מיליון דולר שהקפיץ את שוויה ל־4 מיליארד דולר.

החברה, שעורכת את הופעת הבכורה שלה ברשימת ה- Cloud 100, פיטרה באפריל 7% מכוח העבודה שלה כחלק מארגון מחדש, מה שהביא את מספר עובדיה לכ-600.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן