מייסדי טריגו - מיכאל ודניאל גבאי. צילום: תום ברטוב
מייסדי טריגו - מיכאל ודניאל גבאי. צילום: תום ברטוב

ראש בראש מול אמזון: הסטארט-אפ הישראלי Trigo חודר לשוק האמריקני

חברת הראייה הממוחשבת סומנה על ידי פורבס ישראל כאחת החברות הישראליות שצפויות להפוך ליוניקורן, ואחד ממייסדיה כיכב ברשימת 30Under30 לשנת 2020

חברת Trigo, שמפתחת את טכנולוגיית הבסיס לסופרמרקטים אוטונומיים, נכנסת לראשונה לשוק האמריקני ומשתפת פעולה עם Wakefern – רשת המרכולים השיתופיים הגדולה בארה"ב שמפעילה 360 חנויות. 

טכנולוגית הראייה הממוחשבת של טריגו מאפשרת לקונים לאסוף מהמדפים את המוצרים שהם מעוניינים בהם, להניחם בעגלת הסופר או בנשיאה בידיים, ויכולים לצאת מהחנות מבלי לעבור בקופה. המערכת מזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף על ידי שילוב של מצלמות, מערכת בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת שמנתחת את התמונות. בסיום הקנייה הלקוח מקבל את החשבונית למכשיר הנייד דרך האפליקציה של רשת החנויות.

רשת Wakefern מצטרפת לרשתות המרכולים הגדולות באירופה אשר פתחו לאורך השנה האחרונה חנויות עם הטכנולוגיה של טריגו, ובהן 2 חנויות אוטונומיות של רשת Tesco בלונדון, רשת החנויות הגרמנית REWE בקלן, ורשת הדיסקאונט הגרמנית Netto שהכריזה לאחרונה על פתיחת חנות סופרמרקט אוטונומי במרכז מינכן. חלק מהחנויות הן היברידיות המאפשרות קנייה גם בקופה רגילה לצד החוויה הדיגיטלית, זאת לטובת קונים מזדמנים שאינם מעוניינים להירשם באפליקציה ומי שאין להם טלפון חכם.

סומנו מראש

טריגו הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל גבאי, המשמש כמנכ"ל החברה, ודניאל גבאי, סמנכ"ל הטכנולוגיה. דניאל כיכב ברשימת 30Under30 2020 של פורבס ישראל, והחברה נכללה ברשימת היוניקורנס הבאים שפרסמנו ב-2021. מאז הקמתה גייסה החברה 104 מיליון דולר והיא פועלת בשיתוף פעולה עם שופרסל בישראל. כיום מועסקים בחברה כ-180 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב, וכן במשרדי החברה בלונדון, גרמניה, הולנד וארה"ב. החברה מגייסת אנשי פיתוח בתחומי בינה מלאכותית, אלגוריתמיקה, הנדסה וכן מנהלי מוצר, אופרציה ותמיכה.

https://youtu.be/vtKKVIJLzu4

"זוהי הבעת אמון משמעותית מאוד בטריגו, מקמעונאית ענק אשר מייעדת את הטכנולוגיה לשימוש בחנויות שלה אשר רובן בגדלים של אלפי מ"ר", אמר מיכאל כשהוא מתייחס להתרחבות החברה לארה"ב. "טריגו הינה החברה היחידה בעולם אשר מסבה חנויות בגדלים כאלו מחנויות מסורתיות לחנויות אוטונומיות. יתרה מכך, זוהי כניסה ראשונה שלנו לתחום הרשתות השיתופיות, שכולל אלפי קואופרטיבים שונים ודומיננטי מאוד בעשרות מדינות ברחבי העולם.

"המהלך ינגיש את טכנולוגית הראייה הממוחשבת לקמעונאים עצמאים, מה שמגביר את היכולת שלהם להתחרות מול אמזון ולאפשר חווית קניות ללא קופות מחד, ואימוץ שיטות ניהול מבוססות דאטה מאידך", מסכם מיכאל. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן