Forbes Israel Logo

עוד תואר לאוסף: רונאלדו הפך לכדורגלן הראשון שהרוויח מיליארד דולר

החלוץ הפורטוגלי, שהרוויח השנה 105 מיליון דולר, הוא הספורטאי השלישי אי פעם שהגיע לנקודת הציון הזו בעודו משחק. בשנה הבאה צפוי להצטרף אליו היריב המושבע, ליונל מסי

תוסיפו אפס נוסף ליריבות היקרה ביותר בעולם הכדורגל. כריסטיאנו רונאלדו הרוויח 105 מיליון דולר לפני מס בשנה החולפת, והתמקם במקום הרביעי ברשימת הסלבריטאים העשירים בעולם של פורבס – מקום אחד מעל היריב המושבע ליונל מסי. וזה לא הכל. רונאלדו הפך לכדורגלן הראשון בהיסטוריה שהרוויח מיליארד דולר במהלך הקרירה.

החלוץ בן ה-35 הוא הספורטאי השלישי בסך הכל שהגיע לנקודת הציון הזו בעודו משחק. רק טייגר וודס במגרש הגולף ופלוייד מייווטר בזירת האגרוף עשו זאת לפניו (ב-2009 ו-2017 בהתאמה). אבל הם ספורטאים יחידנים. רונאלדו הוא הראשון שעושה זאת בספורט קבוצתי. הוא הרוויח על כר הדשא עד היום 650 מיליון דולר, במהלך 17 שנות הקרירה שלו כמקצוען והוא צפוי להגיע לסכום מצטבר של 765 מיליון דולר משכר בהתחשב בחוזה הנוכחי שלו, שמסתיים ביוני 2022.

מסי, שהחל לשחק בבוגרים שלוש שנים לאחר רונאלדו הרוויח סכום כולל של 605 מיליון דולר משכר מאז 2005. האתלט הקבוצתי היחיד שהתחיל להתקרב לסכומים של שני אלה הוא אלכס רודריגז, החובט של קבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז. הוא פרש ב-2016 אחרי קריירה של 22 שנה בליגה הבכירה, שבמהלכה הרוויח 450 מיליון דולר ממשכורות. אפילו דיוויד בקהאם לא התקרב לשם. הוא סיים את הקריירה עם רווחים של 500 מיליון דולר, אבל מחצית מהם הגיעו מעבודות מחוץ למגרש ומחסויות.

"כריסטיאנו רונאלדו הוא אחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים, בענף הפופולרי ביותר בעולם, בעידן שבו הכסף שמתגלגל בכדורגל גדול מאי פעם", אומר ניק האריס מאתר Sporting Intelligence, שסקר שכר הספורט הגלובלי שלו מדרג קבוצות מסביב לעולם בהתבסס על ההוצאה הכוללת שלהם על שכר לשחקנים.


סגנון שונה

היריבות בין רונאלדו למסי התחממה ב-2009, אז שיחקו שניהם בליגה הספרדית – רונאלדו בריאל מדריד ומסי בברצלונה. המאבקים על הדשא הציתו קרב של תשע שנים על תואר השחקן הטוב והיקר ביותר.

ההתגוששות הזו היתה מהנה כפי שהיתה רווחית, והגיעה בדיוק בתקופה שבה מועדונים מסביב לעולם ראו עלייה בהכנסות מקהל וממכירת זכויות שידור. השניים היו מוכנים באופן מושלם להתגוששות על המגרש ומחוצה לו: רונאלדו הציג הופעה מתוקתקת (בדרך כלל ללא חולצה) וחגג בשחצנות אחרי כל שער. מסי שיחק את תפקיד הבחור השקט, הסתור והקבוצתי.

שניהם הביאו הישגים. ברצלונה זכתה עם מסי בשש אליפויות בספרד ופעמיים בגביע האלופות. ריאל זכתה עם רונאלדו בשתי אליפויות ובארבעה גביעי ליגת האלופות. במהלך שנותיהם בליגה כל אחד מהם זכה ב"כדור הזהב" (תואר ה-MVP) ארבע פעמים, כשהסופר קלאסיקו – המפגשים בין ברצלונה וריאל – שברו שיאי רייטינג ברחבי העולם.

רונאלדו ומסי ב-2009 | צילום: shuttersock
יריבים ותיקים. רונאלדו ומסי במפגש בין ברצלונה וריאל ב-2009 | צילום: shutterstock

אבל כשזה הגיע למינוף התהילה, לא היתה תחרות. כשהוא מלווה בז'ורז'ה מנדש, מסוכנות Gestifute, אחד הסוכנים החזקים בעולם, רונאלדו הצליח לצבור עוד ועוד מעריצים שנמשכו למראה נער הפוסטר שלו, לסגנון התספורות שלו, לחוש האופנה המעולה, ולאחרונה, לצד הרך יותר שלו, כאיש משפחה עם ילדיו שצצים בחשבונות המדיה החברתית שלו.

בינואר הוא הפך לאדם הראשון עם 200 מיליון עוקבים באינסטגרם, חלק מצבא העוקבים הכולל שלו ברשתות החברתיות שמונה 427 מיליון איש. כל אלה הופכים אותו לספורטאי הפופולרי ביותר בעולם.

נייקי משלמת לו מקדמה שנתית של 20 מיליון דולר והחתימה אותו על חוזה לכל החיים ב-2016. כך הוא הפך לספורטאי השלישי בהיסטוריה שזוכה לחוזה נצחי כזה, אחרי מייקל ג'ורדן ולברון ג'יימס.

בחודש מאי נייקי הוציאה מהדורה מיוחדת של נעלי ה- Mercurial Superfly שלו, לציון עשור לזוג החתום הראשון. היא הוציאה גם גרסה לילדים לציון יום ההולדת העשירי של בנו.

פרסומות לשמפו קליר, הרבלייף וחברת התרופות אבוט עזרו להעלות את סכום הכסף שהוא עושה מפרסום ל-45 מיליון דולר.

לחברה של רונאלדו, Ronaldo Inc, יש אפילו סימן מסחרי – CR7, שילוב של האותיות הראשונות של שמו ומספר החולצה שלו. פורבס מעריך שחברת הלייף סטייל אחראית לכרבע מההכנסות השנתיות שלו מפרסום ומיתוג, כולל תחתונים ממותגים שהושקו ב-2013. אחריהם הגיעו ליין של חולצות, בשמים וג'ינסים.

ב-2015 הוא יצר שיתוף פעולה עם קבוצת Pestana Hotel, כדי לפתוח שנה לאחר מכן את הנכס הראשון שלו בעיר מגוריו פונשל בפורטוגל, מעט מעל מוזיאון CR7 שמשמש כמקדש לכל הגביעים בהם זכה, וכחנות מזכות עם למוצריו.

מאז הוא הספיק ליצור שיתוף פעולה מסחרי נוסף עם קראנץ' פיטנס, ולקשור את שמו למסלול לימודים למשפיעני רשת שמציעה אוניברסיטה איטלקית הפועלת אונליין.

הרווחים השנה כוללים משכורת של 60 מיליון דולר, מעט פחות מבשנה שעברה, לאחר שהסכים לקיצוץ של 30% בעקבות משבר הקורונה.

ומסי? אין מה לדאוג לו. הוא צפוי לצבור סכום כולל של מיליארד דולר, ולהצטרף לרונאלדו, כבר בשנה הבאה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.