עם שם כמו MrBeast, זה היה צפוי שהיוטיובר הזה יגיע לגדלים שהגיע אליהם. הבחור בן ה-23 הרוויח 54 מיליון דולר ב-2021 – הכי הרבה עבור יוטיובר אי פעם – מכיוון שהסרטונים שלו צברו 10 מיליארד צפיות, הכפלה מכמות הצפיות של השנה הקודמת. מה אנשים כל כך אוהבים בו? ובכן, האינטרנט אוהב לצפות בפעלולים, ו-MrBeast מצטיין בהצגת פעלולים גדולים במיוחד.
MrBeast מוביל את רשימת פורבס המדרגת את היוטיוברים המרוויחים ביותר. בסך הכל, היוטיוברים הרוויחו ביחד כ-300 מיליון דולר ב-2021, עלייה של 40% לעומת שנה קודם לכן. עיקר הסכום הוא תוצאה של כמות הצפיות ההולכת וגדלה בערוצי היוטיוב שלהם וההכנסות מפרסומות שהם מייצרים מהסרטונים האלה. (יותר אנשים מאי פעם נמצאים ביוטיוב: לפלטפורמה יש קרוב ל-2 מיליארד משתמשים כעת, עלייה של 40% בתוך חמש שנים).
לכל הכוכבים האלה יש מוצרים ממותגים. והם מתעסקים ביצירת הכנסה נוספת מרשתות חברתיות נוספות, פודקאסטים ועוד.
1 | MrBeast | הכנסות: 54 מיליון דולר
הודות לעלייה בכמות צפיות, המשכורת שלו לשנת 2021 כמעט כפולה מזו שהרוויח מי שדורג ברשימה זו בשנה שעברה (ריאן קאג'י שהרוויח 29.5 מיליון דולר, והשנה הגיע למקום השביעי). פרויקט נוסף שמאפשר ליוטיובר למשוך יותר תשומת לב בהשוואה לשנה שעברה הוא MrBeast Burger, אפליקציה שמאפשרת למעריצים להזמין ארוחות ממותגות MrBeast מ-1,600 מסעדות ברחבי ארה"ב שחברו עמו כדי למלא אחר ההזמנות. MrBeast מטפל בשיווק, ודוחף את ההמבורגרים לכמעט 90 מיליון מנויי היוטיוב שלו. לאחר מכן הוא והמסעדות פיצלו את הרווחים מההזמנות.
2 | Jake Paul | הכנסות: 45 מיליון דולר
פול חוזר לרשימה. בפעם האחרונה הופיע בה ב-2018 עם רווחים של 21.5 מיליון דולר – בעיקר בזכות העיסוק שלו באיגרוף. במובנים רבים, איגרוף, ספורט שכבר שנים שנוי במחלוקת, מתאים באופן טבעי לפול, שבעצמו לא חף מיצירת מחלוקות. הוא היה אחד השמות הפופולריים ביותר ביוטיוב עד שאחיו, לוגן, פרסם סרטון בדצמבר 2017 שצולם לכאורה בזירת התאבדות ביער יפני. המעריצים ראו בזה טעם גרוע – ותגובת הנגד פגעה בשני האחים פול. נותני החסות שלהם הפסיקו לעבוד איתם, ויוטיוב הפסיקה לשלם להם. כעת, הם יכולים להרוויח שוב מפרסומות ביוטיוב, אבל ג'ייק מפרסם בתדירות נמוכה ממה שעשה פעם. הוא משתמש בפלטפורמה בעיקר כדי לשווק את קריירת האיגרוף שלו, שכיום מהווה את כמעט 90% מהרווחים שלו.
3 | Markiplier | הכנסות: 38 מיליון דולר
מעטים הם כוכבי המדיה החברתית שיכולים למכור סחורה כמו Markiplier. חולצות הטריקו, הקפוצ'ונים ופריטים אחרים הקשורים לסדרת Unus Annus שלו הם הסיבה העיקרית לכך שהרווחים שלו כמעט הוכפלו בהשוואה לרשימת השנה שעברה.
Markiplier מקווה להמציא את עצמו מחדש ככוכב טלוויזיה. בשנת 2021 הוא צילם עיבוד לטלוויזיה של The Edge of Sleep,מותחן פוסט-אפוקליפטי שיצר בתחילה כפודקאסט ב-2019; פרויקט הטלוויזיה עדיין זקוק לבית, והוא מקווה למכור את הסדרה לחברה כמו Netflix או Hulu בהמשך השנה. Markiplier נותר פופולרי ביוטיוב (31 מיליון מנויים), לאחר שחיזק לראשונה את תהילתו בכך שהקליט את עצמו משחק במשחקי וידאו שונים.
עוד מככבים ברשימה:
4 | Rhett and Link | הכנסות: 30 מיליון דולר
5 | Unspeakable | הכנסות: 28.5 מיליון דולר
6 | Nastya | הכנסות: 28 מיליון דולר
7 | Ryan Kaji | הכנסות: 27 מיליון דולר
8 | Dude Perfect | הכנסות: 20 מיליון דולר
9 | Logan Paul | הכנסות: 18 מיליון דולר
10 | Preston Arsement | הכנסות: 16 מיליון דולר
כך בדקנו
ההערכות הללו מודדות רווחים מ-1 בינואר עד 31 בדצמבר 2021, בשונה מרשימות העבר שלנו, שבדקו את השכר מיוני עד יוני של שנה נתונה. הרווחים הם לפני מס, שכר טרחה לסוכנים, מנהלים ועורכי דין. הערכות הרווחים מבוססות על נתונים מ-Captiv8 ,SocialBlade ו-Pollstar וכן ראיונות עם מקורבים בתעשייה.